Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گزارش جامع موسسه «DeviceAtlas» نشان مي دهد که هنوز بسياري از موبايل هاي فعال در دنيا قابليت اتصال به شبکه پرسرعت LTE را ندارند.
به عنوان مثال هنوز در کشورهايي مثل برزيل، مصر و نيجريه بين 33 تا 50 درصد از کاربران همچنان از طريق شبکه هاي نسل دوم يا سوم موبايل به اينترنت متصل مي شوند. همين سه کشور نيز پايين ترين رتبه ها را در ميان کشورهايي با موبايل هاي فعال پشتيباني کننده از LTE دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بالاي جدول اما نام سه کشور ژاپن، آمريکا و کانادا به چشم مي خورد. ژاپن تنها کشوري است که صد درصد کاربران موبايل در آن از شبکه 4G استفاده مي کنند. کشور آمريکا نيز در حال نزديک شدن به اين رکورد است. جاي تعجب نيست که ميزان توسعه يافتگي کشورها نسبت مستقيمي با درصد نفوذ شبکه هاي پرسرعت مخابراتي در آنها داشته باشد.
بررسي هاي DeviceAtlas همچنين نشان مي دهد که وضعيت نفوذ فناوري NFC در ميان کاربران موبايل در دنيا نيز از الگويي مشابه پيروي مي کند، به شکلي که سه کشور آمريکا، سوئد و ژاپن بيشترين موبايل هاي فعال با بهره مندي از فناوري ارتباطي NFC را دارا هستند.

در خصوص ابعاد نمايشگر مورد پسند کاربران هم آمارهاي جالبي وجود دارد. به عنوان مثال در 20 بازار بزرگ موبايل هاي هوشمند، اندازه نمايشگر بين 4.7 تا 5.5 اينچ بيشترين فراواني را در ميان دستگاه هاي فعال به خود اختصاص داده است. البته اين علاقه مندي در هر کشوري متفاوت است. مثلاً 40 درصد ژاپني ها نمايشگر 4.7 اينچي را به عنوان اندازه ايدال براي موبايل خود برگزيده اند، در حالي که رقم مذکور در آمريکا حدود 30 درصد است.
وقتي هم صحبت از محبوب ترين برندهاي مورد استفاده در کشورهاي مختلف دنيا در ميان باشد، نتايج تا حدود زيادي قابل پيش بيني خواهد بود. موبايل هاي سامسونگ و پس از آن اپل بيشترين حضور را در کشورهاي مختلف دنيا دارند. هوآوي نيز علي رغم عدم حضور جدي در بازار آمريکا جايگاه سوم اين رده بندي را به خود اختصاص داده است.
در آخر نيز بايد اشاره کرد که بر اساس گزارش DeviceAtlas، گرچه فروش تبلت ها با افت قابل توجهي مواجه شده، اما همچنان دارندگان اين گجت ها علاقه مند به استفاده از آنها هستند. به عبارت ديگر، با آن که خريدار تبلت ها به شدت کاهش يافته، اما هنوز اکثر گجت هاي فروخته شده فعال هستند. کشورهاي هند و فرانسه به ترتيب کمترين (2 درصد) و بيشترين (16.9 درصد) کاربران تبلت ها را در خود جاي داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی، آبزیان و فراورده‌های آن، ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه صادرات موتور محرکه تولید و رشد اقتصادی است، افزود: توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است.

رحمانی اضافه کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه از عرضه ۲ هزار و ۷۵۴ تن محصولات کشاورزی در فروشگاه ها، غرف دائم و موقت در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در ۸ نمایشگاه داخلی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه راه اندازی و فعال کردن فروشگاه‌های مصرف روستایی، انجام خدمات رسانی بهتر را به دنبال دارد، افزود: در سال گذشته ۱۲۱ غرف دائمی و موقت ساماندهی و به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • شهیدان راهنمایان جامعه محسوب می‌شوند
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران