Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@17:52:59 GMT

چهار شکارچی، حین شکار در ابهر دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۶۴۹۱

چهار شکارچی، حین شکار در ابهر دستگیر شدند

محمدهادی کاظمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان خاطی، بعداز ظهر جمعه دستگیر شدند و از آنان لاشه 2 قطعه کبک و یک سر خرگوش به دست آمد.
وی اظهار کرد: یک قبضه سلاح شکاری قاچاق ته پر تکلول، یک قبضه سلاح شکاری دولول، یک قبضه سلاح شکاری تکلول، 29 تیر فشنگ ساچمه و یک عدد پوکه فشنگ از این چهار شکارچی غیرمجاز که بومی منطقه بودند کشف و ضبط شد که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی این شهرستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، 22 دی جاری 2 شکارچی خرگوش در منطقه شکار ممنوع شهرستان ابهر در حین پروژکتورکشی دستگیر شدند و یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول، یک قبضه سلاح شکاری پنچ تیر پران، 10 تیر فشنگ ساچمه و یک دستگاه پروژکتور از این 2 شکارچی غیرمجاز به دست آمد.
21 دی جاری نیز 2 شکارچی متخلف بومی حین شروع به شکار خرگوش در دام محیط بانان گرفتار شدند و 2 قبضه سلاح شکاری ته پر دولول و چهار تیر فشنگ ساچمه از آنان کشف شد.
روز هفتم ماه جاری نیز محیط بانان این منطقه 2 شکارچی متخلف غیربومی را در حین پروژکتورکشی برای شکار خرگوش را مشاهده و آنها را دستگیر کردند.
از این شکارچیان متخلف نیز 2 قبضه سلاح شکاری ته پر تک لول مدل چخماقی، 79 تیر فشنگ ساچمه، یک تیر فشنگ چارپاره و یک دستگاه پروژکتور به دست آمد.
کاظمی تاکید کرد: با توجه به اینکه خرگوش ها زنجیره غذایی گرگ ها را تشکیل می دهند بنابراین این گونه جانوری وحشی و درنده باتوجه به محدود شدن این منبع مهم غذایی به منظور تغذیه به حریم انسان ها نزدیک و ترس و وحشت اهالی روستاها را موجب می شوند.
وی از عموم مردم این شهرستان خواست در صورت مشاهده شکارچیان بلافاصله مراتب را با شماره تلفن 51 -35215050 در میان بگذارند تا اقدامات لازم به منظور دستگیری متخلفان شکار از سوی محیط زیست شهرستان ابهر صورت گیرد.
کاظمی، جریمه هر سر خرگوش را سه میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: شکارچیان خاطی در صورت شکار این جانور، باید به تعداد هر سرخرگوش شکار شده مبلغ 300 هزار تومان به عنوان ضرور و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد کرد.
در هشت ماه امسال لاشه هفت سر خرگوش از شکارچیان غیرمجاز در این استان به دست آمد و در این رابطه نیز قریب به 20 شکارچی خاطی دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع ذیربط تحویل شدند.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال حمیدی اظهار کرد: این شکارچی غیر مجاز که در سال ۱۴۰۲ اقدام به شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود با حکم قضائی به جزای نقدی محکوم شد.

وی بیان کرد: این متخلف در آن زمان، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران دستگیر شد و پس از پیگیری‌های حقوقی، سرانجام با صدور حکم قطعی به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریالی جزای نقدی جریمه شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربه فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

کد خبر 6098657

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد
  • کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در لرستان
  • ۵۶۰ قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • چرا گربه‌ها همیشه روی چهار دست و پا فرود می‌آیند؟
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در مشهد
  • سرقت از منازل در پوشش خانواده
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد