Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: وحدت شیعه و سنی در استان ، الگویی برای سایر مناطق و خاری در چشم دشمنان اسلام است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین جعفری در دیدار با علمای اهل سنت شهرستان راز و جرگلان به شرایط حساس منطقه و دنیای اسلام و استراتژی کهن استکبار جهانی در ایجاد تفرقه بین امت های اسلامی اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ،انگلیس و اسرائیل، وحدت و همدلی مسلمانان را مغایر اهداف خود دانسته و با تشکیل گروه های تکفیری و سلفی و ایجاد اختلافات مذهبی و درنهایت جنگ و خونریزی در جوامع اسلامی سعی در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و تسلط بر این کشورها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تکفیری ها و سلفی ها ربطی به اسلام نداشته و شیعه و سنی نیستند تصریح کرد: جریان ها و گروه های تروریستی و تکفیری دست پرورده غرب بوده و به دنبال ایجاد خونریزی و اختلاف در بین مسلمانان هستند.

این مقام مسئول ایران اسلامی را نماد عملی وحدت بین مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد : ایران در بین سایر جوامع، به واسطه انقلاب اسلامی، رهبری، امام راحل، شهادت ها، رشادت ها، ایثار و فداکاری و وحدت کلمه در سایه سار ولایت از امنیت و آسایش مطلوبی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری در زمینه احترام به مقدسات مذاهب و تاکید بر تحکیم وحدت، ایشان را محور وحدت و اتحاد مسلمانان جهان دانست

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است

ماموستا "عبدالواحد نخشی پور" مدیر حوزه علمیه شیخ شلتوت ارومیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با پیروی از مسیر حضرت امام برنامه های وحدت آفرین را ادامه داده اند، به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب گفت: ایشان با ایجاد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای تحقق اهداف کلان یعنی وحدت مسلمانان و انسجام امت اسلامی اقدام کردند،  لذا امت اسلامی باید با تبعیت از مقام معظم رهبری و تئوری وحدت و انسجام اسلامی در جهت وفاق امت اسلامی گام بردارند.
 
وی ادامه داد: با عنایت به فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، استناد آیات قرآن مجید و احادیث رسول گرامی اسلام مبنی بر "وحدت امت اسلامی" و اختصاص جمعه آخر ماه مبارک رمضان به "راهپیمایی وحدت آفرین جهانی روز قدس" در ارتباط با دفاع از مردم مظلوم فلسطین و همچنین هفته میلاد مسعود پیامبر گرانقدر اسلام به عنوان "هفته وحدت" در جهت وفاق و همدلی امت اسلامی به عنوان یک راهبرد کلان در حوزه جهانی و کشوری برای همگرایی و انسجام مسلمانان اقدام کرده اند.
 
ماموستا نخشی پور با اشاره به دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که بر پایه وحدت و همدلی و همگرایی امت اسلامی است، تصریح کرد: این فعالیت ها توسط کارشناسان مسئولین حوزه مربوط و در مباحث ایجاد گفتمان وحدت آفرین جهانی تلاشهای خوبی انجام شده است. حتی موضوع وحدت اسلامی در مقیاس  کلان در حوزه های مختلف اقتصادی، فناوری،  اطلاعات علمی، صدور یافته های علمی و صنعتی به کشور های اسلامی پیگیری شده است.
 
امام جمعه اهل سنت ارومیه خاطر نشان کرد:  وحدت اسلامی موجب بازدارندگی نقشه های شوم  استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار ونقش بر آب شدن سیاست های شوم آنها شده است.
 
ماموستا نخشی پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه در مقابل اسرائیل کودک کش قسمتی از راهبرد وحدت امت اسلامی را محقق کرده است، افزود:  برای رسیدن به تمدن اسلامی و اتحاد امت های اسلامی تلاش‌های مطلوب و قابل تقدیری صورت گرفته است به گونه ای که می‌توان گفت ما در وضعیت خوبی قرار داریم؛ اما هنوز مسیر پیشرفت وتعالی امت اسلامی به هدف پیش بینی شده یا همان "حیات طیبه" که تجلی گاه وحدت فرا گیر امت اسلامی است، به طور کامل دسترسی پیدا نکرده ایم.
 
این عالم اهل سنت ادامه داد: برخی از کشور های عربی بعضاً به دلیل خود باختگی فرهنگی و تبعیت از استکبار جهانی اختلال های زیادی در وحدت بین مسلمین به وجود آورده اند.  دشمنان اسلام در جهت مقابله با وحدت اسلامی از پای ننشسته و تلاش کرده اند تا از طریق تهاجم فرهنگی، ایجاد و اشتراک منافع به دلیل وابستگی کشور های عربی و سرسپردگی آنها تاثیر منفی بر روی وحدت جهان اسلام داشته باشند.
 
تحقق اتحاد امت اسلامی با پیروی از گفتمان وحدت آفرین جمهوری اسلامی
مدیر حوزه علمیه شیخ شلتوت یادآورشد: اگر تمامی کشورهای اسلامی مخصوصاً جهان عرب با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و همچنین با وفاق وانسجام واحد قطعاً خواهند توانست وحدت امت اسلامی را محقق کنند. بنابراین با تحقق اهداف اتحاد امت اسلامی با پیروی از گفتمان وحدت آفرین جمهوری اسلامی ایران با استناد  به آیات شریفه "اعتصوا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا" و حدیث "یا ایها المسلمون اتحدوا" و فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که وحدت را رمز پیروزی و فرامین مقام معظم رهبری که - وحدت امت اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است- و گفتمان نظام اسلامی بر مبنای وحدت امت اسلامی در جهت انسجام و وفاق جامعه اسلامی قطعاً تمدن امت اسلامی تحقق خواهد یافت.
 
 
نقش ملت ها در تحقق وحدت اسلامی
وی با بیان اینکه وحدت اسلامی مقوله ای فراگیر و نیازمند همگرایی و عزم همگانی است، خاطر نشان کرد: قطعاً ضرورت پرداختن به وحدت نیازمند همکاری و همیاری همه امت بزرگ اسلامی است و تاکید قرآن کریم و احادیث شریف بر ابعاد مختلف مخصوصاً همراهی اجتماعی در مباحث وحدت امت اسلامی. در نتیجه با همکاری ملت‌ها وحدت تحقق می یابد و لذا ارتباطات و تعاملات سازنده اجتماعی شالوده وحدت اسلامی را محقق می سازد؛ بنابراین همه اقشار ملت در ایجاد اتحاد اسلامی و تحقق اهداف تعالی امت اسلامی موثر بوده ونقش قابل توجهی دارند.
 
ماموستا نخشی پور با اشاره به این مطلب که حکومت و سیستم حاکمیتی تاثیر فراوانی در وحدت جامعه دارد، گفت: وحدت یکی از خواست‌های موکد جامعه اسلامی است. قرآن به عنوان منشور هدایت و سعادت  بشر، مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است و عامل برتری را "تقوا" می داند؛  با کمال تاسف در حکومت های مستبدی مانند عراق- که صدام حاکم بود- به دلیل طرفداری صرف از اعراب سنی موجب تفرقه بین سنی وشیعه در عراق بود. صدام مستبد یکی از عوامل از بین بردن وحدت بین اعراب شیعه و سنی وسایر اقشار بود. لذا رویکرد استبدادی حکومتهای برخی ممالک عربی اسلامی مانند عربستان که "شیخ نمر" را شهید کرد و حاکم مصر و ... نقش مخرب درازبین بردن وحدت جامعه و ایجاد تفرقه داشتند.
 
این عالم اهل سنت با اشاره به این واقعیت که هر حاکمیتی مانند جمهوری اسلامی باید وحدت را نقشه راه خود قرار دهد، تصریح کرد:  امام راحل فرمودند "وحدت کلمه رمز پیروزی وموفقیت است".  مقام معظم رهبری وحدت را زیر بنای جامعه وارکان توسعه کشور می دانند و می فرمایند:"وحدت امت اسلامی باید تقویت شود واز فلسطین وکشورهای اسلامی حمایت می نمایند".  بنابراین این رویکرد ارزشمند رهبر معظم ومسئولین نظام اسلامی الگوی سازنده ومطلوب برای همه کشورها وحتی می توان گفت نقش ارزشمند در صدور انقلاب اسلامی از بیانات امام راحل است.
 
مدیر حوزه علمیه شیخ شلتوت مهمترین مانع فراروی وحدت جهان اسلام را اینگونه برشمرد: باتوجه به شرایط کنونی خاورمیانه و افزایش حملات اسرائیل و آمریکا مهمترین مانع فراروی وحدت جهان اسلام در "منافع مشترک" برخی از کشورهای عربی اسلامی است.  دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار بر هر مسلمانی واجب بوده و امروز جمهوری‌اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی پیشران وحدت اسلامی همیشه با تبعیت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در جهت وحدت جهان اسلام تلاش کرده است چرا که یکی از مدافعان مردم فلسطین ایران اسلامی است.
 
وی در پایان با بیان اینکه امام راحل با تعیین روز قدس در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و وحدت جهان اسلام گام مهمی برداشتند، خاطر نشان کرد: امروزه کشورهای عربی که با آمریکا هم پیمان هستند ومنافع مشترک دارند مهمترین مانع وحدت و انسجام جهان اسلام اند. بنابراین وحدت جهان اسلام نیازمند اتحاد همه کشورهای اسلامی صرف نظر از منافع اقتصادی و صنعتی و صرف نظراز استفاده  قدرت صنعتی و تجهیزاتی استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب؛ باید در جهت انسجام و وحدت جهان اسلام قدم های موثری بردارند که در حال حاضر چنین رویکردی در برخی از کشورهای عربی - اسلامی مشهود نیست.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • نقش محوری خانواده و آموزش در شخصیت‌سازی مسلمانان
  • ضرورت تقویت همسبتگی بین جهان اسلام برای مقابله با اسلام هراسی
  • برگزاری نمایشگاه اسلام‌هراسی در برلین
  • تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام، داشتن وحدت است
  • ایجاد شرکتهای چند ملیتی، راهکاری برای مقابله با سلطه اقتصادی دیگر کشورها بر مسلمانان است
  • ایجاد شرکتهای چند ملیتی، راهکاری برای مقابله با سطله اقتصادی دیگر کشورها بر مسلمانان است
  • پیروزی بر دشمنان وعده راستین الهی است/آزادی فلسطین؛ هدف همه مسلمانان
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • تحلیلی بر حضور اهل سنت در انتخابات ۱۱ اسفند و نتایج آن