Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:11:30 GMT

پدر شهیدی که تولد ۷۵ سالگی خود را در زندان گذراند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۲۵۲۷

پدر شهیدی که تولد ۷۵ سالگی خود را در زندان گذراند

پیرمرد ۷۵ ساله‌ و از کارافتاده‌ای که با قرض به بازسازی داخلی بخشی از خانه خود در شهرستان ورامین اقدام کرده بود، فکر نمی‌کرد به جای پرداخت دستمزد، مجبور می‌شود دیه مرگ کارگر را پرداخت کند. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ اجتماعی قضایی حوادث نظرات

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، شهریور سال 93 بود که هادی تصمیم گرفت بخشی از خانه خود را بازسازی کند و به همین دلیل با عبدالله که همسری بیمار و چند فرزند دانشجو و دم‌بخته قراری شفاهی می‌گذارد که در قبال این کار، 600 هزار تومان دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله هم با کارگر خود مشغول تخریب بخشی از خانه می‌شود.

به دلیل نبود نور کافی در حمام خانه،‌ عبدالله تصمیم می‌گیرد که از اتاق کناری با سیم‌کشی غیراصولی نور کافی را در حمام تأمین کند اما روز بعد حین انجام کار، عبدالله دچار برق‌گرفتگی شدید می‌شود و با وجود تماس با اورژانس،‌ فوت کرد.

شکایت خانواده عبدالله از هادی، پای او را به دادگاه باز کرد و در نهایت قاضی با توجه به قصور طرفین، هادی را به پرداخت 50 درصد دیه محکوم کرد. با وجود گذشت سه سال از این حادثه و ناتوانی هادی در تأمین دیه‌ای که به آن محکوم شده بود، آبان امسال به زندان رفت.

با ورود کارشناس ستاد دیه به پرونده برای پیگیری، مشخص شد که با وجود اینکه این پدر شهید توانسته بود فقط 35 میلیون تومان از دیه را تأمین کند، همچنان 70 میلیون تومان به خانواده عبدالله بدهکار است و تا زمانی که نتواند این مبلغ را تأمین و پرداخت کند باید در زندان بماند.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

 

R1014142/P1014142/S2,20,1392/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس