Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@21:06:49 GMT

رشد 2.7 درصدی قیمت نفت ایران در سال 2017

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۱۶۲۹

رشد 2.7 درصدی قیمت نفت ایران در سال 2017

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس گزارش ماه ژانویه (دی - بهمن) اوپک، تولید نفت کشورمان در دسامبر (آذر-دی) گذشته با 13 هزار و 200 بشکه در روز افزایش نسبت به ماه پیش از آن به سه میلیون و 829 هزار بشکه در روز رسید؛ نفت سنگین ایران همچنین سال گذشته در مقایسه با سایر نفت ها بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر این گزارش، قیمت نفت ایران در حالی در سال 2017 میلادی به 2.7 درصد رشد کرد که متوسط افزایش قیمت سبد نفت اوپک در سال 2017 معادل 2.2 درصد، نفت برنت 2.4 درصد و نفت غرب تگزاس 2.2 درصد بود.
بنا به گزارش یاد شده، همچنین تولید نفت کشورمان در سال 2017 به سه میلیون و 811 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال 2016 معادل 8.4 درصد افزایش دارد.
 
**تقاضای جهانی نفت
بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک، تقاضای جهانی نفت از 95 میلیون و 420 هزار بشکه در روز در سال 2016 به 96 میلیون و 990 هزار بشکه در روز در سال 2017 رسیده است و پیش بینی می شود در سال 2018 با 1.57 درصد رشد به 98 میلیون و 510 هزار بشکه در روز برسد.
اوپک نرخ رشد اقتصادی جهان در سال 2018 را 3.7 درصد پیش بینی کرد که در صورت تحقق نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت.
 
**رشد تولید نفت غیراوپک
بنا به اعلام اوپک، عرضه نفت غیراوپک نیز از 57 میلیون و 20 هزار بشکه در سال 2016 به 57 میلیون و 790 هزار بشکه در روز در سال 2017 رسید و پیش بینی می شود در سال 2018 با تقریبا 2 درصد رشد به 58 میلیون و 940 هزار بشکه در روز برسد.
 
**تولید نفت اوپک
تولید نفت اوپک که در سال 2016 بنا به اعلام این سازمان 32 میلیون و 643 هزار بشکه در روز بود، در سال 2017 به دلیل اجرای توافق کاهش تولید نفت اوپک به 32 میلیون و 393 هزار بشکه در روز کاهش یافت و پیش بینی می شود، امسال این رقم به 33 میلیون و 100 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
 
**2018، سال تعادل بازار جهانی نفت
بنا به پیش بینی اوپک، بازار نفت که در سال 2016 با 390 هزار بشکه در روز مازاد عرضه رو به رو بود در سال 2017 یک کسری عرضه 500 هزار بشکه در روزی را ثبت کرد، اما در سال 2018 با ثبت اندکی مازاد عرضه تقریبا به تعادل می رسد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران