Web Analytics Made Easy - Statcounter


در سومین روز از جشنواره سی و ششم تئاتر فجر ۲ ورکشاپ بخش فرااجرایی جشنواره روز آخر خود را سپری می کنند.

به گزارش امتداد نیوز، امروز شنبه ۳۰ دی روز سوم سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ساعت ۱۰ صبح با ۲ نمایش آف‌استیج «منزل به منزل» از فرانسه و «ریموت تهران» محصول کمپانی ریمینی پروتکل آغاز شده است که هر کدام تاکنون سه اجرا را پشت سر گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش‌های صحنه‌ای

در بخش صحنه‌ای ۲ نمایش «مفیستو» مسعود دلخواه در تالار مولوی و «تنهایی پرهیاهو» تولید مشترک ایران و فرانسه به کارگردانی افشین غفاریان در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، هر ۲ رٲس ساعت ۱۸ آخرین اجرای خود را در جشنواره خواهند داشت.

نمایش «مانوس» که مشکلات ساکنان کمپ ایرانی‌ها در استرالیا است و زمستان سال گذشته اجرای موفقی را پشت سرگذاشت امروز در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر، ساعت ۱۶:۳۰ اجرا می‌شود.

نمایش «سوپ بوقلمون» به کارگردانی سینا علی‌پور از بابلسر در تالار سایه این مجموعه اجرا می‌رود. وحید رهبانی هم ساعت ۲۰:۳۰ با نمایش «هنر» در سالن چهارسوی تئاترشهر اجرا دارد. سالن اصلی تئاتر شهر امروز هم مانند روز گذشته میزبان اجرایی نخواهد بود.

ندا اعتمادی‌کیا، هنرمند آبادانی که سال‌ها است در عرصه تئاتر فعالیت می‌کند هم در تماشاخانه سنگلج، ساعت ۱۶ با نمایش «آئیس» میزبان مخاطبان است.

«تولد غم‌انگیز پسر آهنی» به کارگردانی رامین سیاردشتی، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن انتظامی خانه هنرمندان و نمایش «اتاق ورونیکا» به کارگردانی حسین اکبرپور از مشهد در تالار حافظ، ساعت ۱۷ به صحنه می‌روند.

تمرین-اجرا

در بخش جدید جشنواره با عنوان try out، مژگان خالقی از اصفهان، با تمرین-اجرای «تو مشغول مردن‌ات بودی» در تئاتر آفتاب واقع در چهارراه جهان کودک، در ۲ سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ میزبان علاقه مندان به مرحله پیش اجرا خواهد بود.

بخش خارج از صحنه

فرامرز قلیچ‌خانی ساعت ۱۲:۳۰ نمایش «فرار از زندان» را در ایوان انتظار میدان ولیعصر اجرا می‌کند.

«داد درد دارد» کاری از عبید رستمی از سنندج، «آیینه زندگی» فاروق حسن‌پور از مریوان، «چهارراه» گلرخ نفیسی، «موسیای آسیایی» کاری از حامد مهریزی‌زاده از یزد، به ترتیب از ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شوند.

«ویروس» سعید خیراللهی از ایلام و «یک سوءتفاهم کوچک» اثر امیر رجب‌پور از رودسر به ترتیب از ساعت ۱۶ در محوطه خانه هنرمندان به اجرا درمی‌آیند.

عمارت روبرو هم با نمایش «نادیدنی یا هرطور شما دوست دارید» کاری از جعفر حجازی از ساعت ۱۵ و ۲ نمایش «بعد از اتفاق» کار پویان باقرزاده و «مرگ قطعی است» کاری از کشور آلمان به کارگردانی آیر کلر به ترتیب از ساعت ۲۰:۳۰ میزبان علاقه مندان به تئاتر خارج از صحنه است.

بخش فرااجرایی

ورکشاپ جاسم هیندی با موضوع «مفهوم و احمق» و ورکشاپ کمپانی فرانسوی پودینگ با عنوان «کارگاه فضای باز» امروز آخرین جلسه خود را برگزار می‌کنند. علاقه مندان به شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند یا به سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir مراجعه کنید.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور تا ۹ بهمن‌ برگزار می‌شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست

داود زارع گاریزی، که این روز‌ها تهیه‌کنندگی نمایش «طلوع خونین» کاری از مسعود طیبی را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: طیبی را از حدود ۵ سال پیش و به واسطه حضور در کلاس‌های بازیگری و بیان و بدن او می‌شناسم و از نزدیک با نمایش‌ها و اجرا‌های وی آشنا شدم. او متنی با عنوان «انتقام سیاوش» داشت که من دوست داشتم آن را روی صحنه ببریم. این متن مدرنیزه شده سیاوش شاهنامه بود و از ویژگی‌های جالبی برخوردار بود که با ایرادات مرکز هنر‌های نمایشی عنوان اثر به «طلوع خونین» تغییر کرد.

وی درباره میزان موفقیت این اثر در اجرا تشریح کرد: گروه اجرایی نمایش «طلوع خونین» با اعتقاد بر اینکه باید چراغ تئاتر روشن نگه داشته شود برای اجرای این اثر زحمات زیادی کشیدند و بازیگران چیزی حدود ۱۰ماه به تمرین اثر پرداختند ولی با توجه به شرایط جامعه، تئاتر ما آنچنان که باید حمایت نشد. من از شرایط جامعه ناراضی هستم و با اینکه تولید، تبلیغات و اجرای یک اثر نمایشی هزینه‌های بسیار گزافی دارد، اما هیچ ارگانی از تولید تئاتر حمایت نمی‌کند و جامعه هنری هم پشتیبان و حامی یکدیگر نیستند. این شرایط به گونه‌ای است که حتی وقتی از بازیگرانی که به واسطه تئاتر به جایگاه و نامی رسیده‌اند، دعوت می‌کنیم برای دیدن اثر به سالن‌های نمایشی نمی‌آیند.

این تهیه کننده تئاتر ادامه داد: علی‌رغم اینکه عاشق تئاتر هستم و دوست دارم به عنوان تهیه‌کننده از نمایش و فعالیت جوانان حمایت کنم، اما دلم پر از درد است و نمی‌دانم نمایش بعدی را تولید کنم یا نه؟ تا کی می‌توان ادامه داد و در بحث فروش متحمل ضرر و زیان شد؟

وی درباره کمک ارگان‌های دولتی بیان کرد: هر ارگان دولتی یک واحد فرهنگی دارد و طبیعتا برای خانواده‌های کارمندان و نیرو‌های خود یک بسته فرهنگی دارند و می‌توانند از تخفیف‌های نمایش‌ها بهره‌مند شوند و از طریق آوردن خانواده‌های هنردوست به سالن‌ها از تئاتر حمایت کنند.

زارع گاریزی درباره اجرای نمایش «طلوع خونین» در تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد: ۲۰درصد از فروش یک اثر نمایشی مختص سالن است، که نسبت به سالن‌های خصوصی که ۴۰ تا ۵۰درصد از فروش نمایش را طلب می‌کنند، بسیار شرایط مساعدتری دارند. همچنین نوع سالن و امکانات فضای نمایش و موقعیت جغرافیایی و دسترسی آن برای مخاطب اهمیت زیادی دارد. من موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم، چون هزینه‌های گزافی از گروه‌های نمایشی گرفته می‌شود. اما تماشاخانه ایرانشهر یکی از سالن‌های خوب دولتی با امکانات و دیسیپلین خوبی است و من از اجرای نمایش در این سالن راضی هستم. دراین تماشاخانه از نمایش «طلوع خونین» هم به لحاظ تبلیغاتی و هم از نظر احترام به گروه اجرایی و مخاطب حمایت خوبی شد و امکان بسیار خوبی برای گروه نمایش مهیا شد.

وی ادامه داد: مرحوم آتیلا پسیانی قبل از فوت خود اشاره کرد که از تئاتر باید حمایت شود و هنرمندان نباید از تئاتر فاصله بگیرند، اما متاسفانه برخی هنرمندان وقتی وارد عرصه تئاتر می‌شوند، دستمزد‌های نجومی می‌گیرند و چون اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست هزینه مضاعفی برای تهیه کننده اثر و کم شدن رغبت برای تولید از حمایت تئاتر می‌شود.

این تهیه کننده تئاتر «طلوع خونین» گفت: در این اجرا علیرضا جلالی‌تبار، هیچ بحثی نسبت به میزان دستمزد با ما نکرد. او تئاتر را دوست دارد و فردی بسیار حرفه‌ای و باشخصیت است و فقط به تئاتر و اجرا فکر می‌کند و من از نحوه برخوردش نکات زیادی را آموخته‌ام.

وی در پایان اظهار کرد: ما می‌توانستیم در کار فروش بهتری داشته باشیم، ولی تبلیغات هزینه گزافی دارد و گروه «طلوع خونین» بیش از ۱۵۰میلیون صرف طراحی و ساخت اقلام تبلیغاتی کرده در حالی که فروش نمایش تا الان ۱۶۰میلیون تومان به رسیده است. جدای از این هزینه دستمزد بازیگران و عوامل و طراحی‌ها و ... چیزی حدود ۶۵۰میلیون هزینه داشت. با اینکه از گروه نمایشی‌ام بسیار راضی هستم و افراد کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند، اما این میزان فروش در مقابل این حجم تلاش برای من دلشکستگی ایجاد کرد. از تئاتر ما حمایت نشد تا گروه نمایشی دیده شوند.

نمایش طلوع خونین تا اواخر هفته آینده، هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی