Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا - در پايان نخستين ماه فصل زمستان سال 1396 به دليل کاهش بارش ها ، استان يزد با يک پله صعود نسبت به ابتداي همين ماه به رده دوم رسيد.

در ابتداي دي ماه امسال و بر اساس جداول مرکز پايش و هشدار خشکسالي مرکز هواشناسي کشور ميزان بارندگي استان يزد از ابتداي مهرماه (ابتداي پاييز ) تا ابتداي دي ماه 93.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد نسبت به مدت مشابه در بلند مدت کاهش يافته بود.
يزد بعد از استان هاي خراستان جنوبي با 95درصد کاهش و قم با 94.1درصد کاهش بارش ها در رده سوم بيشترين کاهش بارندگي ها قرار گرفت.
جديدترين جداول اين مرکز بيانگر آن است که در پايان نخستين ماه فصل زمستان – همان سردترين ماه سال هاي گذشته - نه تنها بر ميزان بارش ها افزوده نشده بلکه هر روز بر دامنه کاهش بارش ها نسبت به مدت بلندمدت و سال قبل اضافه شده است.
بر اين اساس در پايان دي ماه ميزان کاهش بارش ها در استان چهار دهم درصد نسبت به آمار ابتداي همين ماه بيشتر شد و با 93.6 درصد بعد از خراسان جنوبي با 96.5 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است.
در مجموع ميزان بارندگي ها در استان يزد در سال زراعي جاري 2.3 ميلي متر بود در حالي که در سال زراعي سال گذشته پنج ميليمتر و در بلندمدت 36.1 ميليمتر بود.
در اين ميان در شهر يزد تقريبا بارندگي ها صفر بود و بيشترين بارش ها مربوط به نقاط کوهستاني شهرستان تفت بود به گونه اي که در اولين بارش برف در روزهاي 17 و 18 دي ماه شاهد بارش برف به ارتفاع 16 سانتي متر در روستاي دره شير و نيز هشت ميليمتر آب حاصل از ذوب برف در همين روستا بوديم.
امروز نيز که بسياري از نقاط شمالي و غربي کشور شاهد بارش برف و باران است، هواي يزد با وجود اعلام هواشناسي استان با کاهش 6 تا هشت درجه اي دما ، همچنان بهاري است.
هواشناسي روزشنبه در خبري خوشحال کننده اعلام کرد که از امروز و فردا در بسياري نقاط استان، شاهد بارندگي خواهيم بود که در مناطق کوهستاني و سردسير و بويژه ارتفاعات شيرکوه و مناطق کوهستاني تفت و مهريز به صورت برف خواهد بود.
به هر حال اميدواريم، براي نخستين بار با افزايش ميزان بارندگي هم ، استان يزد در جدول استان هاي کم باران سقوط چند پله داشته باشد و بتواند براي يک بار هم شده طعم سقوط و رسيدن به رده هاي حداقل مياني را تجربه کند و اين آرزوي محال – البته در نظر بندگان و بسيار کوچک در درگاه الهي - محقق شود.
1968/ 2047/ يادداشت از : محمودرضا رحماني ** انتشار : عباسقلي اشکورجيري
@irnayazdd
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، 
میزان بارش‌ها به شرح زیر است:

شهرکرد: ۳.۲
بروجن: ۱۴.۲
لردگان: ۰.۷
کوهرنگ: ۹.۳
اردل: ۴.۸
فارسان: ۱۶.۷
سامان: ۲.۱
بن: ۱.۱
شلمزار: ۶.۴
فرخ شهر: ۲.۹
مال خلیفه: ۳.۴
سورشجان: ۸.۴
بلداجی: ۵.۸
ایلبگی: ۱.۲
دوآب صمصامی: ۱۳.۸
بازفت: ۶.۵
لیرابی: ۹.۱

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • مرگ تلخ یک زن پس از سقوط در جوی آب حین سیل | فیلم
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر