Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بسیج از خاش، عاطفه ایرندگانی در چهارمین همایش بزرگ مقام و منزلت زن بلوچ که در سرسرای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش برگزار شد، با بیان اینکه بانوان در جامعه نقش بسیار مهمی در آموزش و انتقال تعالیم قرآنی دارند، اظهار کرد: خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه و کانون حفظ امنیت روانی است.

وی با بیان اینکه زن به عنوان کانون محور خانواده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل خانواده که نقش مهمی بر دیگر افراد خانواده دارد، زنان هستند که یک باید سلامت روحی، روانی و عاطفی و فضای بسیار شاد و مفرحی را در خانواده و خانه فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایرندگانی گفت: بی تردید آگاهی داشتن زنان امروز از حقوق اجتماعی خود باعث ایجاد فردا‌های بهتر خواهد شد و در واقع زن و مرد نیمه یک پیکر هستند که چنانچه یک قسمت از این پیکره فعال نباشد بار اضافی آن بر دوش نیمه دیگر این پیکره است.

وی با بیان اینکه زنان باید همواره در جامعه فعال باشند و از خانه نشینی دوری کنند، افزود: در عصر حاضر زنان در اجتماع با مردان رقابت و در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس می‌کنند در حالی که در سالیان اخیر حتی حق تحصیل نداشتند.

کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور خانواده سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محیط خانواده نخستین و بادوام‌ترین عامل در الگویی شخصیت کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: زن موثرترین و اساسی‌ترین عامل در ارتقای سلامت روان و منشاء محبت برای همسر و فرزندانش است.

وی با بیان اینکه یک زن با تربیت صحیح فرزند خود نسلی پویا و شایسته را تربیت می‌کند، یادآور شد: زن در قالب مادر و همسر، پایه و ستون خانواده محسوب می‌شود و لذا با مهربانی و عطوفت لازم به همسر و فرزندانش، رشد، سلامت جسمی و روانی اعضای خانواده را در پی خواهد داشت.

ایرندگانی گفت: چنانچه زنان در خانواده به وظایف اصلی و حیاتی خود به عنوان یک مادر دلسوز و همسر نمونه عمل نکند بی تردید همه اساس و پایه خانواده از هم می‌پاشد.

وی تصریح کرد: باید باور‌ها و تعصبات گذشته کنار گذاشته شود و زمینه‌ای را برای بانوان ایجاد کنیم تا با حفظ ارزش‌های اسلامی بتوانند در زمینه‌های تحصیل، پیشرفت داشته باشند.

دشمنان از طریق جنگ روانی و تبلیغات منفی، زنان را از توجه به پوشش اسلامی بازدارند
یکی از مدرسان حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) خواهران شهرستان خاش نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند از طریق جنگ روانی و تبلیغات منفی، زنان را از توجه به پوشش اسلامی بازدارند، اظهار کرد: زنان مسلمان و حتی زنان اروپایی به این واقعیت مهم دست پیدا کرده اند که آرامش را تنها در پوشش اسلامی می‌توان یافت.

کندری با بیان اینکه زن ایرانی با حفظ حجاب و عفت خود از زنان کشور‌های دیگر موفق‌تر است، تصریح کرد: زنان ایرانی دارای عزت و سرافرازی است و این امر را مدیون حفظ ارزش‌های اسلام هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه اعتیاد بلای خانمان سوز خانواده‌های ایرانی شده است، گفت: اعتیاد در بسیاری از مواقع فرد معتاد آرامش و اتحاد خانواده را از هم می‌پاشد و آبرو و حیثت این خانواده را از بین می‌برد.

کندری با تاکید بر اینکه عاقبت فرد معتاد جنون و مرگ است، ادامه داد: فرزندان فرد معتاد در اثر کم توجهی و محبت به افسردگی مزمن، ناامیدی و گوشه نشینی دچار می‌شوند و چهار برابر بیشتر از سایر هم سن و سالان خود در معرض این بلای خانمان سوز قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهل انگاری و یا توجه بیش از حد به فرزندان سبب روی آوردن آن‌ها به اعتیاد است، خاطرنشان کرد: زنان در خانواده‌های که همسرآن‌ها معتاد است به شدت تحت فشار عصبی هستند و حتی تا مرز تنبیه فرزندان و یا خودکشی نیز کشیده می‌شوند که برای جامعه و اطرافیان خطرساز هستند.

مدرس حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) خواهران شهرستان خاش یادآور شد: بی تردید حضور بانوان در این گونه مراسمات، سبب هدایت و بیداری آن‌ها را نسبت به بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر زنان باید دوشادوش و پابه پای مردان در جامعه عمل کنند، گفت: زنان نقش تاثیرگذاری در اقتصاد و پویایی جامعه ایفا دارند و لذا می‌توانند در کاهش فقر به خوبی عمل کنند.

کندری اظهار کرد: در سوره ممتحنه در آیه ۱۲ به بیعت زنان با پیامبر (ص) اشاره شده که این نشانگر این است که از اسلام در یک هزار و ۴۰۰ سال قبل مقام و جایگاه زن را در جامعه تعیین کرده و به زن حق رای دادن و مشارکت در امورات را واگذار کرده است و از زنده به گور کردن دختران جلوگیری کرده و اجازه داده ظرفیت‌های وجودی خود را شکوفا کرده و در راه کمال و رسیدن به خدا حرکت کند.

گفتنی است؛ این همایش بزرگ با محوریت نقش زنان در کاهش تاثیرات روانی و احساسی در خانواده و با موضوع جانبی اعتیاد خانواده و با حضور ۲۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، اعضای اصلی و افتخاری کانون فرهنگی زنان بلوچ و جمعی از زنان نخبه، اساتید، دانشجویان برگزار شد.

همچنین اجرای دکلمه و سرود از سایر برنامه‌های این همایش بود و در پایان از بانوان نخبه، هنرمند و اجراء کنندگان کارگاه‌های کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان خاش تجلیل شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از بانوان و خانواده‌های آستارایی به منظور قدردانی از پلیس به عنوان مجریان طرح نور فراجا، طرح صیانت از عفاف و حجاب با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان آستارا، ضمن دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان از اجرای طرح نور در شهرستان آستارا در حوزه تحکیم مبانی حجاب و عفاف اعلام حمایت کردند.

«سرهنگ عبدالعلی شعبانی» فرمانده انتظامی آستارا در این مراسم ضمن تشکر از مردم شهرستان، به ویژه بانوان برای همکاری و همراهی در اجرای طرح نور اظهار کرد: خوشبختانه شاهد همکاری وصف‌ناپذیر مردم عزیز شهرستان به ویژه بانوان فهیم و قانون‌مدار شهرمان با پلیس هستیم.

وی افزود: قاطبه زنان و دختران شهرستان مرزی آستارا، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با بیان اینکه تمام تلاش پلیس بر این است که زنان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه، فعالیت‌های خود را انجام دهند، افزود: نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است و از همه شهروندان محترم، به‌ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به‌منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آن‌گونه که شایسته است رعایت کنند.

کد خبر 6088347

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو