Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:59:33 GMT

فوت 102 نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۶۷۳۵

فوت 102 نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: 102 نفر در 9 ماهه امسال بر اثر اعتیاد در استان جان خود را از دست دادند.

دکتر رضا عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار در مقایسه با 74 فوتی مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: 82 نفر از فوت شدگان امسال در سیستان و بلوچستان بر اثر اعتیاد مرد و 20 نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در 9 ماهه سال گذشته در استان 59 نفر و تعداد زنان 15 نفر گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان با 82 فوتی، ایرانشهر 11 فوتی و چابهار پنج فوتی بیشترین و شهرستان های سراوان، نیکشهر، زابل و خاش کمترین آمار تلفات اعتیاد را در استان داشته اند.
عبدی تاکید کرد: در این مدت از کل تلفات اعتیاد 98 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و چهار نفر بر اثر مصرف مواد محرک جان خود را از دست دادند.
وی افزود: همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر با 24 فوتی در تیر ماه و کمترین آن با چهار فوتی در مهر ماه ثبت شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور است که بیش از هزار و 400 کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای همسایه از جمله کشورهای تولید کننده مواد مخدر دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر + جزئیات

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در حوادث رانندگی ایام نوروز طی پنج سال اخیر، ۴۸۹۱ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که بیشترین آنها مربوط به نوروز سال جاری با ۱۲۱۷ نفر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، با توجه به افزایش حجم سفرها و میزان تردد در جاده‌ها، تعطیلات نوروز (از بیست‌وپنجم اسفند هر سال تا پانزدهم فروردین سال بعد از آن) با افزایش آمار تلفات حوادث رانندگی و کشته و مصدوم شدن تعداد بیشتری از هموطنان در مقایسه با دیگر روزهای سال همراه است.

بر اساس آمارهای موجود، در تعطیلات نوروز پنج سال گذشته، ۴۸۹۱ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که ۳۴۰۸ نفر از آنها در مسیرهای برون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند، این تعداد ۶۹.۷ درصد از کل تلفات تصادفات را در بر می‌گیرد؛ این در حالی است که سایر فوتی‌ها در محورهای درون‌شهری، جاده‌های روستایی یا سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

آمار بالای کشته‌های تصادفات در محورهای برون‌شهری نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از تصادفات در خارج شهرها و حین سفر رخ می‌دهد، بنابراین می‌توان با رعایت قوانین رانندگی از سوی هموطنان، استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی، پرهیز از سبقت‌های غیرمجاز، رعایت سرعت مطمئنه و مجاز، استراحت حین سفرهای طولانی و پرهیز از رانندگی در حالت خواب‌آلودگی، به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در نوروز کمک کرد.

افزایش ۶ درصدی تلفات رانندگی در نوروز سال جاری

ارزیابی آمارهای پنج سال اخیر از حوادث رانندگی ایام نوروز نشان می‌دهد که بیشترین تعداد تلفات نوروزی در نوروز سال ۱۴۰۲ با ۱۲۱۷ کشته به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر کمترین آمار تلفات نیز مربوط به نوروز سال ۱۳۹۹ با ۵۳۴ فوتی است که البته در نوروز این سال به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت سفر، تعداد تلفات نوروزی نیز کاهش یافت و به کمترین میزان خود، حداقل در ۱۵ سال اخیر رسید.

پس از این سال مجدد شاهد رشد آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بودیم، به نحوی که در نوروز سال ۱۴۰۰ تعداد تلفات حوادث رانندگی با حدود صددرصد افزایش به ۱۰۸۰ نفر رسید و همین افزایش در سال‌های بعد نیز به ترتیب با ۱۱.۴ و ۶.۲ درصد رشد تکرار شد.

ضربه به سر علت اصلی تلفات در حوادث رانندگی

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که بیشترین علت مرگ در حوادث رانندگی ضربه به سر است، آنچنان که در نوروز سال جاری ۳۷.۴ درصد از فوتی‌ها به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند، بنابراین شایسته است رانندگان و سرنشینان خودرو ضمن رعایت سرعت مطمئنه، از کمربند ایمنی استفاده کنند.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تلفات تصادفات در محل حادثه یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، از تمام هموطنان در خواست می‌شود در صورت مشاهده وقوع تصادف به موقع واحدهای امدادی اورژانس را مطلع کنند و مسیر تردد خودروهای امدادی را باز بگذارند تا در شرایطی که دقیقه‌ها و ثانیه‌ها برای نجات جان هموطنان درگیر در تصادف حائز اهمیت است، نیروهای امدادی بتوانند در کمترین زمان ممکن برای امدادرسانی و انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی اقدام کنند.

کد خبر 736616

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد جمع‌آوری شدند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • دنی اسوالدو: افسردگی باعث شده است که به الکل و مواد مخدر اعتیاد پیدا کنم
  • آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی اعلام شد
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر + جزئیات
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه