Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و گوگل پلاس توافق کردند تا به گروهی که به درخواست اتحادیه اروپا از غول‌های اینترنتی آمریکا برای مبارزه با افراط‌گرایی آنلاین تشکیل شده، بپیوندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات اتحادیه اروپا گفتند: اعضای کنونی این گروه یعنی یوتیوپ، مایکروسافت، توییتر و فیسبوک در اجرای مجموعه قوانین و مقرراتی که در مه سال 2016 میلادی به کار گرفته‌اند و متعهد شده‌اند تا ظرف 24 ساعت محتواهای مشکوک را کشف و آنها را حذف کنند، پیشرفت چشمگیری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورا یورو وا، کمیسیونر امور مصرف‌کنندگان و عدالت اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: اینستاگرام تصمیم گرفته تا به نیروها در مبارزه با محتواهای تنفرآمیز آنلاین غیرقانونی بپیوندد و از هم‌اکنون مجموعه قوانین و مقررات را اعمال خواهد کرد.

وی افزود: صبح جمعه نیز پیامی به دستم رسید مبنی بر اینکه گوگل پلاس نیز به این گروه پیوسته است.

اتحادیه اروپا نزدیک به دو سال پیش یعنی در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها و افزایش هشدارها در اروپا در استفاده از رسانه اجتماعی به عنوان وسیله‌ای برای جذب نیرو به ویژه توسط گروه تروریستی داعش، گروهی را با همکاری غول‌های اینترنتی مستقر در آمریکا برای مبارزه با این مساله تشکیل داد.

یورو وا پس از تحسین پیشرفت حاصل شده در میان شرکت‌های اینترنتی برای حذف محتواهای تهدیدآمیز گفت: من به حفظ این صنعت تحت مجموعه قوانین و مقررات اعمال شده از مه 2016 ادامه خواهم داد.

وی افزود: شرکت‌های فناوری اطلاعات در چند ماه گذشته 70 درصد از سخنان تنفرآمیز غیرقانونی را که به آنها اطلاع داده شده، حذف کرده‌اند در حالی که این آمار تا قبل از مه 2017، 59 درصد و در ماه‌های آغازین اجرای این مجموعه قوانین و مقررات تنها 28 درصد بود.

یورو وا در ادامه گفت: فیسبوک علاوه بر 4500 کارمندی که در اختیار داشت، 3500 کارمند جدید برای مبارزه با محتوای تنفرآمیز آنلاین استخدام کرده است.

وی افزود: شرکت‌های فناوری اطلاعات همچنین همکاری‌ با سازمان‌های جوامع مدنی از جمله آموزش برای شناسایی بهتر و اطلاع رسانی موارد مشکوک سخنان تنفرآمیز را تقویت بخشیده‌اند.

این مقام اتحادیه اروپا اذعان کرد: با توجه به چنین نتایج مثبتی از سومین ارزیابی صورت گرفته، قدرت بیشتری گرفته‌ام و بیش از پیش معتقدم که باید به اجرای این مجموعه قوانین و مقررات ادامه دهیم.

رهبران اتحادیه اروپا سال گذشته از شرکت‌های اینترنتی درخواست کردند تا نهایت تلاش خود را برای مبارزه با افراط‌گرایی آنلاین انجام دهند و اگر قوانین و مقررات این صنعت در اجرای این مساله ناکام بود از مجموعه قوانین و مقررات جدید تبعیت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • متقاضیان خرید جت شخصی بخوانند/ اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد