Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- هيات مديره صندوق ضمانت سرمايه گذاري مصوب کرد به واحدهاي صنعتي کرمانشاه که در جريان زلزله 7.3 ريشتري دچار آسيب و خسارت شده اند، تا سقف سه ميليارد ريال ضمانت نامه صرفا با اخذ چک و سفته و با تعهد ضامنين تعلق گيرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک، اين صندوق مساعدت و حمايت هايي را براي راه اندازي مجدد واحدهاي صنعتي که پيش از زلزله استان کرمانشاه فعال بوده و در اين حادثه آسيب و خسارت ديده اند، در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهولت در دريافت اين ضمانت نامه و عدم دريافت وثايق ملکي و... از جمله مزيت اين مصوبه مي باشد.
همچنين مقرر شد، صدور ضمانت نامه با مبالغ بيش از 3 ميليارد ريال با پذيرش ارزش محل اجراي طرح (هرچند دچار آسيب شده باشند) با تعهد ضامنين انجام پذيرد.
هيات مديره اين صندوق مصوب نمود که واحدهاي صنعتي آسيب ديده که سابقا نسبت به اخذ ضمانت نامه از صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک اقدام و ضمانت نامه هاي صادره مربوط به پرداخت خسارت شده و صندوق نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نموده، بين 6 ماه تا يک سال استمهال شوند.
صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک همچنين در جهت کمک به سرمايه گذاري واحدهاي صنعتي، سرمايه در گردش و ساير فعاليتهاي بنگاههاي توليدي، انواع ضمانت نامه براي صنايع کوچک صادر مي نمايد.
اين صندوق در 9 ماه سپري شده از سال جاري بيش از هزار و 800 ميليارد ريال ضمانت نامه صادر نموده است.
ضمانت نامه هاي صادره از طرف اين صندوق جايگزين وثيقه، نزد نظام بانکي مي شود و فعالان صنايع کوچک مي توانند از خدمات صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک بهره مند شوند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان که در 11 کيلومتري بخش ازگله، 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدوميت 12 هزار و 386 نفر شد.
اين زلزله به 10 شهر و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته حدود 78 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي نيز آسيب کلي و جزئي ديده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها