Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج -ايرنا- وزير صنعت، معدن و تجارت گفت که از صدور جوازهاي تاسيس برآورد مي شود که ميل به سرمايه گذاري روند رو به رشد داشته و امسال 23 درصد افزايش نسبت به سال گذشته را داشته ايم.

به گزارش ايرنا، محمد شريعتمداري در مراسم افتتاح واحد توليدي مواد غذايي در شهرک صنعتي نظرآباد که روز شنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري صورت گرفت، افزود: برغم تمام محدوديت ها، صنعت کشور به خصوص در دولت تدبير و اميد روند رو به رشد خود را طي کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه 50 درصد از واحدهاي توليدي کشور با بالاي 50 درصد ظرفيت توليد مي کنند، ادامه داد: در استان البرز که هفتمين پايگاه صنعتي ايران است، سال گذشته هزار و 256 پروانه بهره برداري جديد صادر شده که نشان دهنده برتري قابل توجه واحدهاي جديد نسبت به واحدهايي که از دنياي مدرن عقب مانده و تعطيل شده اند، دارد.
شريعتمداري گفت: استان البرز در ماه هاي گذشته از رتبه بيست و هفتم به رتبه اول در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد ارتقاء يافته است.
وي با اشاره به اينکه اين واحد صنعتي که امروز افتتاح شد با مشکلاتي مواجه است که بايد در رفع آن اقدام کرد، افزود: يکي از معضلات اساسي واحدهاي توليدي نرخ بالاي سود بانکي است چراکه با نرخ سود بالاي 23 درصدي، واحدهاي صنعتي با مشکل مواجه شده و نرخ بازده در واحدها پاسخگويي سود بانک ها نيست.
وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: انتظار مي رود کاهش نرخ بهره متناسب با تورم در شوراي پول و اعتبار مطرح شود.
شريعتمداري تاکيد کرد: موسسات مالي و اعتباري راغب به پرداخت اعتبار به واحدهاي زود بازده هستند و براي واحدهاي صنعتي بزرگ شرايطي را براي تسهيل به طور ويژه در نظر ندارند.
وي با بيان اينکه اشتياق به تاسيس صنعت نشان از عملکرد و طي طريق صحيح دولت تدبير و اميد دارد، گفت: در البرز محدوديت 120 کيلومتري داريم که نام البرز از قلم افتاده و مستثني نشده است، ضرورت دارد با رعايت الزامات زيست محيطي البرز نيز مانند قم استثنا در زمينه احداث صنايع در شعاع 120 کيلومتر قرار گيرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: البرز پيشتاز در فناوري هاي نوين است و همواره حدود 10 درصد از صادرکنتدگان نمونه ما از البرز هستند. البرز چند قوميتي است و رنگين کماني از ايران زيبا است و بايد از اين فرصت استفاده کرد.
1535/2098خبرنگار:مريم صوفي**انتشار دهنده:داريوش غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی