Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@19:04:16 GMT

خبری خوش برای فرهنگیان در راه است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۱۶۶۳

خبری خوش برای فرهنگیان در راه است

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش مجلس در برنامه پرسشگر با اشاره به اقدامات مجلس در خصوص استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی اظهار داشت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی کار مشکلی دارند و باید افراد بی‌سواد را جمع کرده، کلاسی را تشکیل داده و آموزش‌های لازم را ارائه دهند که این کار بیشتر در مناطق محروم، روستایی و زندان‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجلس هشتم قانونی را وضع کردیم تا همه افرادی که در نهضت سوادآموزی فعالیت می‌کردند به استخدام‌ آموزش و پرورش درآوریم که این موضوع مربوط به افرادی می‌شود که دارای مدرک کاردانی و بالاتر بودند، اما بعد از آن سازمان نهضت سوادآموزی نیروهای جدید جایگزین افراد کرد؛ البته در مجلس نهم بحث استخدام نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات را داشتیم که این در مجلس دهم نیز دنبال شده و موضوع استخدام آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نیز اضافه شد و این مربوط به افرادی است که قبل از سال 91 در نهضت فعالیت می‌کردند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به ضرورت استخدام آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، گفت: وقتی آموزش و پرورش هر سال 10 تا 15 هزار نیرو را از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌کند، چنین شرایطی به وجود می‌آید؛ در حالی که می‌تواند به همین افرادی که در نهضت سوادآموزی فعالیت می‌کنند امتیازاتی را در آزمون بدهد؛ چرا که اعتقاد داریم این افراد از نظر سواد، پایبندی به نظام و تدین بالاتر از دیگر افراد متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: در حال حاضر هر سال هزاران نفر به صورت آزاد وارد آموزش و پرورش می‌کنیم؛ در حالی که بهتر است نیروهای نهضت سوادآموزی را جذب کنیم؛ البته در خصوص استخدام نیروهای سوادآموزی، پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات، نمایندگان طرحی را آماده کردند که یک فوریت آن تصویب شده و به کمیسیون آموزش ارائه شده است و در حال حاضر در نوبت طرح‌های داخل صحن مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بیان شده است که از همه نیروهای نهضت سوادآموزی که قبل از سال 91 فعالیت می‌کردند، نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدماتی چه افرادی که حق‌التدریس بوده و یا حق‌التدریس نیستند،  آزمونی با نظارت مجلس گرفته شده و افرادی که قبول می‌شوند به استخدام آموزش و پرورش در بیایند که این طرح بعد از پایان بررسی بودجه سال آینده، به صحن مجلس ارائه می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند

سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان یزد گفت: در این نشست پیرامون بهتر برگزار شدن برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج، هماهنگی، برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت ازدواج، طلاق و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند در شهرستان تعریف شده است.
مدرسی در ادامه گفت: موضوع دومی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع فراغت جوانان بود.

فرماندار یزد افزود: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی برای پرکردن اوقات فراغت تعریف شده اند و خوشبختانه در شهرستان یزد طرح‌های خوبی در این زمینه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده است.

مدرسی در پایان افزود: با تعاملی که بین ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است و کمیته‌هایی که در فرمانداری یزد تشکیل شده است برای هم افزایی و استفاده حداکثری از زمان تعطیلی مدارس، می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای آموزش‌های فرهنگی و ورزشی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داد تا در مدت سه ماه تابستان به نحو شایسته‌ای از این فرصت‌ها استفاده کنند.

۱۹تا ۲۹ خرداد، در تقویم به نام هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند