Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا - فرماندار شاهرود گفت : بخش هاي کشاورزي، گردشگري اين شهرستان فرصت بي نظيري براي فعاليت سرمايه گذاران داخلي و خارجي و رونق اقتصادي است.

سيد محمدرضا هاشمي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : در بخش کشاورزي تکميل زنجيره توليد و صادرات محصولات براي رونق اين بخش در شرق استان ضروري بوده و راه اندازي صنايع تبديلي فرصتي ويژه براي سرمايه گذراني است که قصد سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال در بخش کشاورزي را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به راه اندازي دفتر گمرک و تلاش براي دريافت مرزهوايي فرودگاه شاهرود، خاطرنشان کرد : مردم شاهرود 25 سال پيش با آينده نگري با سرمايه خود، فرودگاهي را بنا کردند که اکنون با ايجاد شرايط لازم و دريافت مجوز مرز هوايي مي توان از همين فرودگاه و از طريق دفتر گمرک شاهرود، محصولات توليدي شهرستان را به ديگر استان ها و کشورهاي خارجي صادر کرد.
وي در رابطه با سرمايه گذاري در بخش گردشگري شهرستان خاطرنشان کرد : شهرستان شاهرود هرساله پذيراي بيشترين تعداد گردشگران استان سمنان است و تدوين طرح جامع گردشگري به رونق اين صنعت در آينده کمک مي کند.
هاشمي يادآور شد : وجود زيرساخت هايي چون راه هاي ريلي، هوايي و جاده اي، واقع شدن درمسير پرتردد ترانزيتي تهران - مشهد، تنوع آب و هوايي و وجود منابع طبيعي و تاريخي بسيار موقعيت شاهرود را در منطقه ممتاز کرده است.
شهرستان شاهرود داراي 148 اثر تاريخي در فهرست ميراث ملي است که از اين تعداد، 63 اثر مربوط به بناها و محوطه هاي تاريخي، 73 تپه تاريخي و 11 اثر معنوي است و 700 تخت براي پذيرش گردشگران دارد.
هر ساله 450 هزار تن محصولات کشاورزي و باغي در شاهرود توليد مي شود که شامل 90 هزار تن انگور، 35 هزار تن زردآلو ، 24 هزار تن سيب و ديگر محصولات کشاورزي است.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضي زراعي و باغي دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ کانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه کنيد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!