Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:07:20 GMT

تئاتر فجر از نگاه چشم شب روشن

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۵۶۹۱

تئاتر فجر از نگاه چشم شب روشن

خبرگزاري آريا - «چالش ها و چشم اندازهاي جشنواره بين المللي تئاتر فجر» در مجله شبانگاهي شبکه چهار سيما بررسي مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي شبکه چهار سيما، دکتر مهرداد راياني مخصوص مجري کارشناس بخش تئاتر «چشم شب روشن» امشب ميزبان محسن حسيني بازيگر، کارگردان و تئوريسين با تجربه تئاتر و آراز بارسقيان داستان‌نويس و مترجم مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اين گزارش، دکتر راياني با ميهمانان اين برنامه در خصوص «چالش ها و چشم اندازهاي جشنواره بين المللي تئاتر فجر» گفتگو خواهد کرد.
محسن حسيني بازيگر، کارگردان و تئوريسين با تجربه تئاتر سالها در آلمان تحصيل کرده است. او طي دهه هاي گذشته تجربه و دانش خود را در دو زمينه بازيگري و کارگرداني تقسيم کرده است.
فرم کاري حسيني در کارگرداني تئاتر مبتني بر رويا، حرکت و پرفورمنس است. او سال قبل نمايش ديوان غربي – شرقي را روي صحنه اجرا کرد.
آراز بارسقيان داستان‌نويس و مترجم جواني است که به داستان، سينما و تئاتر علاقه‌مند است. او متولد 1362 است و به مطالعه در خصوص ادبيات داستان پرداخته و آثاري را ترجمه کرده است.از جمله مهم‌ترين آثار او مي‌توان به رمان «باسگا»، رمان «يکشنبه»، داستان کوتاه «غريبه»، ترجمه فيلم‌نامه «درخشش ابدي ذهن بي‌آلايش» اثر چارلي کافمن و ترجمه «من همسر خودم هستم» اثر داگ رايت اشاره کرد. همچنين او نمايشنامه «گام زدن بر يخ‌هاي نازک» را به همراه غلامحسين دولت‌آبادي نوشته است که در سي‌و‌يکمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر جزو نمايشنامه‌هاي برگزيده مسابقه نمايشنامه‌نويسي است.
مجله شبانگاهي «چشم شب روشن» به تهيه‌کنندگي امير قميشي و با اجراي محمد صالح علا کاري از گروه ادب و هنر شبکه چهار سيما است و شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 از شبکه چهار سيما پخش مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در آخرین شب ضبط برنامه تلویزیونی «برمودا» شبکه نسیم با میزبانی از امیر دریادار سیاری، در جمع عوامل این برنامه حضور یافت و با بیان اینکه این برنامه با پشتیبانی یک اتاق فکر قوی طراحی شده است، گفت: «برمودا» در زیست‌بوم رسانه‌ای متنوع و رقابتی کنونی توانسته توفیق بزرگی را رقم بزند و تبدیل به اعتبار، نماد و یکی از ویژندهای سیما و شبکه نسیم شود.

وی افزود: موفقیت برنامه، مسؤولیت تیم تولید را سنگین‌تر می‌کند تا در فصل‌های بعد به توقعات و انتظارات مخاطبانش که بالاتر رفته، پاسخ دهند و با ریل‌گذاری درستی که انجام شده، محتوای مدنظر را به افکار عمومی منتقل کنند.

رییس رسانه ملی با بیان اینکه «برمودا»، قابلیت ساخت فصل‌های متعددی خواهد داشت که با اتکا به اتاق فکری قوی می‌تواند بدرخشد، گفت: این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که برنامه نباید روی دور تکرار بیفتد و این رویش و زایش باید تداوم داشته باشد.

وی تحول رویکردی و بسط دامنه ساز و کارهای تولیدی مبتنی بر راهبردهای دوره جدید مدیریتی را از جمله ویژگی‌های ساخت این مجموعه برشمرد و با تأکید بر محوریت محتوا در شاکله برنامه‌هایی چون «برمودا»، تصریح کرد که تحول محتوایی غایت همه تحول‌هاست و ضرورت دارد دست‌اندرکاران این برنامه و برنامه‌های مشابه آن به این موضوع توجه خاص داشته باشند و بدان اهتمام ورزند.

جبلی در خاتمه گفت: باید از ظرفیت‌های به‌وجودآمده به موقع و به‌جا استفاده کرد و «برمودا» را که روی‌هم‌رفته کار خوبی است، در مسیر پیشرفت یاری کرد.

کد خبر 6098557 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما