Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-مدير کل فرهنگي و اجتماعي کارفرمايان سازمان تامين اجتماعي گفت: براي اصلاح پارامتريک در صندوق ها فعلا موضوع افزايش سن بازنشستگي، افزايش سنوات پرداختي و يا حتي افزايش حق بيمه مطرح نيست. موضوع مهم برقراري نظام پايه است.

«رضا معيني» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا،با اشاره به اينکه سازمان تامين اجتماعي تکاليفي دارد که در چارچوب قانون بايد عمل کند،افزود: قرار نيست اصلاحات پارامتريک اتفاق بيفتد، چالش هاي صندوق خاص ايران نيست و به طور تقريب همه کشورها با اين چالش ها مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد:در ايران بيمه هاي پايه در دستور کار دولت است، بحث افزايش سن و يا افزايش حق بيمه مطرح نيست زيرا بستر جامعه براي چنين تغييراتي مهيا نيست و ما هم آنها را مطرح نمي کنيم.
وي اظهار داشت: اين سازمان نظام پايه را قبول نمي کند زيرا معتقد است بار آن را من و شما که پرداخت کننده حق بيمه در صندوق تامين اجتماعي هستيم نبايد بر عهده بگيريم، حاکميت بايد مسئوليت آن را بپذيرد، حداقل هايي بايد به برخي از افراد پرداخت شود که وظيفه دولت است.
وي ادامه داد: با افزايش اميد به زندگي و ميزان طولاني دوره مستمري و همچنين با عدم تغيير نرخ حق بيمه و افزايش سن به نقطه اي مي رسيم که صندوق در همه کشورها با مشکلاتي مواجه مي شوند.
وي گفت: آمارهاي موجود نشان مي دهد متوسط عمر در ايران به 73 سال رسيده است و در کنار اين افزايش ، متوسط خدمت 24سال و متوسط سن بازنشستگي 52 تا54 سال است، بنابراين از اين فاصله بايد مستمري بايد پرداخت شود و هر چقدر افزايش اميد به زندگي بيشتر باشد طول دوره پرداخت مستمري افزايش مي يابد.
مدير کل فرهنگي و اجتماعي کارفرمايان سازمان تامين اجتماعي بيان داشت: اگر برنامه ريز ي در خصوص صندوق ها نشود در آينده صندوق ها را با مشکل مواجه مي کند.
اين مدير سازمان تامين اجتماعي گفت: موضوع ديگر بحث تورم است. تورم مي تواند در صندوق ها تاثير بگذارد، تورم در کشورهايي که بالا است در صندوق تاثير دارد به طوري که هم روي تعهدات پرداخت و هم روي حق بيمه اي که دريافت مي کند، تاثير خواهد داشت.
معيني با اشاره به موضوع سرمايه گذاري از سوي صندوق ها گفت: حق بيمه هايي که صندوق ها مي گيرند بايد سرمايه گذاري شوند اما اگر بستر يا بازدهي از محيط کسب و کار نباشد مي تواند به يک چالش براي صندوق ها تبديل شود. همه موارد ياد شده در صندوق ها در همه کشورها در خصوص صندوق ها مطرح است و باز هم تاکيد مي کنم اين موارد خاص ايران نيست.
وي در خصوص قوانين حمايتي صندوق ها گفت: در خيلي از کشورهاي دنيا قوانيني تصويب مي شود که جنبه حمايتي دارند، به طور مثال در ايران افرادي با 45سال سن هم بازنشسته مي شوند که در کمتر کشوري اين موضوع را مي توان مشاهده کرد.
معيني گفت: قوانيني در ايران تصويب کرديم که در بازنشستگي پيش از موعد افراد با 42تا45 سال سن بازنشسته شده اند در حاليکه متوسط عمر در ايران 73سال باشد، بنابراين بايد بيش از سال هايي که فرد کار کرده از صندوق حقوق دريافت کند که اين موارد باعث مي شود صندوق با چالش مواجه شود.
وي توضيح داد:براي عبور از چالش ها در همه جاي دنيا پيشنهاداتي مي دهند بايد اصلاحات پارامتريک انجام دهيم که اين اصلاحات يا بايد در حوزه سن يا سابقه و يا روي نرخ باشد.
وي ادامه داد: برخي کشورها معتقدند بايد سن را افزايش داد، در اروپا افزايش سن بازنشستگي اتفاق افتاده است؛ سن بازنشستگي در کشورها مختلف است به طوري که 65 تا 67 سال هم داريم در ايران سن بازنشستگي براي مردان 60 و زنان 55سال است.
وي گفت: طول دوره پرداخت هم متفاوت است در ماده 76 قانون تامين اجتماعي 30 سال پرداخت با50 سال سن و يا 20سال پرداخت با 60 سال سن مي تواند بازنشسته شود. زنان در قانون تامين اجتماعي حتي با 20 سال سابقه کار در 42سالگي هم مي توانند بازنشسته شوند.
وي با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي، سازماني بزرگي است و هميشه ظرفيت بزرگي دارد،اظهار داشت: امروز در اين سازمان بحث مطالبات از دولت است، مطالبات از دولت ظرفيت بزرگي است که دريافت آن از سوي سازمان ،مي تواند نقطه سربه سري را به عقب بيندازد.
وي در خصوص اصلاحات پارامتريک صندوق تامين اجتماعي گفت: بايد ظرفيت اصلاحات پارامتريک باشد. نمي توانيد في البداهه تصميم گيري کنيد در حاليکه تبعات را نبينيد.
وي خبر داد: در نشست هاي دولت و مجلس مطالبات صندوق تامين اجتماعي از دولت محاسبه و در برنامه ششم توسعه و هم بودجه جاري سال 97 ديده شده است، مطالبات دولت بايد به نوعي به سازمان پرداخت شود که بتواند چالش هاي صندوق را کمتر کند.
وي معتقد است: سازمان تامين اجتماعي بر اساس اصول محاسبات بيمه اي، بايد به بيمه پردازان خدمات ارائه دهد و مابه التفاوت آن را بايد نهاد حاکميتي پرداخت کند، در کشورهاي ديگر دولتها تکاليفي براي شهروندان خود دارند، بايد حداقل هايي از طريق سيستم حاکميت دولتي پرداخت شود اين حداقل ها بر عهده نظام جامع تامين اجتماعي نه سازمان تامين اجتماعي اس؛ ما فقط به کساني که بيمه شده سازمان تامين هستند، خدمات ارائه مي کنيم؛ نظام پايه بايد در کشور ايجاد شود.
وي در خصوص مطالبات صندوق تامين اجتماعي از دولت گفت: بحث هاي مختلفي در خصوص مطالبات از دولت مطرح است، آن چيزي که از توافق اصلي در مجلس طبق توافق دولت و مجلس حاصل شده توافق روي بودجه سنواتي است که اين مطالبات روي اين بودجه منظور شود. براي پرداخت بدهي دولت به صندوق تامين اجتماعي مطالبات سال 94 توافق شده است.
**اتاق تعاون ايران
وي در خصوص برگزاري پانل هاي آموزشي در اتاق تعاون ايران نيز گفت: قرار است تعامل با شرکاي اجتماعي را افزايش دهيم، در حوزه کارفرمايان سازمان، بيشتر با حوزه کارفرمايي اتاق هاي بازرگاني، تعاون ايران و اصناف ارتباط داريم؛ حوزه شکل گيري درآمد سازمان از زير مجموعه اين تشکل ها است.
وي توضيح داد: بيش از يک ميليون کارگاه داريم که زير مجموعه سه تشکل ياد شده است. وظيفه ما اين است که آخرين مقررات را به دوستان منتقل کنيم و اين کارگاه آموزشي را به شکل مستمر ادامه دهيم.
وي بيان داشت: تکاليفي را اين بنگاهها بايد انجام دهند، دنبال اين هستيم که مشکلات را شناسايي و حل کنيم تا بتوانيم پيشنهاداتي که دارند در حوزه اجرايي سازمان پياده کنيم و انتظاراتي که از سوي سازمان تامين اجتماعي از حوزه کارفرمايي داريم را به آنها منتقل کنيم.
وي تاکيد کرد:ارتباطات دائمي خواهد بود و به فراخور توان هر کدام از اتاقها حاضر هستيم تعامل خود را بيشتر کنيم.
معيني گفت: تاکنون نحوه ارائه خدمات به شکل سنتي (دستي)بود که دوستان در اتاق ها از اين شيوه ناراضي بودند و براي اينکه پاسخگو باشيم بايد به سمت حوزه هاي الکترونيکي مي رفتيم.
وي اظهار داشت: با آمدن سيستم هاي مکانيزه اين مطالبه از سوي تشکل ها و با توجه به نياز جامعه شکل گرفت بايد به سمت مکانيزه شدن به دليل کاهش هزينه پاسخگويي، افزايش سرعت، شفاف سازي اقدامات و تحليل اقدامات به اين سمت حرکت مي کرديم.
وي گفت: پيشتر يکي از مشکلات اصلي بحث ابلاغ بود خيلي وقت ها صورتحساب ها را که مي فرستاديم مي گفتند ابلاغ نکرديد اين سيستم بايد تغيير مي کرد به طوري که هم اکنون با الکترونيکي شدن ديگر چنين مشکلاتي نيست؛ وقتي سيستم مکانيزه مي شود خيلي از فرايندهاي زائد حذف مي شود که اين حذف کاهش هزينه ها را به دنبال دارد.
وي اظهار داشت: همچنين بحث پيمانها هم در پانل هاي آموزشي مطرح مي شود، ماده 38 قانون سازمان تامين اجتماعي در خصوص پيمان ها است که پيمانکار تکاليفي دارد؛ چگونگي تنظيم قراردادها مهم است و يک نسخه از هر قرارداد بايد به اولين شعبه تامين اجتماعي داده شود. همچنين پيمانکار مکلف است ليست بيمه شده ها را به سازمان تامين اجتماعي ارائه کند.
وي در پايان راه نجات کشور را توليد و اشتغال عنوان کرد و گفت: براي توسعه توليد و اشتغال بايد فعاليت در حوزه کسب و کار شفاف باشد.
اقتصام**9123** 6075
خبرنگار: زهره دريغ گفتار**انتشار دهنده: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت