Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@18:09:06 GMT

اولین زمستانه شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۹۸۷۶

اولین زمستانه شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: با آواز محمد معتمدی و سنتور حسین پرنیا بیست‌وپنجمین شب آواز ایرانی اجرا می‌شود و سایر گروه‌های حاضر ۳۰ دی‌ در این برنامه به شکل رقابتی به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستا به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، بیست‌وپنجمین شب آواز ایرانی، شنبه 30 دی‌ماه با حضور استادان و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 16 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود که در این برنامه، محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی به همراه حسین پرنیا به‌عنوان میهمان ویژه حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد معتمدی دوم مهرماه ۱۳۵۷ در کاشان به دنیا آمد. وی فراگیری آواز و همچنین ساز نی را به صورت خودآموز از همان سنین نوجوانی آغاز کرد. از سال 1376 شیوه آوازی سید حسین طاهرزاده را نزد حمیدرضا نوربخش  آموخت.

او همچنین به سبب علاقه‌ای که به مکتب آواز اصفهان داشت به طور موازی به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی چون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از محضر دیگرانی چون زنده‌یاد دکتر حسین عمومی و علی‌اصغر شاه‌زیدی بهره برد. سهم محمدرضا لطفی را در شناخته‌ شدن معتمدی نباید از یاد برد. لطفی که خود خوانندگان بزرگی را به جامعه موسیقی معرفی‌کرده است از او و علیرضا شاه‌محمدی به عنوان دو خواننده ثابت گروه همنوازان شیدا بهره برد که کنسرت‌ها و آلبوم‌های متعددی را از این طریق به بازار موسیقی عرضه کردند.

همچنین حسین پرنیا (نوازنده سنتور) نیز سال ۱۳۵۰ در خرم‌آباد متولد شد و تا سن ۱۴ سالگی در اندیمشك نزد استاد ندایی نواختن سنتور را آموخت. پس از آن به تهران آمد و در سال ۱۳۷۳ گروه همایون را تشكیل داد. حسین پرنیا به اتقاق گروه همایون كنسرت‌هایی در ایران و خارج از ایران از جمله در آلمان، فرانسه، اتریش، چك، اسلوواكی، تركیه، هند، پاكستان، قطر و امارات اجرا كرده است. پرنیا از سال‌های ابتدایی آشنایی با ایرج بسطامی چند كار مشترك با وی انجام داد كه در قالب آلبوم‌های خانه بوی گل گرفت، رقص آشفته، حال آشفته و كنسرت گل‌پونه‌ها ۱ عرضه عمومی شد. از حسین پرنیا همچنین كتاب «دستور سنتور» همراه با سی دی آموزشی و «۲۰ تمرین برای سنتور» به بازار كتاب‌های موسیقی عرضه شده است. پرنیا آلبوم «ذوق جنون» با صدای علی جهاندار را هم در كارنامه كاری خود دارد. از كارهای جدید حسین پرنیا آلبوم «دا» به خوانندگی رحیم عدنانی است. این آلبوم در دو بخش بختیاری و سنتی تنظیم شده است.

در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از جایگاه هنر آوازخوانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه كنند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط بیست و پنجمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه كنند.

بیست و پنجمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه سپهر سوره هنرحوزه هنری، شنبه  30 دی‌ماه ساعت 16در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد.

در این بازی موعود بنیادی فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی مهم را برعهده داشتند.

مهم ترین تصمیم بنیادی‌فر اعلام پنالتی به سود ازبکستان در ثانیه‌های پایانی بود که ژاپن با مهار این فرصت، با پیروزی یک بر صفر جام قهرمانی زیر ۲۳ساله‌های آسیا را بالای سر برد.

این مهمترین قضاوت یک داور ایرانی در عرصه بین المللی پس از مهاجرت علیرضا فغانی به حساب می‌آید و روز مهمی را برای داوری ایران و موعود بنیادی‌فر رقم زد.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود