Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران- ايرنا - مدير عامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت: با بهره برداري از 2 واحد جديد کارخانه نمک زدايي در دهه فجر امسال توليد نفت در اين شهرستان به 635 هزار بشکه در روز خواهد رسيد.

به گزارش ايرنا، هوشنگ صيدالي روز شنبه در بازديد از تاسيسات نمک زدايي جديد در گچساران افزود: هم اکنون با در مدار قرار دادن نمک‌زدايي “گچساران3” به صورت آزمايشي توليد نفت گچساران با حدود 10 هزار بشکه افزايش در روز به حدود 630 هزار بشکه در روز رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با بهره برداري رسمي از اين 2پروژه، توليد نفت اين شرکت به حدود 635 هزار بشکه در روز خواهد رسيد.
صيدالي بيان کرد: اين 2 طرح شامل احداث نمک‌زدايي گچساران 3 با ظرفيت 110 هزار بشکه در روز و بي بي حکيمه يک با ظرفيت 55 هزار بشکه در روز است.
وي تصريح کرد: با راه‌اندازي اين طرح ها ، توليد نفت خام‌ شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران به ميزان 15 هزار بشکه در روز افزايش مي‌يابد.
وي افزود: مخازن تحت فشار، مبدل حرارتي، نمک گير برقي، کوره‌هاي پيش گرمکن نفت، مجموعه تصفيه و تزريق پساب، جداسازي نفت شور و شيرين در واحدهاي بهره برداري گچساران 3و4 شامل مخازن و سيستم لوله کشي و پمپاژ نفت شور، ساختمان‌ها و تأسيسات جانبي از مهم‌ترين تجهيزات اين 2 کارخانه نمک زدايي محسوب مي‌شود.
وي گفت: ظرفيت سازي فرآوري نفت نمکي، بالا بردن کيفيت نفت توليدي، صيانت از ذخاير نفتي، جلوگيري از کاهش خوراک پالايشگاه‌ها و رفع مشکلات زيست محيطي با تزريق پساب واحدهاي نمک زدايي به چاه هاي دفعي از اهداف اجراي طرح ها هاي نمک زدايي است.
مدير عامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت: با توليد بيش از 621 هزار بشکه نفت در روز، شرکت بهره برداري نفت وگاز گچساران توانسته در سال جاري برنامه توليد خود را به ميزان 101.5 درصد محقق سازد.
صيدالي افزود: هم اکنون روزانه 799 ميليون فوت مکعب گاز در تاسيسات شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران توليد مي شود.
صيدالي ابراز کرد: شرکت نفت و گاز گچساران يکي از پنج شرکت بهره بردار بزرگ در کشور است که 20 درصد نفت کشور را توليد مي کند.
اين شرکت داراي 10 واحد بهره برداري، 10 واحد تقويت و تزريق فشار گاز، سه پالايشگاه گاز و گاز مايع، پنج واحد نمک زدايي و بيش از 6 هزار و 700 کيلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران يکي از شرکت‌هاي تابعه مناطق نفت خيز جنوب است.
ميدان نفتي گچساران دومين ميدان بزرگ نفتي ايران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگيلويه و بويراحمد و در فاصله 220 کيلومتري جنوب شرقي اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران زيرمجموعه‌ شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، در زمينه استخراج، پالايش و انتقال نفت خام، گاز طبيعي و توليد ميعانات گازي فعاليت مي‌کند.
محدوده فعاليت اين شرکت در استان هاي خوزستان ،کهگيلويه و بويراحمد ،بوشهر و فارس است.
شهرستان 120 هزار نفري گچساران در جنوب غربي کهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مريم صيادي** انتشار دهنده: عليزاده
2082/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد