Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که دستور لغو دریافت ۵ درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر اولین گام برای مبارزه جدی با امضافروشی به عنوان یک خواسته عمومی است، گفت: دریافت ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر هیچ وقت مبنای قانونی نداشته است. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در حاشیه همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در واکنش به دستورش برای حذف برداشت 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر توسط سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد:‌  بحثی که در این زمینه داریم این است که طراحی مهندسی مانند هر کار دیگری یک مبادله‌ای بین صاحب کار و مهندس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ورود یک واسطه -سازمان نظام مهندسی ساختمان- که بخواهد 5 درصد از دستمزد را دریافت کند و ارتباط مستقیم بین مهندس و صاحب کار را قطع کند و حق انتخاب را از هر دو آنها بگیرد؛ صاحب کار  موظف باشد به یک مهندس مشخص مراجعه کند و مهندس مجبور باشد با هر صاحب کاری که کس دیگری برایش تعیین می‌کند، عقد قرار کند هیچکدام از این حرف‌ها در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیامده است.

در همین زمینه بخوانید؛

معاون آخوندی: مردم از خدمات نظام مهندسی راضی نیستند

نامه آخوندی ایراد قانونی دارد/مداخله بیجای دولت در امور مهندسان

اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی؛ نامه وزیر غیرقانونی و موجب بروز درگیری است

وی تاکید کرد:‌ کاری که انجام می‌دهیم خواسته عمومی تمام ملت ایران است که علاقه‌مند هستند خودشان بتوانند مهندس را انتخاب کنند. از سوی دیگر  خواسته تمام مهندسان است که بی دلیل 5 درصد از دستمزد کم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با طرح این سئوال که چرا باید یک مهندس 5 درصد از دستمزدش را به جای دیگری پرداخت کند،‌اظهار کرد:‌ این کار هیچ وقت مبنای قانونی نداشته، یک زمانی معاون وقت وزیر مسکن و شهرسازی یک تصیمیمی گرفته اما با توجه به این‌که مبنای قانونی درستی نداشته تصمیم گرفتم به خواسته مردم و مهندسان پاسخ بدهیم.

آخوندی تاکید کرد: این اولین گام برای اصلاحات در نظام مهندسی و کنترل ساختمان است. در واقع اولین گام در جهت مبارزه بسیار جدی با موضوع امضافروشی است.

بر اساس نامه وزیر راه و شهرسازی از 10 بهمن امسال سازمان های نظام مهندسی استان های سراسر کشور حق دریافت 5 درصد از دستمزد مهندسان ناظر را ندارند.

انتهای پیام/

 

R1012188/P1012122/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

ناظر گمرکات استان کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری حوزه نظارت گمرکات استان کردستان در سال گذشته از لحاظ وزنی به رقم چهار میلیون و ۳۵۹ هزار تن و از حیث ارزش به عدد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان کردستان، فرامرز امیدی اظهار کرد: در دوازده ماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۵۹۴ هزار تن انواع کالای ایرانی به ارزش ۸۳۱ میلیون دلار از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شده است که از این میزان بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن به ارزش نزدیک به ۵۱۸ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۱۲ درصد و به لحاظ ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی‌، مصالح ساختمانی، انواع جام (شیشه) و فرش اعلام کرد و افزود: این کالاها به مقصد کشورهای خریدار از جمله عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت فرستاده شده است.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرکات کردستان، خاطرنشان کرد: مجموع واردات قطعی و ورود موقت طی سال ۱۴۰۲ به گمرکات استان ۱۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۶۷۲ میلیون دلار بوده است که از این میزان سهم واردات قطعی ۴۰ هزار تن به ارزش ۳۹۱ میلیون دلار بوده و در مجموع ارزش مجموع واردات قطعی و ورود موقت با رشد ۱۳۰ درصدی همراه بوده است.

امیدی اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارداتی از گمرکات استان شمش طلا، شمش آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و در کمترین زمان ممکن ترخیص می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته تشریفات گمرکی بیش از دو میلیون و ۵۹۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بالغ بر سه میلیارد و ۷۸۴ میلیون دلار انواع کالای عبور خارجی (ترانزیتی) از گمرک مرزی باشماق صورت پذیرفته که تحلیل آماری آن بیانگر رشد ۵۵ درصدی ترانزیت مبدأ در این گمرک است.

ناظر گمرکات کردستان، مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان کردستان در سال ۱۴۰۲ را بیش از پنج هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۹ درصدی برخوردار بوده است.

امیدی افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۱ هزار و ۵۵۹ تردد کامیونی و ۳۹ هزار و ۵۲۹ تردد خودرو سواری از مرزهای استان به وقوع پیوسته است.

وی تعداد پرونده‌های تعیین ارزش شده در سال ۱۴۰۲ توسط گمرکات کردستان را ۱۶۵۰ فقره پرونده قضائی به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال دانست که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ تعداد ۱۲ درصد و به جهت ارزش ریالی ۳۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان از رشد ۳۴ درصدی وزنی خروج موقت به میزان ۵۴ هزار تن و به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار از گمرکات کردستان خبر داد.

کد خبر 747794

دیگر خبرها

  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • جزئیات پروژه اوما اویا سریلانکا؛ شاهکار مهندسان ایرانی
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد