Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۵ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی به دلیل آلودگی هوا اخطاریه دریافت کرده‌اند،گفت: معاینه فنی خودروهای دیزلی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، به صورت تصادفی بررسی می‌شود.

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۱۰ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی در شهر تهران پایش شده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۹۳۹ اخطاریه صادر شده است و حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ واحد اخطاریه دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای برخی واحدها دو یا چند اخطاریه صادر شده است، تصریح کرد: ۶۴۳ اخطاریه به دلیل آلودگی آب و ۲۴۵ اخطاریه به دلیل آلودگی هوا صادر شده است.

بازگیر ادامه داد: ۵۱۵ اخطاریه زیست‌محیطی به دلیل اشکال در مدیریت پسماند برخی واحدها ،۳۹۱ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن سرانه فضای سبز در برخی واحدهای صنعتی، خدماتی و درمانی و ۴۱۷ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن ضوابط استقرار واحدها صادر شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه برخی واحدها چندین مشکل زیست محیطی داشته‌اند و همه آن مشکل‌ها طی یک اخطاریه به آنها تذکر داده شد، گفت: ۲۲۷ واحد خدماتی در شهر تهران آلودگی آب دارند؛ به این معنا که تعدادی از آن‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب ندارند و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب برخی دیگر از واحدها هنگام مراجعه ماموران محیط زیست خاموش بود. در برخی دیگر از واحدها پارامترهای آلایندگی آب بالاتر از حد استاندارد است که برای تمامی آنها اخطاریه صادر شد.

بازگیر افزود: ۱۳۱ واحد درمانی و ۲۶۹ مورد از صنایع در زمینه آلودگی آب مشکلاتی داشتند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه اظهار کرد: از ۲۴۵ اخطاریه صادر شده برای آلودگی هوا ۱۹۱ مورد متعلق به صنایع و ۴۸ مورد برای واحدهای خدماتی و شش مورد دیگر نیز برای درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بود.

بازگیر با بیان اینکه ۱۱۷ واحد درمانی مشکل مدیریت پسماند دارند، گفت: تعداد واحدهای خدماتی در این زمینه نیز ۱۴۸ و واحدهای صنعتی ۲۵۰ مورد است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۳ واحد صنعتی، ۱۲۶ واحد خدماتی و ۴۲ واحد درمانی نیز به دلیل رعایت نکردن سرانه فضای سبز اخطاریه دریافت کرده‌اند،اظهارکرد: برخی واحدهای صنعتی ضوابط استقرار را رعایت نکرده‌اند که تمامی این واحدها تذکر گرفته‌اند همچنین ۷۸ واحد مشمول پایش آنلاین هستند که باید تجهیزات پایش آنلاین را نصب کنند.

 رییس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: ۲۷۴ واحد خوداظهاری خود را تحویل اداره محیط زیست شهر تهران نداده‌اند. واحدهای سطح شهر تهران موظف هستند هر سه ماه یکبار خوداظهاری کنند و این گزارش را تحویل اداره محیط زیست بدهند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه پس از صدور اخطاریه برای واحدهای آلاینده به آن‌ها فرصت رفع آلایندگی داده می‌شود، گفت: واحدهای آلاینده باید در مهلت تعیین شده برنامه زمان‌بندی رفع آلایندگی خود را تحویل دهند و کار اجرایی را آغاز کنند در غیر این صورت اخطاریه دوم برای آن‌ها صادر می‌شود و چنانچه به اخطاریه دوم نیز بی‌توجهی کنند و یا پیشرفتی مطابق برنامه تعیین شده خود نداشته باشند، پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل و به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.

بازگیر در ادامه تصریح کرد: در چند هفته اخیر ۲۰ مورد از عوامل آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در پایان درباره پایش منابع متحرک در شهر تهران اظهار کرد: گشت‌هایی در سطح شهر و معابر عمومی توسط ماموران محیط زیست در حال اجرا است که به طور تصادفی شماره پلاک و ساعت تردد خودورهای دیزلی یادداشت و وضعیت معاینه فنی آن‌ها چک می‌شود، چنانچه خودرو مشکلی در این باره داشته باشند به نیروی انتظامی مورد اعلام و پیگیری می‌شود تا با متخلفان آلودگی هوا برخورد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدامات این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا به عنوان روز جهانی زمین پاک شناخته می‌شود تا یادآور این نکته باشد که همه ما باید به فکر حفظ و نگهداری سیاره خود باشیم. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر به همین مناسبت اقدامات این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست تشریح کرد.

سعید بیگی در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهر‌ها می‌شود.

وی افزود: شرکت ساماندهی با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها با اتخاذ تدابیری همچون تعطیلی و انتقال واحد آلاینده از بروز آلودگی در شهر‌ها جلوگیری می‌کند. در همین راستا اجرا و یا بهبود سیستم‌های کنترل آلودگی در برخی از صنایع از جمله کارخانجات مالیبل سایپا، زمزم، خوشگوار، بستنی پاک، لبنیات پاک، گروه صنعتی بهشهر نیز پیگیری شده‌است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که بیش از ۵۴۰ پرونده شکایتی و یا اطلاعیه در خصوص مزاحمت‌ها و آلودگی‌های مشاغل بررسی شده است، گفت: از پرونده‌های بررسی شده، برای حدود ۳۵۰ عدد از آن‌ها رای کمیسیون بند ۲۰ در این خصوص صادر شده است.

بیگی درباره پیگیری و اجرای آرای صادره واحد‌های صنفی آلاینده تصریح کرد: اجرا آرای واحد‌های دارای رای و صدور رای برای واحد‌های فاقد رای در رسته‌های ضایعات فروشی در سطح شهر تهران پیگیری شد. همچنین درباره واحد‌های کارواش هم برای کنترل خروجی فاضلاب این واحد‌ها در راستای کاهش آلودگی آب (سطحی و زیرزمینی) و خاک اقدامات لازم برای پیگیری و صدور آرای بند ۲۰ انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، اظهار کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.
به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

بیگی همچنین به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای اجرای برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی و عملی برای رؤسا و کارشناسان ساماندهی مناطق ۲۲ گانه برای افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با سیستم‌های کنترل آلودگی و همینطور دوره‌های آموزشی برای اصناف و ادارات ساماندهی سایر شهر‌ها در موضوعات بند ۲۰ مثل تبریز، ساری، رشت، بروجرد، اراک، شیراز و ... هم از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی برای حفظ محیط زیست بود.


وی در پایان از انتشار ۳ جلد کتاب آموزشی در خصوص موارد مرتبط با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: کتاب گردش کار بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلد یک کتاب تمهیدات تخصصی و کتاب ملاک عمل ساماندهی مشاغل و اصناف عناوین این سه کتاب بود که به منظور بهبود و کاهش مزاحمت‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی و به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر منتشر شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • شناسایی ۸۳۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ساختمانی در قزوین
  • شناسایی کنسرسیوم میکروبی موثر در حذف آلودگی‌های نفتی منطقه دهلران
  • پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است