Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این‌که برای حل مسئله ترافیک و آلودگی تهران باید همه چیز را به زیان خودروها تغییر دهیم،گفت:‌چون محور شهر، خودروست هرچه حمل‌ونقل عمومی را هم توسعه‌ دهیم،مردم باز هم به سمت استفاده از خودرو شخصی می‌روند. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ اقتصادی صنعت، معدن و تجارت راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن پورسیدآقایی در همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD) با بیان این‌که باید تفکرمان را به تی او دی اصلاح کنیم، اظهار کرد:‌ مشکل تهران در همه شهرهای بزرگ دنیا اتفاق افتاده و برای حل آن به سمت مترو و حمل‌ونقل عمومی رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

100 سال از ساخت مترو و حرکت به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی توسط کشورهای پیشرفته می‌گذرد اما آنها نتوانسته‌اندبا این دو کار مسئله ترافیک و آلودگی را برطرف کنند.

وی با بیان این‌که زمانیکه مترو در تهران نداشتیم وضعیت ترافیک بهتر بود،‌ تصریح کرد:‌  امروز سهم خودرو شخصی بیش از خودرو عمومی در تهران است. 

وی با بیان این‌که مشکل اینجاست که محور شهر خودرو است،‌افزود: هرچه حمل‌ونقل عمومی را هم توسعه‌ دهیم، مردم باز هم به سمت استفاده از خودرو شخصی رفته‌اند.

وی با اشاره به این‌که برای حل این مشکل کشورهای دیگر به سمت  TOD رفتند، اظهار کرد: در این برنامه باید همه چیز را به نفع عابران و به زیان خودروها تغییر دهیم. 

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ نقطه صفر این است که باید حمل‌ونقل عمومی خوبی داشته باشیم؛ وضع حمل‌ونقل عمومی تهران مطلوب نیست اما با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت وضعیت بهتر می‌شود. 

پورسیدآقایی با تاکید بر این‌که تراکم‌های بالا فقط باید در زون مرکزی انجام شود، افزود: نکته دیگر این‌که باید در اطراف مراکز را مختلط یعنی مسکونی،‌تجاری و اداری تعریف کنیم. از سوی دیگر باید نفوذپذیری را رعایت کنیم یعنی اندازه بلوک‌ها (در معابر و کوچه‌ها) ترجیحا کمتر از 150 متر باشد.

 وی با بیان این‌که یکپارچگی، تغییر کارکرد معابر (تبدیل معابر به خیابان کامل) و محدودیت پارک و تردد برای خودرو مصرف خودرو شخصی را کاهش دهیم، اظهار کرد:‌ رکن طراحی شهر باید پیاده روی باشد، بدون این رکن امکان اجرایی شدن TOD وجود ندارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نزدیک‌ترین مُد به مد پیاده را دوچرخه عنوان کرد.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,78,81/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است

تین نیوز

سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفرهای حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز است و نسبت به قانونی که پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان مصرف سوخت، بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها و براساس بار است و با توجه به آنکه مقرر شده است ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد