Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،  سرهنگ جواد صفایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پلیس آگاهی استان البرز برگزار شد، گفت: راز قتل یک خانم دریکی از محلات کرج کشف شد.

وی افزود: این قتل در سال 92 رخ داد و هویت مقتول مشخص و معلوم بود که اقدامات کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی به دلیل برخی مسائل مجرم، نیمه کاره ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی بیان کرد: در پی این بررسی‌ها شاهد این بودیم که مجرم اصلی تبعه افغانی داشته است و پس از پیگیری‌های مستمر در 10 روز گذشته دایره مبارزه با جرائم جنایی موفق به دستگیری قاتل این پرونده شده است.

سرهنگ صفایی در رابطه با نحوه دستگیری تصریح کرد: مظنون اصلی پرونده که می‌توانیم از آن به‌عنوان قاتل فراری نام ببریم پس از بازگشت از کشور افغانستان به کشور ایران دریکی از شهرهای شمالی شناسایی و دستگیر شد.

وی یادآور شد: متهم در ابتدا منکر اقدام به قتل شد اما پس از بازجویی‌ها اعتراف کرد که باانگیزه سرقت به منزل مقتول ورود کرده است و با توجه به مقاومت وی، درگیر و مرتکب قتل می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی اضافه کرد: قاتل متصور بود که پس از گذشت چند سال قتل فراموش خواهد شد و پرونده بسته می‌شود، غافل از اینکه کار آگاهان همواره در کمین به دام انداختن مجرمین هستند.

•باند سارق تبعه افغانستان شناسایی شدند

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تدابیر ابلاغی توسط فرمانده انتظامی استان البرز مبارزه با سرقت منازل به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته است.

سرهنگ صفایی تأکید کرد: در این میان یک باند 4 نفره شناسایی‌شده است که شبانه منازل ویلایی و طبقات اول و دوم را شناسایی کرده و پس از اطمینان از خالی بودن ساختمان به منازل ورود می‌کردند که اقدام به سرقت طلا و جواهر و وجه نقد قدم بعدی این سارقان بود.

وی متذکر شد: این گروه که از تبعه افغانستان هستند تاکنون به بیش از 45 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند که با پیگیری‌های پلیس، مالباختگان شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: این گروه گاوصندوق‌ها را نیز به سرقت می‌بردند و پس از تخلیه موارد قیمتی گاوصندوق را در یک مکان خلوت رها می‌کردند.

•طرح دو ضربتی بازدید از واحدهای فروش رینگ، باتری و لاستیک خودرو

سرهنگ صفایی اضافه کرد: در بیشتر شرایط که سرقت از خودروها انجام می‌شود مواردی همچون باتری، ضبط‌صوت رینگ و لاستیک به سرقت می‌رود و در هفته گذشته بازدیدهای بسیاری به انجام رسیده است که در این میان مقدار زیادی باتری، ضبط‌صوت، رینگ و لاستیک بدون فاکتور،کشف و ضبط‌شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز همچنین افزود: ازاین‌پس لوازم بدون فاکتور خرید که کشف شوند معدوم‌سازی خواهند شد چراکه احتمال دزدی بودن کالا وجود دارد.

سرهنگ صفایی در پایان گفت: در سال جاری استان البرز با کاهش 27 درصدی جرائم خشن همراه بوده است و سعی داریم با ارتقاء خدمات‌رسانی امنیت را در جامعه افزایش دهیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟

 به گزارش تابناک، دانشجو نوشت: سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • دستگیری پسری که پدر خود را به قتل رسانده بود
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟