Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- عضو ارشد حزب اعتماد ملی، این حزب را از فراگیرترین و موثرترین احزاب کشور عنوان کرد و گفت: حزب اعتماد ملی هیچ مشکلی در خصوص تطبیق با قانون جدید احزاب ندارد ؛ قانونی که داشتن حداقل 330 عضو را برای تطبیق با مقررات وضع شده، کافی می‌داند‌.

رحمت الله بیگدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به جلسه شب گذشته شورای مرکزی این حزب گفت: با توجه به‌‌ این‌که شاخه‌ها و‌ کمیته‌های حزب زیر نظر مدیریت حزب فعال بودند و مقداری نابسامانی و عدم هماهنگی در فعالیت برخی دفاتر حزب بود‌ و برخی دفاتر هم به‌طور کلی تعطیل بودند در جلسه روز جمعه تاکید شد که اولا دفاتر تعطیل فعال شوند و فعالیت بقیه هم ساماندهی‌ شود و شاخه‌ها و کمیته‌ها هم با جدیت بیش‌تر‌ فعالیت‌ کنند و گزارش عملکرد بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که بر اساس تبصره 3 ماده 19 اساسنامه حزب، دبیرکل می‌تواند 'برخی‌ از وظایف خود را به قائم مقام یا هر یک از اعضای شورای مرکزی واگذار نماید.' گفت: دبیرکل بر اساس این تبصره در تاریخ 8 دی ماه 1396 آقایان الیاس حضرتی، سیدرضا‌ نوروزاده، محمدجواد حق‌شناس، ابوالفضل شکوری، اسماعیل گرامی‌مقدم، رحمت‌اله بیگدلی، اسماعیل دوستی، رئوف قادری، محمود رئوفی‌، مهدی‌ رسول‌پناه‌، حمیدرضا‌ کارگر‌‌‌ بیده و خانم اعظم سقطی را به عنوان اعضای شورای اجرایی‌ حزب انتخاب کرد.
عضو ارشد حزب اعتماد ملی مورد اعتماد دبیرکل بودن و رضایت از نحوه‌ فعالیت اعضا، فعال بودن اعضا و رعایت تنوع سلیقه در حزب‌ را ملاک انتخاب اعضای شورای مرکزی عنوان کرد و افزود: ظاهرا دلیل انتخاب اعضای شورای اجرایی‌، داشتن یک یا دو یا سه وصف از اوصاف مذکور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: رییس‌ هیچ‌یک از دفاتر غیرفعال‌ یا نابسامان در شورای اجرایی حضور ندارند، اما روسای برخی کمیته‌های فعال و هماهنگ و بسامان در شورای اجرایی‌ حضور دارند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حضور اکثر اعضای شورای مرکزی در جلسه روز جمعه اظهار کرد: در این جلسه شورای مرکزی به اتفاق بر نقش ارزنده آقای منتجب‌نیا در هدایت حزب اعتماد ملی تاکید و از ایشان به‌ عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند حزب اعتماد ملی یاد کردند.
بیگدلی‌ افزود: آقای‌ منتجب‌نیا به علت مسافرت در این جلسه حضور نداشتند. البته ایشان همچنان قائم‌ مقام دبیرکل در حزب هستند و همه اعضا خواستار حضور و نقش‌آفرینی ایشان در فعالیت‌های‌ حزب شدند‌.
وی ادامه داد: در این جلسه تصویب‌ شد که جلسه شورای مرکزی به صورت ماهانه و منظم برگزار شود. همچنین تاکید شد که دفاتر غیرفعال، فعال شوند، شاخه‌ها و کمیته‌های فعال کار خود را با جدیت بیش‌تری دنبال کنند و ارکان ناهماهنگ هم هماهنگ‌ بشوند‌.
به گفته بیگدلی مصوبه دیگر هم‌ این بود که طبق اساسنامه، هر تصمیمی‌ بر اساس اختیارات ارکان؛‌ دبیرکل (شورای اجرایی‌) و شورای‌ مرکزی گرفته شود‌ و از هرگونه تصمیمات خارج از اختیارات اجتناب شود.
عضو شورای اجرایی‌ حزب اعتماد ملی همچنین درباره اقدامات حزب‌ اعتماد ملی برای تطابق شرایط خود با قانون جدید فعالیت احزاب، گفت:ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و بسیاری از کارهای لازم با مدیریت قائم مقام محترم انجام و حتی نظرات کارشناسی هم در این زمینه ارائه شده و با وزارت کشور نیز هماهنگی‌های لازم به‌ عمل آمده است.
عضو حزب اعتماد ملی در باره حضور فعال حزب اعتماد ملی در استان‌ها نیز گفت: حزب اعتماد ملی تقریبا‌ در همه استان‌ها حضور و در اکثر استان‌ها فعالیت رسمی‌ دارد.
بیگدلی با تاکید بر این‌که حزب اعتماد ملی از فراگیرترین و موثرترین‌ احزاب کشور است اظهار کرد: حزب اعتماد ملی بیش از یک هزار عضو رسمی و صدها نیروی در صف و در شرف عضویت در سراسر کشور دارد و هیچ مشکلی در خصوص تطبیق با قانون جدید احزاب - که داشتن حداقل 330 عضو را برای تطبیق کافی می‌داند‌- ندارد
بیگدلی برگزاری مرتب‌ جلسات شورای مرکزی با حضور اعضا،ساماندهی‌ و فعال‌سازی دفاتر مناطق حزب در سراسر کشور‌،برگزاری مرتب جلسات شاخه‌ها و کمیته‌ها،ساماندهی و راه‌اندازی دفاتر مختلف و برگزاری مرتب جلسات دفاتر را پیشنهادات خود در این جلسه عنوان کرد.
تهیه سند‌ مواضع حزب اعتماد ملی بر اساس اساسنامه و مرامنامه حزب‌، ساماندهی وضعیت‌ اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای بالاخص نحوه حضور حزب در شبکه‌های اجتماعی و فضای آنلاین‌ و تلاش‌ برای ایجاد وحدت معقول در جبهه اصلاحات با محوریت احزاب اصلاح‌طلب و با حفظ استقلال و هویت حزبی‌، از دیگر پیشنهادات وی در این جلسه بود.
سیام**2021** ناشر:کاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد

گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان حاکیست دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه عصر دیروز به ریاست نقی کریمی رییس شورا و با حضور اعضای شورا، حسین مهدی‌زاده شهردار همچنین اصحاب رسانه با موضوع رای گیری جهت استیضاح یا ابقا شهردار ارومیه تشکیل شد.

در این جلسه شهردار ارومیه به سوالات و انتقادهای اعضای شورای اسلامی پاسخ گفت، و سپس طرح استیضاح وی به رای گذاشته شد که پس از رای گیری، حسین مهدی‌زاده با ۷ رأی موافق و ۴ رأی مخالف شهردار ارومیه باقی‌ماند.

جلسه استیضاح شهردار ارومیه چهار ساعت طول کشید.

شورای اسلامی شهر ارومیه ۱۱ نفر عضو دارد که برای استیضاح شهردار لازم بود طبق قانون دو سوم اعضا شورای موافق استیضاح باشند تا شهردار برکنار شود، اما با توجه به وضع موجود استیضاح رای نیاورد و حسین مهدی‌زاده به عنوان شهردار در سمت خود ابقا شد.

چهارم اردیبهشت ماه امسال در جلسه دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر ارومیه،  اعضا به طرح استیضاح شهردار مرکز استان آذربایجان‌غربی رای داده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد