Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف با انتقاد از تجاری فروشی شهرداری تهران افزود: مجموعه های صنفی با واحدهای تجاری که قارچ گونه رشد کرده اند همگون نیستند؛ ضمن اینکه موضوع دکه داران نیز هنوز حل و فصل نشده اند؛ این در حالی است که شهردار سابق در این خصوص دستوراتی داشت ولی اجرایی نشد.

ایران آنلاین /رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه ۹ اتحادیه در کمیسیون زیربنایی دولت در حال واگذاری به شهرداری هاست، گفت: این کار به صلاح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی فاضلی در جلسه روسای اتحادیه های صنفی تهران که با حضور نجفی، شهردار تهران در حال برگزاری است، گفت: اصناف از جمله بنیان های تاریخی و اقتصادی کشورهستند و بازار قلب تپنده مسایل اقتصادی است و در بزنگاههای تاریخی نقش آفرین بوده اند. ضمن اینکه در بحث اموزش نیروی انسانی نیز با ٥٥٠ هزار بنگاه خدماتی و ٦٠٠ هزار بنگاه تولیدی وارد عمل شده اند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در تهران ٢٥٠ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارند در حالیکه واحدهای بدون پروانه نیز مشغول به کار هستند؛ در این میان علیرغم تلاش شهرداری تهران در ساماندهی مشاغل مزاحم ، ولی امروز حتی شاهد مدیریت درست در حوزه ساماندهی بنگاههای مزاحم نیستیم.

وی تصریح کرد: باید به نظام خدمات و تولید برگردیم در حالیکه برای بنگاههای صنفی تولید تمهیدات حمایتی اندیشیده نشده در حالیکه بیشتر توان تولید به سمت دلالی رفته است؛ این در حالی است که تابلوهای تبلیغاتی باید عوارض بپردازند ولی تابلویی که شناسنامه واحدهای صنفی است نباید عوارض بپردازد.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: چرا باید وزیر کشور دنبال این باشد که دولت به دنبال بنگاهداری رفته و واحدهای صنفی زیر نظر دولت و شهرداری بروند؟ متاسفانه  در حال حاضر ۹ اتحادیه در کمیسیون زیربنایی دولت در حال واگذاری به شهرداری ها است که این کار به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه راهکار درستی برای دستفروشان اندیشیده نشده و هنوز ساماندهی های آن صورت نگرفته است؛ ادامه داد: ضمن اینکه نباید نمایشگاههایی در گوشه و کنار شهر بدون مجوز یا با مجوز شهرداران برگزار شود که کالای چینی با غیر ایرانی می فروشند.

 

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد