Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - فهرست 389 ورزشکار روس که بالقوه فرصت حضور در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ را خواهند داشت، از طرف کمیته بین المللی المپیک اعلام شد.

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری بی بی سی نیوز، روسیه به علت برنامه دوپینگ در ورزش این کشور، از حضور در بازی های المپیک زمستانی محروم شد و ورزشکاران روس که می خواهند در این بازی ها شرکت کنند، باید پاک بودن خود را از دوپینگ ثابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزشکاران تحت پرچم المپیک در این بازی ها می توانند به رقابت بپردازند.
کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد کمیته ملی المپیک روسیه می تواند ورزشکارانی را که مایل به رقابت در بازی های پیونگ چانگ هستند، معرفی کند. با این حال پیش بینی اینکه چه تعدادی تایید خواهند شد، میسر نیست.
بازی های المپیک زمستانی از ۹ تا ۲۵ فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۰ بهمن تا ششم اسفند ۱۳۹۶شمسی) در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می شود.
تصمیم نهایی در مورد ورزشکاران روس تا 27 ژانویه در فاصله 13 روز تا آغاز بازی ها اتخاذ خواهد شد.
از فهرست 500 ورزشکار، 389 ورزشکار انتخاب شدند. بیش از 80 درصد این فهرست شامل ورزشکارانی است که در بازی های سوچی 2014 شرکت نکرده اند. هیچ یک از این ورزشکاران به علت دوپینگ در این بازی ها محروم نشده اند.
همچنین 51 مربی و 10 عضو کادر پزشکی به علت ارتباط با دوپینگ در بازی های سوچی دعوت نامه حضور در المپیک زمستانی را دریافت نخواهند کرد. آزمایش های دوپینگ قبل از بازی ها و بررسی مجدد نمونه های ذخیره شده، قبل از تایید حضور ورزشکاران روس الزامی است.
کمیته بین المللی المپیک همچنین در مقابل ادعاهای مطرح شده علیه این نهاد از خود دفاع کرد.
در نامه مشترک سازمان های کنترل دوپینگ 20 کشور از کمیته بین المللی المپیک خواسته شده است از افشاگران دوپینگ حمایت کند.
گریگوری رودچنکوف که افشاگری های او در مورد دوپینگ دولتی در روسیه به محرومیت این کشور منجر شد، دو سال پیش به آمریکا فرار کرد و به طور مخفیانه زندگی می کند. وکیل رودچنکوف ماه پیش گفته بود که کمیته بین المللی المپیک از کمک به او امتناع کرده است و جان موکل من در معرض خطر جدی است.
کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد در نامه ای به کمیته ملی المپیک روسیه بحث حمایت از رودچنکوف را به روشنی بیان کرده است.
ورزشی*1584**1545
مترجم:مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک