Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کتاب درسنامه فرقه های انحرافی (شیخیه، بابیه و بهائیت) با پرداخت به موضوعاتی همچون تمركز بر نقدهای جدید به عقاید فرقه ها در مسائل كلامی و ...، توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، کتاب «درسنامه فرقه های انحرافی (شیخیه، بابیه و بهائیت)» نوشته احمد حاج قلی،حجت حیدری چراتی، جواد اسحاقیان، و محمدعلی حججی در 400 صفحه توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این درسنامه که تهیه پیش نویس متن اصلی آن كه شامل توصیف فرقه ­ها، ادعاها و نقدهای تخصصی جدید بر عقاید و ادعاهای آنان بود، حدود چهار سال به طول انجامید، در راستای روشنگری و تبیین برخی از فرقه های دو قرن اخیر که دارای تأثیرگذاری در بخشی از مردم بوده و با تفاسیر غلط و نیز تأویلات باطل آیات قرآن، باعث ایجاد مشكلات عقیدتی و عملی متعددی در عرصه فرهنگ مهدویت شده اند، تالیف شده است.

 

مراجعه به منابع اصلی فرقه ها در توصیف و ادعاهایشان؛ تمركز بیشتر بر نقدهای جدید بر عقاید فرقه ها در مسائل كلامی آنان؛ بهره گیری از آثار قدیم و جدید كه در نقد این فرقه ها نگارش یافته است و بررسی جدیدترین ادعاها و تطوراتی كه در عقاید آنان (خصوصا بهائیت) واقع شده، ازجمله امتیازات این درسنامه است.

 

ضرورت پرداخت علمی و روزآمد به پیامدهای باورداشت آموزه مهدویت به فراخور شرایط كنونی، لزوم آسیب‌شناسی در حوزه رویكرد به آموزه مهدویت به منظور تبیین عرضه صحیح و دفاع معقول از اندیشه مهدویت، و زدودن پیرایه‌های موهوم و موهون از ساحت قدسی این اندیشه و مبارزه با جریان های انحرافی از رسالت‌های مركز تخصصی مهدویت است.

با توجه به اینكه عموم فرقه های انحرافی از لحاظ عقاید و شگردهای انحرافی دارای اشتراكات فراوانی هستند؛ لذا این متن برای شناخت و نقد فرقه های مشابه نیز مفید است.

 

گفتنی است، علاقه مندان می توانند این کتاب را با هزینه 16 هزار تومان طی تماس با شماره تلفن های   ۸۸۹۹۸۶۰۰-۰۲۱ - ۳۷۸۴۱۱۳۰-۰۲۵ یا با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به نشانی www.mahdaviat.ir تهیه کنند.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان

در آستانه فرارسدن روز شوراها ٨ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به بیان مهمترین اقدامات انجام شده در سه سال اخیر شورای ششم و برنامه ها یک‌سال طلایی باقی مانده از عمر این دوره شورا پرداختند.

کد خبر 747838

دیگر خبرها

  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • فیلم/ روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • روایت آقای کاراگاه از فجیع‌ترین و بدترین پرونده‌ای که داشت | فیلم
  • ببینید | فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان