Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:42:36 GMT

شرکت 400 گلوگاهی در طرح تربیت حافظان قرآن

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۵۶۲۹

محمد حسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: اداره اوقاف شهرستان گلوگاه در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، این طرح را در دستور کار سالانه خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از چند سال قبل همزمان با سراسر کشور در مازندران آغاز شده است، تصریح کرد: استقبال از اجرای این طرح مطلوب بوده است و برای اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری همه نهادهای قرآنی و فرهنگی باید هم جهت شوند تا نتایج خوبی حاصل شود
فاضلی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم با آموزش افراد در رده‌های مختلف سنی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در قالب این طرح افراد از یک تا 30 جزء قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضلی با اشاره به اینکه اغلب شرکت کنندگان در این طرح از بین جوانان و نوجوانان بودند، افزود: هم اکنون نیز مرحله دوم طرح با همکاری مراکز قرآنی در حال اجرا است.
رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه با بیان اینکه امسال ۴۰۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند و کلاسها در حال برگزاری است، گفت: هم اکنون نیز اجرای طرح با قوت در حال اجرا است.
فاضلی با اشاره به اینکه این آزمون طبق تفاهم‌نامه سازمان اوقاف، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد اسلامی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود افزود؛ این آزمون در شهرستان گلوگاه با همکاری واحد قرآن و عترت  فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحد قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش و واحد قرآنی اوقاف برگزار می‌شود
وی افزود: ثبت‌نام در این آزمون از طریق سایت www.quranedu.ir انجام و تا ۵ بهمن ماه تمدید شد.
وی افزود : طبق دستورالعمل این آزمون سراسری، در 23 رشته و در تاریخ ۱۰ اسفندماه به طور سرای در شهرستان گلوگاه برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن

یک زن سوئدی روز جمعه و در میدان «گوستاو آدولف تورگ» در شهر مالمو، نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش زد.

بیشتر بخوانید؛ تصویب لایحه ممنوعیت اهانت به قرآن کریم در پارلمان دانمارک

در ویدئویی که از این اقدام موهن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، همراه با این زن که یک صلیب در دست دارد، فردی در حالی‌که پرچم رژیم صهیونیستی را به دور خود پیچیده و در حال اهانت به پرچم فلسطین است، مشاهده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قران کریم اهانت کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حافظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه آن شعار می‌دهند و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

پلیس سوئد روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز اهانت به قرآن کریم را صادر کرده است.

پیشتر نیز آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم در سوئد با واکنش گسترده کشورهای اسلامی و مسلمانان مواجه شده بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229374 برچسب‌ها اهانت به اسلام

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن