Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز علی ماهر در خصوص رسیدگی به بیمارستان‌های فرسوده پایتخت، گفت: حفظ سلامت مردم و تأمین خدمات درمانی در جامعه، برعهده بیمارستان‌ها است بنابراین در مواقع بحران و بروز حوادث طبیعی باید تجهیزات و شرایط مناسب برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها فراهم باشد. در این زمینه پروتکل‌هایمدیریت بحران به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است تا تخت‌های مربوط به مواقع بحران را در شرایط لازم فعال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استاندارد‌های ضد زلزله و ضد بحران در کشور تبیین شده است، اما باتوجه به فرسودگی ۷۰ درصد از بیمارستان‌های پایتخت، بودجه کافی برای تجهیز و استاندارد سازی بیمارستان‌ها و تخت‌ها وجود ندارد و تأمین منابع مالی بالا نیاز به عزمی ملی دارد.

معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: فرسودگی بیمارستان‌ها بر طبق استاندارد‌های سازه‌ای لازم بررسی شده است، اما به دلیل محدودیت مالی، نسبت به ترمیم آن‌ها اقدام اصولی انجام نشده و باید تدبیری سنجیده شود.

وی در خصوص خدمات دهی بیمارستان‌های دولتی عنوان کرد: در همه بیمارستان‌های دولتی دنیا خدمات با تعرفه‌های بسیار پایینی به مردم ارائه می‌شود. این در حالی است که در کشور ما علاوه بر ارائه خدمات ارزان قیمت، بیماران تصادفی و اورژانسی که توسط تیم امدادی به بیمارستان منتقل شده کاملا رایگان درمان می‌شوند در حالی که این امکان در کشور‌های دیگر وجود ندارد.

ماهرگفت: با افزایش سطح کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی و اختصاص هزینه‌های بالا به این امر، میزان رضایتمندی از هتلینگ و بخش اورژانس این بیمارستان ها، نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت، از ۴۷ درصد به ۸۳ درصد رسیده است.

وی در ادامه گفت: شهروندان در انتخاب سطح خدمات درمانی و نوع بیمارستان‌ها حق انتخاب دارند. در شرایطی که تعرفه خدمات در بیمارستان‌های دولتی ۱۰ درصد است، این خدمات با ۵ برابر افزایش هزینه در بیمارستان‌های خصوصی ارائه می‌شود بنابراین نباید با تعرفه‌های پایین خدمات در بخش دولتی، توقع کیفیت و سطح رضایتمندی بالا از خدمات عمومی را داشته باشیم.

میزان

700

بیمارستان معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت فرسودگی بیمارستان ها علی ماهر کمبود بودجه کافی برای نوسازی حفظ سلامت مردم

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاک‌های واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم ۷۰ برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت‌های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته ۸ برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری‌های شهرداری تهران بر چالش‌های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

کد خبر 6086242 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد