Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این جبهه امروز شنبه در نشستی اعلام کرد که آماده ایستادگی در کنار یگان های کرد سوری و مقابله با ارتش ترکیه در حمله به شهر عفرین است؛ این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که عفرین تنها نیست و ما در کنار کردهای سوریه به مقابله با ارتش ترکیه خواهیم پرداخت. 

جبهه مردمی برای آزادی استان اسکندرون، یک گروه مسلح در شمال غرب سوریه است که فرماندهی آن را معراج اورال که به نام علی کیالی نیز شناخته می شود، بر عهده دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ترک تبار اما تبعه سوریه واز ساکنان شهر انطاکیه در استان اسکندرون است که سال 2011 همزمان با آغاز بحران سوریه وارد این کشور شد؛ کیالی در بین علوی های ساکن استان اسکندرون طرفداران بسیاری دارد. 

منطقه اسکندرون که پانزدهمین استان سوریه محسوب می شود از سال 1939 و با خروج نیروهای فرانسوی، تحت کنترل ارتش ترکیه قرار گرفت؛ سوریه همواره در نقشه‌های کشوری، اسکندرون را جزو اراضی جدا نشدنی خود می داند. 

در روزهای گذشته، گروه های مسلح مخالف دولت سوریه از آمادگی ترکیه برای حمله به مناطق تحت کنترل کردها در استان حلب و به ویژه شهر عفرین در شمال غرب آن در عملیات جدیدی به نام سیف فرات خبر داده بودند. 

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف

وزارت بهداشت امروز همزمان با دویستمین روز آغاز حملات به غزه، آماری از شمار شهدا و زخمی‌ها منتشر و اعلام کرد در حمله نظامی اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ فلسطینی زخمی شده اند. در حالی که نیرو‌های اشغالگر ۱۴ فلسطینی را طی عملیات ۵۰ ساعته در اردوگاه پناهندگان نور شمس در کرانه باختری به شهادت رساندند.

همچنین در دویستمین روز آغاز حملات به غزه، اعلام الحربی با انتشار اینفوگراف آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد.

 

بر این اساس، جبهه مقاومت لبنان از آغاز جنگ در غزه ۱۶۳۷ حمله به مواضع صهیونیستی داشته است که ۱۴۰۴ مورد هدف قرار گرفته است. در این حملات ۵۱ حمله مرتبط با هواپیما‌های بدون سرنشین صورت گرفته و ۱۸۲ شهرک اسرائیلی هدف قرار گرفته است.

جبهه مقاومت عراق ۲۴۳ حمله از جمله ۹۰ حمله در عراق و ۸۸ حمله در سوریه علیه مواضع نظامی ایالات متحده و ۶۵ حمله علیه مواضع اسرائیل انجام داده است.

جبهه مقاومت یمن نیز ۱۱۸ حمله از جمله ۹۸ حمله در دریا و ۱۸ حمله علیه اسرائیل انجام داده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»