Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خواستار شناسایی ظرفیت وقابلیت حوزه های فرهنگی دهگلان برای آموزش و تقویت آن شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در گفتگو با خبرنگار دهگلان شیدا ضمن نگرانی از کمبود فضای فرهنگی در شهرستان دهگلان و تاکید برشناسایی قابلیت و ظرفیت شهرستان درحوزه هنری گفت: ما باید برای تقویت وآموزش حوزه های هنری راشناسایی کنیم و اگر به صورت پله ای شروع کنیم بعد از برگزاری چندین جشنواره در حوزه ها نه تنها پسرفت نخواهیم کرد بلکه شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با اشاره  به دغدغه هنرمندان دهگلانی در زمینه هنرهای تجسمی که سنوات گذشته شهرستان برگزار کننده دوجشنواره بوده و در حال حاضر فعالیت آن به صفر رسیده است گفت: عدم موفقیت هنرمندان در این حوزه نشان از عدم انسجام ساختار آن بوده است زیرا اولا باید انجمن شکل می گرفت و انجمن اعلام نیاز می کرد که ظرفیت و استعداد جشنواره را دارد و بعد جشنواره برگزار می شد که این عدم موفقیت نشان دهنده آن است که در واقع انجمنی شکل نگرفته است.

 

قلعه شاخانی در ادامه با بیان فعالیت انجمنها اظهار داشت: که نبایدانجمن مکان آموزش باشد و کار آموزشی باید صرفا به آموزشگاهها سپرده شود و انجمن تنها پاتوقی برای همفکری و رایزنی هنرمندان باشد.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به وجود گروه های مولودی خوانی و دف نوازی دهگلان گفت: گروه مولودی خوانی و دف نواز در شهرستان سنندج  در خواست تشکیل انجمن به صورت استانی نموده اند و ما موافق  شکل گیری این انجمن هستیم که قطعا شعب شهرستانی آن هم پیش بینی شده است.

 


قلعه شاخانی ضمن تاکید به ضرورت حمایت‌های مالی از انجمن‌های نمایشی گفت: از این به بعد، از گروه‌های هنری دهگلان جهت اجرای برنامه در آمفی تئاتر اداره ارشاد این شهرستان، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

 


  از وزارت خانه به ما تفویض اختیار شده که بیمه هنرمندان دراستان انجام شود

 

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بیمه هنرمندان اظهار داشت: به غیر از دو حوزه  از وزارتخانه به ما تفویض اختیار شده که دراستان بیمه هنرمندان انجام شود  و در چند سال گذشته وقفه‌ای در بیمه کردن هنرمندان اتفاق افتاد که  این وقفه الان برطرف شده است.

 

وی افزود:  بیمه خبرنگاران خارج از حوزه ماست و خبرنگاری که در پایگاه خبری و یا نشریه ای فعالیت می کند باید در آنجا بیمه شود که معاون مطبوعات سهم بیمه خود را طبق لیست خبرنگاران به پایگاه خبری یا نشریه پرداخت می کند.

 

فعالیتهای فرهنگی در استان از منابع اعتباری مختلف اعتبار حمایت می شوند

 

قلعه شاخانی با تاکید بر حمایت و اجرای فعالتهای فرهنگی دراستان گفت: حوزه های فرهنگی استان از منابع  مختلف اعتبار تملک دارائیها و اعتبار هزینه ای استان حمایت می شوند و با تمام معاونتهای تخصصی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  تفاهم منعقد می شود که برای سال 96  برابر این تفاهم نامه ها فعالیتهای فرهنگی اجرا می شوند .


 وی در ادامه گفت: با توجه به شاخص موجود سهمی از این اعتبارات برای اجرای  برنامه های جشن موسیقی لیلاخ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده که هر ساله برگزار می شود.

 

نشریات استان با توجه عدم منابع درآمدی پایدار نیارمند یارانه است


 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن تاکید بر نیازمندی یارانه نشریاتی استان گفت: با توجه به عدم در آمد پایدار نیازمند یارانه نشریات هستیم.
قلعه شاخانی درادامه گفت: خارج از بحث یارانه وحمایت دولتی باید پیگیری کنیم که  نشریات منابع در آمدی پایدار داشته باشند که  کمتر نیازمند حمایت دولت در این زمینه باشیم.


 وی با اشاره به سر و سامان دادن  نشریات استانی گفت: معاون مطبوعاتی سامانه ای  برای آن تعریف نموده که از طریق این سامانه به ساماندهی کمک می شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن تشکر از مدیر کل ثبت و اسناد و دادگستری استان گفت: با همفکری همدیگر آگهی ها ساماندهی شده و منصفانه تر بین نشریات توزیع خواهد شد. 


قلعه شاخانی خطاب به اصحاب رسانه شهرستان بر ضرورت معرفی فرهنگ‌ها در جامعه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است