Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@01:14:10 GMT

وضعیت استخدام حق التدریسی ها و نیروهای نهضتی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۷۴۴۳

وضعیت استخدام حق التدریسی ها و نیروهای نهضتی

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شده حق التدریس ها و نیروهای نهضتی قبل سال ۹۲ در آزمونی با نظارت مجلس شرکت و هرکه پذیرفته شد به استخدام دربیاید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی برنامه پرسشگر، جبار کوچکی نژاد در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع چالش‌های سوادآموزی روی آنتن شبکه آموزش رفت  درباره وضعیت استخدامی اموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: معلمانی که در حوزه نهضت سوادآموزی کار می‌کنند برخلاف معلم عادی هم باید سواداموز را پیدا کنند و کلاس تشکیل دهند و هم آموزش دهند و کار آنها عمدتا در مناطق محروم در زندان ها و مناطق کمتر برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در مجلس هشتم قانونی را وضع کردیم تا همه آموزش دهندگان نهضت را که سابقه داشتند به استخدام آموزش و پرورش در آوریم. این امر انجام شد و بعد از آن نهضت نیروهای دیگری را برای ادامه فعالیت در حوزه نهضت جایگزین کرد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اواخر مجلس نهم استخدام گروه‌های پیش دبستانی و خرید خدمات را به مجلس آوردیم و در مجلس دهم قرار شد نیروهای حائز شرایط نهضت تا قبل از سال 92 با آزمونی به استخدام آموزش و پرورش در بیایند  گفت: معتقدیم آموزش دهندگان به لحاظ سواد و تدین بالاتر از دیگرانی هستند که در آزمون آزاد شرکت و وارد آموزش و پرورش می شوند.


کوچکی نژاد افزود: اگر روزی همه ورودی های آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان باشند، آن وقت دیگران نمی توانند ورود کنند اما وقتی ما هرسال هزاران نفر را با آزمون کشوری وارد سیستم می‌کنیم بهتر است تعدادی از آنها از میان آموزش دهندگان استخدام و وارد مدارس شوند.

وی با بیان اینکه طرح استخدام نیروهای نهضت و پیش دبستانی آماده و یک فوریت آن تصویب و در کمیسیون آموزش هم مصوب شده و در نوبت طرح درصحن علنی است  اظهار کرد: قرار شده  حق التدریس ها و نیروهای نهضتی قبل سال 92 در آزمونی با نظارت مجلس شرکت و هرکه پذیرفته شد به استخدام دربیاید. امیدواریم این طرح  بعد از بررسی بودجه 97، به صحن علنی بیاید.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند

بنا به این گزارش، داوود منظور امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری اینکه قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارائه لایحه از سوی دولت، در مجلس تصویب شد، اظهار کرد: پاره ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال رفع شد و امیدوارم بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود تا در ابتدای سال جاری، قانون برنامه پنج ساله پیشرفت را رسما دریافت و شروع کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: این تغییرها به دلیل پیشرفت و رشد اقتصادی بالا در پنج سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت‌های جدید و تغییر رویکردها در برنامه هفتم نسبت به برنامه‌های گذشته را تبیین خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: محتوای برنامه هفتم در بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ یعنی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده و بودجه دو مرحله‌ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری