Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کلاف سردرگم موبايل هاي مسافرتي از آغاز طرح رجيستري روز به روز به سمت سادگي پيش رفته و اشکالات و ايراداتش با تمهيدات گوناگون حل و فصل مي‌شود. حدود يک ماه پيش بود که «حسين فلاح»، رئيس سازمان تنظيم مقررات (رگولاتوري) خبر از راه‌اندازي سامانه‌اي توسط گمرک داده بود که با ايجاد آن بسياري از مشکلات رجيستري موبايل هاي مسافرتي رفع رجوع مي‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا سازمان گمرک کشور به طور رسمي از اين سامانه رونمايي کرده و جزييات بيشتري درباره آن منتشر کرده که خبر از هموار کردن مسير طرح رجيستري براي مسافرين مي‌دهد.
حسين فلاح خبر از مهلت پانزده روزه براي رجيستري موبايل‌هاي مسافرين داده بود که اين رقم در طرح نهايي کمي کاهش يافته و به يک فرصت ده روزه تبديل شده است. پيش‌تر اگر مسافري عوارض مالياتي دستگاه موبايل خود را در همان بدو ورود به کشور پرداخت نمي‌کرد، مهلت جبراني براي او در نظر گرفته نمي‌شد و کاربر صرفا مي‌توانست در طي يک دوره 30 روزه خدمات مخابراتي را از اپراتورها دريافت کند، اما حالا اين مشکل برطرف شده و مسافرين فرصتي 10 روزه را در اختيار دارند تا IMEI موبايل را در سامانه جديد ثبت و بعد از پرداخت حق عوارض، دستگاه مورد نظر را فعال کنند

مديرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه گمرک ايران با ارسال بخشنامه‌اي با اشاره به نامه ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل گمرک به اين موارد تاکيد شده است:
کليه مسافران ورودي مکلفند حداکثر ظرف ده روز از تاريخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه مربوطه به آدرس اينترنتي http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام نمايند.مسافرين از طريق سامانه مذکور با احتساب 80 دلار معافيت نسبت به پرداخت حقوق و عوارض و ماليات بر ارزش افزوده مابقي ارزش گمرکي يک دستگاه تلفن همراه براي هر مسافر (حسب ارزش‌هاي گمرکي مندرج در سامانه) وفق مقررات مسافري اقدام نمايد. با عنايت به نامه صدرالذکر معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌المللي آدرس اينترنتي http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
جهت ثبت IMEL تلفن همراه راه‌اندازي گرديده و لينک آدرس و دستورالعمل اجرايي سامانه مذکور بر روي پورتال گمرک قابل رويت مي‌باشد، لذا ضمن اطلاع‌رساني تأکيد نماييد اطلاعات مربوطه صرفاً در لينک مذکور درج و ثبت شود.در صورت درخواست مسافر جهت انجام عمليات فوق‌الذکر، در هنگام ورود گمرک مربوطه بايد از طريق لينک مذکور نسبت به انجام فرآيند ثبت رجيستري اقدام نمايد. تأکيد مي‌گردد با عنايت به بند 2 صورتجلسه فوق‌الذکر مراتب فوق به طريق مقتضي با نصب بنر، تابلو و توزيع بروشور به مسافرين ورودي و خروجي اطلاع‌رساني و همچنين مقرر فرمايند نسبت به اعلام مراتب به شرکت‌هاي هواپيمايي جهت اطلاع‌رساني به مسافران به طريق مقتضي اقدام شود.
پيش از اين روابط عمومي گمرک در گفتگو با ديجياتو درباره بندآخر اين بخشنامه يعني توزيع بروشور و نصب بنر در محيط فرودگاه و... خبر داده بود و اظهار داشته بود که راه‌اندازي سامانه‌ آنلاين صرفا براي واردات تجاري بنا به شرايطي خاص امکان پذير خواهد بود و براي مسافرين عادي اين امر ميسر نخواهد شد، چرا که پيدا کردن شخص و دريافت عوارض از او کار دشواري خواهد بود. اما حالا به نظر مي‌رسد که با هماهنگي بيشتر و دقيق‌تر نهادهاي مختلف فعال در طرح رجيستري اين نواقص برطرف شده و معافيت 80 دلاري در کنار اين مسئله، واردات موبايل مسافرتي را(که 16 درصد عوارض گمرکي دارد) راحت تر کرده است.

لازم به ذکر است با توجه به اطلاع‌رساني‌‌اي که توسط وزير ارتباطات صورت گرفته، انتقال اطلاعات از سامانه گمرک به سامانه همتا ممکن است اندکي زمانبر باشد و تلفن همراه به‌محض پرداخت حقوق گمرکي در سامانه همتا ثبت نشود که نهايتا با تاخير اين اتفاق خواهد افتاد و موبايل مذکور در طرح رجيستري ثبت مي‌شود

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| بازداشت ۷۴ زورگیر و سارق موبایل در تهران

فیلم| بازداشت ۷۴ زورگیر و سارق موبایل در تهران

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • ببینید | دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • فیلم/ بازداشت ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • فیلم| بازداشت ۷۴ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود