Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@22:52:52 GMT

دلار بانکی ۳۶۶۳ تومان شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۲۶۸۲

دلار بانکی ۳۶۶۳ تومان شد

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه سی ام دی ماه) با ۳۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۶ هزار و ۶۳۹ ریال قیمت خورد. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه بانک و بیمه نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی نرخ تبادلی 39 ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن نرخ 32 ارز از جمله دلار، یورو و پوند نسبت به روز پنجشنبه افزایش و نرخ 5 واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ 2 ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه سی ام دی ماه) با 30 ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته 36 هزار و 639 ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با 173 ریال افزایش نسبت به روز پنجشنبه 50 هزار و 767 و هر یورو با 133 ریال افزایش  44 هزار و 780 ریال ارزشگذاری شد.

براین اساس هر فرانک سوئیس 38 هزار و 44 ریال، کرون سوئد 4 هزار و 540 ریال، کرون نروژ 4 هزار و 659 ریال، کرون دانمارک 6 هزار و 18 ریال، روپیه هند 574 ریال، درهم امارات متحده عربی 9 هزار و 977 ریال، دینار کویت 121 هزار و 755 ریال، یکصد روپیه پاکستان 33 هزار و 113 ریال، یکصد ین ژاپن 33 هزار و 105 ریال، دلار هنگ کنگ 4 هزار و 688 ریال، ریال عمان 95 هزار و 291 ریال و دلار کانادا 29 هزار و 335 ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی 3 هزار و 4 ریال، لیر ترکیه 9 هزار و 620 ریال، روبل روسیه 648 ریال، ریال قطر 10 هزار و 66 ریال، یکصد دینار عراق 3 هزار و 93 ریال، لیر سوریه 72 ریال، دلار استرالیا 29 هزار و 317 ریال، ریال سعودی 9 هزار و 771 ریال، دینار بحرین 97 هزار و 446 ریال، دلار سنگاپور 27 هزار و 738 ریال، ده روپیه سریلانکا 2 هزار و 381 ریال و یکصد روپیه نپال 35 هزار و 701 ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان 7 هزار و 603 ریال، دینار لیبی 27 هزار و 273 ریال، یوان چین 5 هزار و 726 ریال، یکصد بات تایلند 114هزار و 898 ریال، رینگیت مالزی 9 هزار و 304 ریال، یک هزار وون کره جنوبی 34 هزار و 333 ریال، یکصد تنگه قزاقستان 11 هزار و 281 ریال، افغانی افغانستان 528 ریال، روبل جدید بلاروس 18 هزار و 99 ریال، منات آذربایجان 21 هزار و 552 ریال، سومونی تاجیکستان 4 هزار و 154 ریال و بولیوار جدید ونزوئلا 3 هزار و 669 ریال ارزشگذاری شد.

انتهای پیام/

R1012123/P1012122/S7,77,79/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت