Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - ارکستر سمفونیک تهران که روز پنجشنبه ٢٨ دی ماه در نهمین شب سی وسومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفته بود، در شب پایانی این جشنواره برای طرفداران پر و پا قرص خود در تالار وحدت تهران به اجرا پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی شب گذشته(جمعه)، همچون شب نخست ساعت ٢١ و ٣٠ دقیقه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارکستر سمفونیک تهران پس از یک اجرای زیبا از آوای اسلوانیک شماره ٨ اثر آنتوان دورژاک، اثری از فردریک شوپن را که در سن ١٨ سالگی نوشته است، اجرا کرد.
این اثر کنسرت پیانو شماره ٢ نام دارد که دارای سه بخش تند، آرام و تند است. سولیست این کنسرتو مارتین فان دن هوک از هلند بود که با هنرنمایی خود مخاطبان را به وجود آورد.
شهرداد روحانی همچون شب نخست از حاضران خواست که پس از پایان سه بخش کنسرتو، ارکستر را تشویق کنند تا تمرکز نوازندگان بر هم نخورد.
مهدی افضلی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری توسعه هنرهای معاصر و کاردار سفارت ژاپن در ایران مهمانان این اجرا بودند.
ارکستر سمفونیک تهران در اجرای جمعه شب نیز قطعه بی نظیر «قطره های باران» را به یاد جانباختگان نفتکش سانچی و خانواده های آنها نواخت، قطعه ای که هنگام اجرا، سالن غرق در سکوت بود.
طرح های سمفونیک اثر احمد پژمان، «مدیتیشن» اثر جول سنه و «پرنده آتشین» اثر ایگورا استراوینسکی دیگر اجراهای شب پایانی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران بود.
ارکستر سمفونیک تهران در سال ١٣١٢ به رهبری غلامحسبن مین باشیان و با نام ارکستر سمفونی بلدیه (شهرداری) فعالیت خود را آغاز کرد.
این ارکستر در سال ١٣٢٤ توسط پرویز محمود سازماندهی شد و به شکل امروزی در آمد.
طی این سالها این گروه تحت تحت رهبری اساتیدی چون پرویز محمود، روبیک گریگوریان، مرتضی حنانه، هایمو تویبر، حشمت سنجری، فرهاد مشکات، نادر مرتضی پور، فریدون ناصری، علی رهبری، نادر مشایخی و منوچهر صهبایی کار کرد.
این ارکستر طی دوران های مختلف از رهبری اساتید مهمانی چون منوچهر صهبایی، ایرج صهبایی، شهرداد روحانی، مجید انتظامی، لوریس چکناواریان، نادر مشایخی، ماتیاس کروگر، نازنین آقاخانی، درک گلیسون و نادر مرتضی پور بهره برد.
این ارکستر در ایران و کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند، فرانسه، سوئیس و قطر اجراهای موفق بسیاری داشته است.
سی وسومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار شد.
آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ساعت ١٩ شنبه 30 دی ماه همزمان با اعلام برندگان جایزه باربد در تالار وحدت برگزار می شود.
در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.
فراهنگ ** 9012 ** خبرنگار: زهرا امیری * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جریان اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نحوه برخورد پلیس با معترضان علیرغم اینکه ادعای آزادی بیان و دمکراسی دارند گفت: یکی از ابزارهای غرب برای کنترل جوامع، برچسب‌زنی و فشار با ابزارهای مختلف، رسانه‌ها، امکانات و توانمندی‌هایی که دارد برای سرکوب و ساکت کردن جریان‌های مخالف خود است.

وی ادامه داد: این ها تا جایی‌که بتوانند از نیروهای نظامی، مسیر نفوذ فرهنگی و مسیر قدرت رسانه‌ای برای تغییر جهت مخالفین خود استفاده می‌کنند.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: یکی از اتهاماتی که غربی ها دائم به کشورهای مخالف خود می‌زنند، موضوع منع آزادی بیان، رعایت حقوق‌بشر، منع تجاوز، دفاع از ملت‌ها و محکومیت اشغالگری است، در قصه اوکراین و نظایر آن در برخورد با مخالفان خود در جنگ جهانی دوم فراوان از این نمونه‌ها دیدیم.

وی افزود: اما امروز در صحنه‌ دانشگاه‌های آمریکا شاهد هستیم اساتید و دانشجویان آمریکایی نسبت‌به قراردادها و حمایت دانشگاه خود از یک رژیم کودک‌کش، جلاد، غاصب، اشغالگر و متهم به نقض حقوق بشر، اعتراض دارند و برخوردی که با این‌ها می‌شود، گارد ملی، نیروی مسلح پلیس و برخوردهای خشن، و دستگیری در درون دانشگاه است، استاد، دانشجو و رییس دانشگاه مورد برخوردهای خشن قرار می‌گیرند این درحالی است که آنها اعتراض‌آمیز مسالمت‌آمیز نسبت‌به یک مسئله بدیهی دارند که این موضوع را نیز نمی‌توانند تحمل کنند.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: ما این را مقایسه کنیم با اتفاقی که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد حتی براندازها؛ حتی فحاش و هتاک ها و کسانی که برای امنیت ملی کشورها حاشیه درست می‌کنند اگر برخورد قضایی با این‌ها صورت گیرد به‌شدت مورد اعتراض این مدعیان حقوق بشر انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این اتفاق های اخیر فرصت و موقعیتی است که پرده‌ تزویر بسیاری از جریان‌های مدعی آزادی دارای دو رویی و نفاق کنار برود و جهانیان شاهد حقیقت تمدن غرب، حقیقت این تمدن وحشی که ماسکی از مهربانی و دفاع از حقوق انسان‌ها بر چهره خود قرار داده است را بشناسند.

رییس نهاد نمایندگی رهبری افزود: در داخل کشور، مجموعه تشکل‌ها تندترین نقدها را ممکن است نسبت‌به دولت‌ها و جریان‌های سیاسی و حتی مواضع داخلی و موضوعات داشته باشند ولی همیشه فرصت‌ها در اختیار آنان برای ارائه نقدهای خود قرار می‌گیرد.

کد خبر 6094947

دیگر خبرها

  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟