Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - ایرنا - رییس پلیس راه استان سمنان گفت : 13درصد تصادفات جاده ای در این استان مربوط به خودروهای سنگین به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان آنهاست.

سرهنگ حسن خسروجردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رانندگان خودروهای سنگین اغلب به دلیل خستگی و خواب آلودگی دچار حادثه می شوند که باید نسبت به آگاه سازی این قشر از جامعه نیز تلاش شود تا هنگام احساس خستگی در اولین توقفگاه استراحت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در تعطیلات پایان هفته گذشته تصادفات جرحی و فوتی در محورهای مواصلاتی استان سمنان گزارش نشد، اظهارداشت : رعایت قانون و مقررات رانندگی حافظ سلامتی انسان است.
وی با بیان این که 60 درصد واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌هاست، خاطرنشان کرد: با توجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای مواصلاتی استان احتمال خواب‌آلودگی راننده وجود دارد و در چنین مواقعی رانندگان در اولین توقفگاه استراحت و سپس با هوشیاری به مسیر ادامه دهند.
وی با بیان این که 40 دوربین سرعت سنج محورهای استان را کنترل می کنند، ادامه داد : در برخی محورهای کوهستانی سمنان به خصوص خوش ییلاق و فولاد محله اغلب با مه گرفتگی همراه است و پرهیز از سبقت نابه‌جا، رعایت سرعت مطمئن و داشتن تجهیزات برای کاهش سوانح جاده ای ضروری است.
رییس پلیس راه استان سمنان با بیان این که محور اولنگ - رامیان همچنان مسدود است، تصریح کرد : رانندگان وسایل نقلیه برای تردد به شهرهای شمالی از مسیرهای ترانزیتی مطمئن که پلیس راه و هلال احمر در آن مستقراست تردد کنند.
660 کیلومتر از محور اصلی تهران مشهد از استان سمنان عبور می کند و سالانه دست کم 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی سمنان تردد می کنند.
سالانه دستگم بیست میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت

ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سیستم‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان در فروردین ماه امسال حکایت از ثبت روزانه بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۳۰ تردد دارد که نسبت به اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

علی عبداللهی امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی فروردین ماه، محور هفت باغ علوی بیشترین تردد روزانه را در مقایسه با کل محورهای حوزه شمال استان کرمان به خود اختصاص داد و پس از آن محور کرمان- چترود، باغین به بردسیر و محور بردسیر به سیرجان به ترتیب در جایگاه بعد قرار دارند. 

وی افزود: تحلیل اطلاعات ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های استان حاکی از این است که محورهای ورودی و خروجی از مرکز به سمت جنوب و غرب استان در صدر سایر محورها قرار دارند.

عبداللهی بیان کرد: در ماه قبل از مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تردد ثبت شده، حدود ۱۸۷ هزار انواع تخلفات رانندگی ثبت شده که در همین راستا از تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز در این بازه، ۵۸۶ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولان ذیربط است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اطلاعات دوربین‌های ثبت سرعت جاده‌ای استان نشان می‌دهد به ترتیب محورهای باغین- کرمان با ۱۹ درصد، شهربابک- انار با ۶ درصد، رفسنجان- انار با پنج درصد، راور- مشهد و کرمان- رفسنجان هرکدام با سه درصد بیشترین تخلف سرعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بیشتر از ۹۰ درصد تخلفات توسط وسایل نقلیه شخصی صورت گرفته و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

عبداللهی در پایان سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است