Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه ۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های این استان در حال تحصیل هستند، گفت: یزد از لحاظ تعداد دانشجو نسبت به جمعیت درجایگاه دوم کشوری قرار دارد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدصالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد در نشست استاندار یزد با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با بیان اینکه ۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند، گفت: جایگاه استان یزد از نظر تعداد دانشجو نسبت به جمعیت درجایگاه دوم و بعد از تهران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولیاء گفت: دانشگاه‌های استان یزد از نظر کیفی نیز از جایگاه قالب قبولی برخوردار هستند و به عنوان یک استان دانشگاهی در کشر محسوب می‌شویم که رشته‌های متنوع دانشگاهی را داراتس و می‌توانیم به قطب آموزشی کشور تبدیل شویم.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: ۵۰ درصد دانشجویان استان در مقطع کارشناسی، ۲۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۸ درصد در مقطع کاردانی، ۳ رصد دکترای تخصصی و ۴ درصد دکترای حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

وی  ظرفیت خالی برخی دانشگاه‌های شهرستان‌های استان را یکی از چالش‌های آموزش عالی در استان عنوان کرد و افزود: ظرفیت خالی برخی دانشگاه‌ها بحرانی شده است و متأسفانه به این امر بی توجهی صورت می‌گیرد و باید در این زمینه فکر اساسی شود.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه از لحاظ شاخص نسبت استاد به دانشجو در جایگاه متوسطی قرار داریم و باید نبت به جایگاه کمی استان این شاخص بهتر شود، ادامه داد: باید شرایط جذب اساتید و نخبگان را در استان فراهم کنیم چرا که الان مهاجرت نخبگان و اساتید از استان وجود دارد و نخبگان استان پیشرفت خود را در مهاجرت به استان‌های دیگر می‌بینند.

اولیاء راه انداختن کانون‌های تفکر در زمینه مشکلات و آسیب‌های استان از جمله آب و شهر هوشمند، فعالیت در حوزه کارآفرینی، ارتباط گرفتن با پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان و راه‌اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌ها را از جمله اقدامات دانشگاه‌های استان برشمرد.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در استان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود تعداد دانشجویان خارجی در استان افزایش و به تعداد ۲۰۰ نفر برسد و با وجود اینکه اکنون دانشجویان خارجی ار کشور‌های عراق و افغانستان هستند اخیرا به دنبال جذب دانشجو از کشور‌های آسیای میانه و آفریقا هستیم که این دانشجویان بیشتر علاقمند به تحصیل در رشته‌های علوم انسانی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به  روند کند بازسازی مسجد این دانشگاه مقابل دفتر رئیس این دانشگاه تجمع کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به  روند کند بازسازی مسجد این دانشگاه پس از دو سال، مقابل دفتر رئیس این دانشگاه تجمع کردند.

این دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته هایی اعتراض خود را به این مسئله اعلام کرده و  خواستار صحبت با رئیس دانشگاه شدند.

موسوی رئیس دانشگاه پس از دقایقی در جمع دانشجویان معترض حاضر شد و قول داد با تلاش های شبانه روزی، مرمت مسجد دانشگاه به زودی پایان یابد و قبل از ایام محرم برای عزاداری دانشجویان  آماده شود.

 قرار شد عصر امروز نمایندگان دانشجویان معترض در جلسه‌ای با رئیس دانشگاه درباره این مسئله گفت وگو کنند.

به گزارش تسنیم، 6 خرداد  سال 1401، اتاق صوت مسجد دانشگاه شریف دچار حریق شد و پس از آن مسئولان دانشگاه دست به تعمیر اساسی مسجد دانشگاه زدند که بازسازی آن با روند کندی مواجه شده و پس از دو سال هنوز پایان نیافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد