Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - از ابتدای دی‌ماه سال جاری هشت عنوان استاندارد به استانداردهای اجباری موتورسیکلت‌ها اضافه شده است تا تعداد استانداردهای مورد نظر در خصوص این مدل از وسایل نقلیه که تا کنون ١٧ مورد بوده است به ۲۵ مورد افزایش یابد. این درحالی است که اگر هر موتورسیکلتی نتواند تا پایان سال تاییدیه مربوط به این هشت استاندارد را اخذ کند با عدم شماره‌گذاری روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تصمیم اتخاذ شده هشت مورد استاندارد جدید موتورسیکلت‌ها شامل برجستگی های بیرونی، آیینه های دید عقب، مخزن سوخت، راهکارهای جلوگیری از دستکاری، سازگاری الکترومغناطیسی، وسایل اتصال یدک کش، تکیه گاه های کمربند ایمنی و کمربند ایمنی موتورسیکلت های سه و چهار چرخ، شیشه و شیشه شور و در نهایت برف پاک کن ضد یخ و ضد مه موتورسیکلت های سه و چهار چرخ است.

پیش از این تولیدکنندگان موتورسیکلت‌ تنها مکلف به اخذ تاییدیه استاندارد در موارد ۱۷ گانه سیستم ترمزگیری - مشخصات کنترل ها، هشداردهنده ها و نشانگرها - تجهیزات هشداردهنده صوتی - پایداری تکیه گاه (جک) برای وسایل نقلیه دوچرخ - دستگیره سرنشین برای وسایل نقلیه دوچرخ - تجهیزات ضد سرقت - پلاک های شناسایی - نصب تجهیزات روشنایی و چراغ ها - نصب تجهیزات روشنایی و چراغ ها - موقعیت نصب پلاک عقب - حداکثر سرعت طراحی - حداکثر توان خالص و گشتاور انجین - سرعت سنج - تایر ها - تجهیزات روشنایی و وسایل هشداردهنده نوری - باتری موتورسیکلت  و مصرف سوخت، تعیین معیار انتشار دی اکسید کربن و دستورالعمل برچسب انرژی بودند.

در ذیل جدول مربوط به ۲۵ عنوان استاندارد اجباری موتورسیکلت‌ها و بر اساس آن کلیه تولیدکنندگان مکلف هستند تا تاریخ ۱۳۹۷.۱.۱ گواهی تایید نوع آن‌ها را سازمان ملی استاندارد ایران اخذ کنند، آورده شده است.

ردیف

عنوان استاندارد

شماره استاندارد ملی

۱

سیستم ترمز گیری

۱۳۲۶۳

۲

مشخصات کنترل ها، هشداردهنده ها و نشانگر ها

۱۳۱۳۸

۳

تجهیزات هشداردهنده صوتی

۱۳۲۶۱

۴

پایداری تکیه گاه (جک) برای وسایل نقلیه دوچرخ

۱۳۲۶۲

۵

دستگیره سرنشین برای وسایل نقلیه دوچرخ

۸۳۱۹

۶

تجهیزات ضد سرقت

۸۳۱۶

۷

پلاک های شناسایی

۸۳۱۷

۸

نصب تجهیزات روشنایی و چراغ ها

۱۳۸۰۶

۹

نصب تجهیزات روشنایی و چراغ ها

۸۳۱۴

۱۰

موقعیت نصب پلاک عقب

۸۳۱۸

۱۱

حداکثر سرعت طراحی

۶۷۰۴

۱۲

حداکثر توان خالص و گشتاور انجین

۶۶۵۳

۱۳

سرعت سنج

۸۳۱۵

۱۴

تایر ها

۷۶۳

۱۵

تجهیزات روشنایی و وسایل هشداردهنده نوری

۱۰۲۸۳

۱۶

باتری موتورسیکلت

۶۱۹۷

۱۷

مصرف سوخت، تعیین معیار انتشار دی اکسید کربن و دستورالعمل برچسب انرژی

۲-۶۶۲۶

۱۸

برجستگی های بیرونی

۲۰۱۲۷

۱۹

آیینه های دید عقب

۱۷۲۲۰

۲۰

مخزن سوخت

۱۱۴۱۰

۲۱

راهکارهای جلوگیری از دستکاری

۱۱۴۱۱

۲۲

سازگاری الکترومغناطیسی

۱۹۱۰۱

۲۳

وسایل اتصال یدک کش

۱۱۴۱۲

۲۴

تکیه گاه های کمربند ایمنی و کمربند ایمنی موتورسیکلت های۳ و۴ چرخ

۱۱۴۱۳

۲۵

شیشه و شیشه شور، برف پاک کن ضد یخ و ضد مه موتورسیکلت های۳ و۴ چرخ

۱۱۴۱۴

همچنین تصویر مربوط به آگهی منتشره در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با "وسایل نقلیه دو یا سه چرخ - مقررات تایید نوع و روش اجرایی" در راستای اجرای استاندارد ملی ایران آمده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت استان در فروردین ماه امسال بیش از ۱۷۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از ۱۹ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ۱۰ درصد مجاز شناسایی شده است که این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۰ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین می باشد.

او افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است بنابراین کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

جهانیان گفت: بدین منظور اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران کریدور‌های اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

او افزود: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی، چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌کند. در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌گردد. "

او افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری