Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مقامات ارشد دولت آمریکا گفتند: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوی آمریکا می تواند با وجود تعطیلی دولت، طبق یک سفر برنامه ریزی شده در اجلاس امسال مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس شرکت کند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، یکی ازمقامات آمریکایی درباره این که در صورت تعطیلی دولت فدرال، کدام فعالیت های دولتی می توانند ادامه یابند، به خبرنگاران گفت: ترامپ می تواند مطابق با مجوز قانونی اش در اجرای دیپلماسی، این سفر را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این خبرگزاری، با وجود مخالفت اولیه برخی ازمشاوران ترامپ با شرکت وی در مجمع جهانی اقتصاد، آنها در نهایت گفته اند که ترامپ به عنوان اولین رئیس جمهوری که از زمان بیل کلینتون در سال 2000 در این نشست حضورمی یابد، به دنبال جلب توجهات به رشد اقتصادی و رونق بازار سهام آمریکا است.
یک مقام ارشد دولتی آمریکا دراین زمینه گفت انتظار می رود ترامپ در این نشست سخنرانی کرده و با برخی از رهبران جهان دیدار کند.انتظار می رود وی با سخنرانی دراین اجلاس جهانی از کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در آمریکا و بهره گرفتن از سیاست های مربوط به تنظیم مقررات وکاهش مالیاتی دعوت کند و ضمن تاکید بر برنامه خود در خصوص « در اولویت بودن آمریکا» خواستار تجارت دو جانبه و عادلانه تر شود.
ترامپ در کمپین انتخاباتی اش، جهانی شدن را عامل به یغما بردن مشاغل تولید در امریکا دانست که به موجب ان شرکت ها با تغییر مکان به کشورهایی مانند مکزیک به دنبال کاهش هزینه های کارگری بودند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز هفته گذشته با اشاره به تصمیم ترامپ برای شرکت در مجمع جهانی داووس، پیش بینی می کرد که سفر ترامپ اعتراضات خشونت باری را مشابه با آنچه که در ابتدای قرن بیستم رخ داد، تحریک کند.
مجمع جهانی اقتصاد، امسال از 23 تا 28 ژانویه (3 تا 8 بهمن) در شهر داووس سوییس برگزار می شود.
شنبه هفته گذشته (23 دی) حدود 500 نفر از مخالفان جهانی سازی در برابر مجلس سوییس راهپیمایی کردندکه برخی ازآنان پلاکاردهایی دردست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «کاپیتالیسم آینده ای ندارد»، « ترامپ را بکشید.»
خبرگزاری فرانسه از ژنو نیز پیشتر گزارش داد که گروهی از فعالان سوئیسی دادخواستی را با هدف جلوگیری از شرکت ترامپ در مجمع جهانی اقتصاد تنظیم کرده اند.
دولت آمریکا از ساعت 24 به وقت محلی (هشت و 30 دقیقه صبح به وقت تهران)به دلیل اختلافات نمایندگان مجلس سنا درباره بودجه و تصویب نشدن بودجه تعطیل شد. سازمان‌های فدرال از طریق بودجه سالانه مصوب تامین مالی می‌شوند. اما در حال حاضر کنگره آمریکا بدلیل اختلاف نظر بر سر چگونگی هزینه بودجه از تصویب بودجه بلندمدت بازمانده است.
در پی تعطیل شدن دولت فدرال، تنها برخی کارمندان دولت که حضور آنها از جمله در بخش‌های نظامی و اورژانس ضروری است، به کار خود ادامه خواهند داد؛ اتفاقی که از سال 1995 تاکنون سه بار - به طور معنی‌دار - رخ داده است.
با تعطیل شدن دولت، تنها خدمات ضروری دولتی از جمله در حوزه امنیت ملی، ترافیک هوایی، سوانح غیرمترقبه، زندان‎ها و اورژانس به کار خود ادامه می‌دهند.
آخرین بار، دولت آمریکا در سال 2013 برای 16 روز به تعطیلی کشیده شد.
اروپام**9158**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا