Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان گفت: ۱۶۴ بیمار مبتلا به سیروز کبدی در استان تحت حمایت انجمن بیماران کبدی هستند که نیاز به پیوند کبد دارند. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ استانها همدان نظرات

حسن افتخاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران کبدی در سال 1379 به صورت غیر رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 82 به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این انجمن تنها در شهرستان همدان فعال است و در دیگر شهرستان‌های استان نمایندگی ندارد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در دو شهرستان دفتر انجمن را راه اندازی کردیم اما به علت هزینه‌های زیاد آن نتوانستیم کار را ادامه دهیم و به تعطیلی کشیده شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان گفت: در حال حاضر بیماران از همه شهرستان‌های استان به همدان می آیند و از حمایت‌های مالی و معنوی انجمن بهره‌مند می‌شوند.

افتخاری با بیان اینکه بیمارانی که نیاز به ویزیت روان‌شناس دارند را به روان‌شناسان انجمن ارجاع می دهیم، تصریح کرد: یک فوق تخصص بیماری های کبد و گوارش نیز در درمانگاه مهدیه همدان، هفته ای یک روز در اختیار بیماران تحت حمایت انجمن است.

ارائه آموزش پیشگیری از بیماری‌های کبدی به دانش آموزان

وی گفت: با همکاری خوب آموزش و پروش توانسته‌ایم به مدارس برویم و اطلاعات اولیه در خصوص پیشگیری از بیماری‌های کبدی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم که خوشبختانه با استقبال دانش آموزان و خانواده‌ها مواجه شدیم.

2200 بیمار کبدی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کبدی استان قرار دارند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان با بیان اینکه 2200 بیمار کبدی تحت پوشش این انجمن هستند، ابراز کرد: برای کمک به این بیماران و کم کردن هزینه های درمانشان با برخی آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی دارای قرارداد هستیم و حتی برخی آزمایش های بیماران در تهران به صورت رایگان انجام می‌شود.

افتخاری گفت: یک هزار و 168 نفر از بیماران، مبتلا به هپاتیت نوع c و 801 بیمار هم مبتلا به هپاتیت نوع b و 164 بیمار هم مبتلا به سیروز کبدی بوده و نیاز به پیوند کبد دارند.

ابتلا به کبد چرب در همدان روبه افزایش است

وی با بیان اینکه آمار بیماران مبتلا به کبد چرب در آمار کلی مبتلایان به بیماری‌های کبدی قرار نگرفته است، اظهار داشت: متاسفانه تعداد مبتلایان به کبد چرب در استان روز به روز در حال افزایش است و مهم ترین علت آن هم رژیم نادرست غذایی، کم تحرکی و افزایش وزن است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان گفت: متاسفانه هزینه داروی برخی از بیماران کبدی بسیار زیاد است، بیماران توانایی تهیه آن را ندارند و ماهم از نظر مالی در مضیغه هستیم.

 داروی جدید بیماران کبدی به بازار می‌آید

افتخاری گفت: خوشبختانه در کشور وضعیت درمان بیماران کبدی به خوبی پیش میرود و تا عید داروهای جدید درمان این بیماران به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان

داوود پناهی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: مهمترین اهداف انجمن اتیسم همدان این است بچه‌ها را در سنین پایین بتوانیم شناسایی کنیم چون زمان در درمان بچه‌های اتیسم نقش کلیدی دارد و بهترین زمان برای تشخیص بچه‌های اتیسم بین یک تا دوسالگی است و زمان طلایی درمان اتیسم ۲ تا ۷ سالگی است.

وی افزود: بچه‌های اتیسم به صورت مادام العمر نیاز به نگهداری دارند و درک درستی از اتفاقات پیرامون خود و درک درستی از خطر ندارند و هر چه بزرگ‌تر می‌شوند مشکلات آنها بزرگ‌تر خواهد شد.

مدیر عامل انجمن اتیسم همدان با اشاره به اینکه از خانواده‌های اتیسم در ایران حمایتی صورت نمی‌گیرد و حمایت ها فقط به انجمن اتیسم برمی‌گردد و این انجمن در حد توان خود می‌تواند کمک کند خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری کودکان اتیسم در استان همدان بسیار نیاز است و حمایت تمام مسئولان را در این زمینه می‌طلبیم.

پناهی نژاد یادآور شد: ۴۱۵ بچه در انجمن اتیسم پرونده دارند و این آمار متعلق به کسانی است که به انجمن اتیسم مراجعه کرده اند ولی آمار بیشتر از این تعداد است.

وی با بیان اینکه آمار جهانی می‌گوید از هر ۳۶ تولد یک کودک به اختلال اتیسم مبتلا است ولی در ایران از ۵۶ تولد یک کودک مبتلا به اختلال اتیسم است و نسبت اتیسم در دختر و پسر یک به ۴ است و این آمار را به جمعیت استان همدان حساب کنیم ما بالای ۲ هزار بچه اتیسم داریم که فعلاً شناسایی نشده است یا خانواده‌ها اطلاع ندارند که فرزندان اتیسم دارند.

وی ادامه داد: انجمن اتیسم تنها پایگاه جامع برای حمایت و درمان از کودکان اتیسم در همدان است و مسئولان باید ضرورت ایجاد توانبخشی و نگهداری از کودکان اتیسم را درک کنند و در این زمینه خیرین می‌توانند کمک بسزایی داشته باشند.

کد خبر 6081646

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران