Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلعه تبر جهرم، منطقه‌ای که سهم مردمان و کودکانش جز زمین و آسمان خدا دیگر هیچ چیز نیست، اینجا خبری از آب لوله کشی، برق و جاده نیست. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جهرم، صدای جیغ و هورای بچه‌های عشایر محروم قلعه تبر تمام فضای بیرونی مدرسه را پر کرده، جشن تولد کودکان قلعه تبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که برای نخستین بار شمع‌های بهار زندگی‌شان را فوت می‌کنند.

کفش نو و تن‌پوش نو  را با شادی بغل می‌کند، شادی در چشمانش موج می‌زند و با صدای کودکانه‌اش می‌گوید: « امروز بهترین روز زندگی من است». این گفته حسین دانش‌آموز عشایر کلاس اول، از دبستان سلیم منطقه محروم قلعه تبر است، کفش‌های جدیدش را به پا می‌کند و به جشن شادی هم‌کلاسی‌هایش ملحق می‌شود.

قلعه تبر جهرم، منطقه‌ای که سهم مردمان و کودکانش جز زمین و آسمان خدا دیگر هیچ چیز نیست، اینجا خبری از آب لوله کشی، برق و جاده نیست. 

زهرا یکی از دانش‌آموزان عشایر می‌گوید: «امروز من با دوستانم صبحانه سالم خوردم و برای نخستین بار جشن تولد داشتم. من خیلی خوشحال هستم».

مجید ارجمند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم  می‌گوید: هدف ما خدمت‌رسانی به مردم در زمینه بهداشت، تغذیه و آموزش سلامت درباره پیشگیری از بیماری‌ها است. با توجه به بازدیدهای قبلی از این منطقه و به مناسبت هفته ملی بسیج تغدیه بنا را بر این نهادیم که آموزش سلامت را از مناطق محروم شروع کنیم. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان می‌کند: صبحانه سالم برای دانش‌آموزان عشایر محروم قلعه تبر، ارائه خدمات رایگان درمان، ویزیت کودکان و مردم این منطقه در کلینیک سیار دندان پزشکی، سرکشی به خانواده‌های عشایر و گرفتن جشن تولد برای کودکان اینجا از برنامه‌های واحد تغذیه و آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.

به گفته مریم دهقانیان مسئول واحد آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم با وجود اینکه کودکان اینجا در طبیعت و فضای باز زندگی می‌کنند اما شادی و نشاط واقعی در چهره‌های آنان وجود ندارد، تصمیم گرفته شد که با کمک خیرین عزیز و به همت پرسنل واحد تغذیه و آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه برای خوشحالی بچه‌های محروم این منطقه جشن تولد گرفته شود و بسته‌های پوشاک و بهداشت به تک تک بچه‌ها و حتی خانواده‌های آنان داده شود.

مریم دهقانیان در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: « آموزش‌های سلامت و خود مراقبتی به تک تک دانش‌آموزان داده شده است و دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت خانواده‌هایشان معرفی شدند». 

 زارعی آموزگار دبستان سلیم منطقه قلعه تبر می‌گوید: « با توجه به بازدید قبلی که مسئولین از اینجا داشتند هرگز فکر نمی‌کردم که به این سرعت مسئولین  به وضعیت بهداشت و سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان رسیدگی کنند.

وی ضمن قدردانی از خیرین می‌افزاید: امروز بهترین روز برای من معلم بود چون هرگز اینگونه بچه‌ها راشاد ندیده بودم. امیدوارم که مشکلات دیگر این منطقه نبود حمام و سرویس بهداشتی است، به زودی حل شود. 

سمیرا رحمانیان کارشناس تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم با توجه به اهداف هفته ملی بسیج تغدیه می‌گوید: آموزش تغذیه سالم  و شاخص‌های تن‌سنجی دانش‌آموزان که شامل گرفتن قد، وزن و شاخص توده بدنی است از اهداف اصلی ما در هفته بسیج تغذیه  است. 

 مهدی بهادری دندانپرشک کلینیک سیار دندانپرشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز می‌گوید: خیلی خوشحال هستم که در جمع گروه جهادی شهید رهنمون  قرار گرفتم و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان مردمان محروم این منطقه که دسترسی کمی به شهر دارند، بسیار مهم است.

به گفته وی 21 نفر از دانش‌آموزان دبستان منطقه قلعه تبر به همراه والدین خود به صورت رایگان در کلینیک سیار دندانپزشکی ویزیت شدند. 

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

گزارش از مهسا مستعان

انتهای پیام/  ت

R41382/P1336/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بنداد کرمانی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان دماوند را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه نقش مردم و خیرین در حوزه سلامت دماوند چشم‌گیر است، گفت: برای ارتقای مراکز بهداشت و درمان دماوند در تلاش هستیم.‌

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص موضوع سگ‌های بلاصاحب عنوان کرد: در این زمینه، متولیان امر باید بیشتر از گذشته برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام کنند، چراکه حیوان گزیدگی فضای ترس و ناامنی در جامعه ایجاد می‌کند.

کد خبر 6082656

دیگر خبرها

  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط