Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، اذعان فرماندهان عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی به آماده نبودن نیروی زمینی این رژیم برای رویارویی با حزب الله لبنان، به معنای تکرار سناریوی جنگ ۲۰۰۶ و نتایج آن، یعنی شکست دوباره است.
پایگاه اینترنتی الاخبار لبنان نوشت: ارتش اسرائیل دیگر نمی‌تواند آماده نبودن نظامی خود را برای ورود به نبرد‌های زمینی، در رویارویی با حزب الله مخفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اذعان علنی شده است و دیگر فقط به فرماندهان عالی رتبه و هشدار‌های درز یافته از آن‌ها محدود نمی‌شود. بلکه این موضوع به افسران با درجات پایین‌تر نیز کشیده شده است؛ به طوری که آن‌ها اعتماد به توانمندی‌های خود را از دست داده و در آمادگی خود برای رویارویی زمینی آینده، دچار شک و تردید شده اند. از سوی دیگر، کاهش انگیزه نظامیان جدید برای پیوستن به نیرو‌های پیاده و یگان‌های رزمی نیز واضح و روشن است.
از بین رفتن اعتماد به نفس در میان نیرو‌های زمینی اسرائیل، به واقعیتی علنی تبدیل شده است که در دیدگاه‌ها و گزارش‌های اسرائیلی‌ها درباره این موضوع، اتفاق نظر وجود دارد. همین موضوع موجب رواج این دیدگاه شده است که به علت آماده نبودن یگان‌های زمینی اسرائیل برای ورود به رویارویی‌های مستقیم نظامی، بدون پیروزی نیروی‌های زمینی در خاک لبنان، «پیروزی» در جنگ آینده در مقابله با حزب الله در سایه تردید قرار می‌گیرد.
روزنامه معاریو چند روز پیش، واقعیت‌هایی را فاش کرد که تا چندی پیش، به علت نگرانی از پیامد‌های آن در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) و همچنین دشمنان در جبهه شمالی و جنوبی (فلسطین اشغالی)، کتمان می‌شد.
این روزنامه فاش کرد آویگدور لیبرمن وزیر امنیت (جنگ) و همچنین فرماندهان ارتش اسرائیل بر این باورند که نیروی زمینی توانایی و آمادگی برای مقابله با چالش‌ها را ندارد، به ویژه اگر در جبهه شمالی با حزب الله و متحدان آن در سوریه و لبنان، جنگی آغاز شود.
این روزنامه دیروز به نقل از «افسران با درجات پایین»، هشدار داد و نوشت «نبود اعتماد به نفس افسران میدانی با درجات پایین در یگان‌های زمینی، درباره آمادگی آن‌ها برای مقابله با چالش ها، بیشترین نگرانی را ایجاد کرده است. آن‌ها از ابعاد ورود به رویارویی و جنگ با دشمنی مانند حزب الله آگاه هستند؛ اما درباره آمادگی خود برای ورود به چنین جنگی، تردید دارند.»
این روزنامه به نقل از این افسران نوشت: «فرماندهان یگان‌های زمینی وقتی که می‌بینند فرماندهان عالی رتبه درباره توانمندی هایشان دچار تردید شده اند، آن‌ها نیز اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.»
روزنامه «اسرائیل هایوم» نیز در شماره دیروز خود، ضمن تاکید بر این که نیروی زمینی ارتش اسرائیل، در «اوضاع بدی» قرار گرفته است، نوشت: بر اساس یک سناریوی عاقلانه، این نیرو توانایی ورود به رویارویی چند چانبه در جبهه‌های سوریه، لبنان و غزه را ندارد و بر اساس این سناریو، این نیرو توانایی جنگ را ندارد.
این روزنامه همچنین تاکید کرد «نیروی زمینی عملا فرسوده شده است.»
اگر فرماندهان ارتش اشغالگر در سال‌های گذشته تاکید کردند که در نبرد آینده و رویارویی با حزب الله، بدون نفوذ و پیروزی مستقیم نیروی زمینی، پیروزی ارتش اسرائیل محقق نخواهد شد، این اطلاعات و غیر آن، برای تخمین زدن تصویر نبرد آینده و نتایج آن، از دیدگاه فرماندهان نظامی اسرائیل، کافی است؛ و شاید از سوی دیگر، نشان دهنده علت دیگری از علل «خودداری» اسرائیل از ورود به رویارویی مستقیم نظامی در لبنان است.
آماده نبودن نیروی زمینی به معنای تکرار سناریوی جنگ ۲۰۰۶ و نتایج آن، یعنی شکست دوباره است و امکان ندارد اسرائیل دو بار از این سوراخ گزیده شود، حتی اگر ناچار شود با تهدید‌های موجود در لبنان و افزایش آنها، کنار بیاید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!