Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت شاهد جنبشی در فروش گیشه بوده‌ایم چرا که فروش فیلم‌ها به نسبت یک ماه گذشته قابل‌توجه بوده است. در هفته گذشته دو فیلم «پل خواب» و «عشقولانس» اکران تازه سینماها بودند که هر دو در یک هفته فروش میلیونی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی در 3 هفته اکران و با در اختیار داشتن 114 سالن سینمایی 834 میلیون تومان فروش داشته و 89 هزار تماشاگر را با خود همراه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «سد معبر» نوشته سعید روستایی، دومین ساخته محسن قرایی پس از فیلم سینمایی «خسته نباشید!» است و داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می‌کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد.

حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری، مهدی میری و نگارعابدی، علیرضا کمالی نژاد، گیتی قاسمی، حسام محمودی، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله و با حضور محسن کیایی بازیگران فیلم سینمایی «سد معبر» هستند.

فیلم سینمایی کمدی _ خانوادگی «عشقولانس» از روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه به سرگروهی سینما قدس در سینماهای سراسر کشور و در 53 سالن سینمایی اکران شد، این فیلم به عنوان نخستین ساخته محسن ماهینی در یک هفته اکران 355 میلیون و 570 هزار تومان فروش داشته است.

در این فیلم اکبرعبدی، سحر قریشی، علی صادقی، بهاره افشاری، لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص، شیرین بینا، نیما شاهرخ شاهی، محسن افشانی، آرش نوذری، یحیی بهرامپور، آوا دارویت، حدیثه تهرانی، رانا قیصرنژاد، عرفان برزین و محمدعلی محمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی اکران 6 هفته‌ای را در سینماها تجربه کرده که در این مدت با در اختیار داشتن 182 سالن سینمایی و یک میلیون و 500 هزار تماشاگر رکوردار جدول فروش این فصل بوده و تاکنون 12 میلیارد و 594 میلیون و 953 هزار تومان فروش داشته است.

«آینه بغل» با بازی محمدرضا گلزار، جواد عزتى، یکتا ناصر، نازنین بیاتى، سیامک صفرى، مه‌لقا باقرى، رضا نیکخواه و بهاره رهنما اختلاف طبقاتی میان اقشار مختلف جامعه را نشان می‌دهد که چگونه زندگی می‌گذرانند.

فیلم سینمایی «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. این فیلم پس از جنایت ساخته محمدعلی سجادی دومین اقتباس ایرانی از رمان معروف جنایت و مکافات است که از هفته گذشته اکران عمومی خود را در 27 سالن سینمایی آغاز کرده و در این هفت روز 204 میلیون تومان فروش داشته است.

ساعد سهیلی، هومن سیدی، آناهیتا افشار، شهین تسلیمی، اکبر زنجانپور بازیگران «پل خواب» هستند.

فیلم سینمایی «دختر عمو، پسر عمو» ساخته روح‌انگیز شمس در سه هفته نمایش در 114 سالن سینمایی 764 میلیون و 747 هزار تومان فروش کرده است.

فیلم سینمایی «دختر عمو، پسر عمو» به تهیه‌کنندگی محمود غلامی و قربان محمدپور، درباره زندگی یک پسر عمو و دختر عمو است که در زندگی خانوادگی‌شان اختلافات زیادی به وجود می‌آید. آنها با دستور و راهنمایی‌های پدربزرگ خود مجبور می‌شوند تمامی اختلافات خانوادگی‌شان را حل کنند.

مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، لاله مرزبان، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، محمود عزیزی، مهدی صبایی و نسیم فروغ و معصومه محمدپور بازیگران این فیلم کمدی اجتماعی هستند.

انیمیشن «کلیله و دمنه» تولیدی از علیرضا توکلی‌بینا نیز از سه هفته گذشته اکران خود را آغاز کرده است. این انیمیشن در 35 سالن سینمایی نمایش داده می‌شود و تاکنون 117 میلیون و 285 هزار تومان فروش داشته است.

«کلیله و دمنه» یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های ادبیات فارسی است که با داستان‌های پندآموز و شیرین از زبان حیوانات درس زندگی به نوجوانان و جوانان یاد می‌دهد.

داستان این پویانمایی درباره دو شغال به نام‌های کلیله و دمنه است که با حوادث تلخ و شیرینی در جنگل روبرو می‌شوند. علاقه آنها وارد شدن به دربار شیر است. وقتی به آنجا می‌رسند، به ناچار نظاره‌گر عاقبت کارهای بد و خوب اطرافیان شیر مانند گرگ، کفتار و روباه می‌شوند و از حوادثی که برای آنها اتفاق می‌افتد کلیله و دمنه و بقیه حیوانات جنگل درس عبرت می‌گیرند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»

با ادامه استقبال مخاطبان سینما از «مست عشق» ساخته حسن فتحی، این فیلم در جدول گیشه بهار بالاتر از فیلم کمدی «سال گربه» مصطفی تقی‌زاده ایستاد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آخرین اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا)، «مست عشق» تا شب گذشته با ۵۵۰,۴۱۲ بلیت و فروش سه میلیارد و ۱۳۵ میلیونی خود در رده سوم جدول قرار گرفت و «سال گربه» برای اولین بار از ابتدای اکران خود، به رده چهارم رسید.

همچنین دیشب «آسمان غرب» محمد عسگری با فروش نزدیک به ۵ میلیارد تومان در ادامه صعودی خود در هفته گذشته با عبور از «آپاراتچی» قربانعلی طاهرفر به رده پنجم جدول رسید.
نکته عجیب، آغاز زودهنگام نمایش «پرویز خان» علی ثقفی در شبکه نمایش خانگی است. فیلمی که در اکران نوروزی با حضور در رده‌های بالای جدول شروع کرد و می‌توانست با آغاز تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری داشته باشد اما حالا در آخرین رده جدول گیشه قرار دارد. این فیلم البته هنوز در برخی سانس‌های سینماهای کشور نمایش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد