Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار پوشاک در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مختلف است. فعالان این صنف به پایین بودن فروش معترض بوده و خواستار مساعدت هرچه سریع تر مسئولان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، جذابیت های مالی بازار پوشاک و گردش مالی قابل توجه آن، به تنهایی انگیزه قاچاقچیان را برای جولان در این بازار، مضاعف می سازد و به ظاهر این طیف از هنجارشکنان اقتصادی نیز متوجه شده اند، طرح هایی که در این راستا عملیاتی می شود نسخه ای بازدارنده و تأثیرگذار برای محدود سازی فعالیت آنها به شمار نمی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پدیده زمانی تلخ تر می شود که برخی فروشگاه‌های توزیع لباس در کلانشهرها و حتی شهرهای حاشیه ای، البسه و پوشاک توزیع شده را به قیمت های نجومی به فروش می رسانند و استدلال آنها برای توجیه این قیمت های نامتعارف به ادعای کذب و دروغین برند و مارک بودن این اجناس معطوف می شود.

با گذری در معابر و محدوده های شهری که به نوعی محل تمرکز فروشگاه های پوشاک به شمار می روند با موارد متعددی با این ادعای دروغین مواجه می شویم که در سطحی ترین موارد، مدعی تُرک بودن  پوشاک عرضه شده هستند.

«حسین» یکی از توزیع‌کنندگان پوشاک و البسه در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فروش محصولات و البسه ایرانی تحت عنوان بِرَند اظهار کرد: با مراجعه به برخی از مراکز تجاری واقع شده در شیخ تپه یا استادان شاهد خواهیم بود که برخی از فروشگاه ها با سوء استفاده از ناآگاهی خریداران و با اتکای به تبلیغات دروغین، البسه ایرانی را با نام برند و یا با ادعای اورجینال بودن این پوشاک و طرح این موضوع که پارچه و دوخت البسه توزیعی محصول کشور ترکیه است، با نرخ های نامتعارفی به فروش می رسانند و متاسفانه برخی به دلیل بی اطلاعی و شاید زودباوری، از پرداخت رقم های سنگین برای خرید چنین  پوشاکی ، هیچ مشکلی ندارند.

وی، افزود: البته ممکن است در میان لباس ها و پوشاک این‌چنینی، محصولاتی از کشور ترکیه به فروش برسد اما کم نیستند، فروشگاه هایی که پوشاک چینی یا ایرانی را با ادعای اورجینال بودن آنها به قیمت های گزافی به مردم غالب می‌کنند.

این فعال در حوزه توزیع پوشاک، گفت: فضا و شرایطی در حوزه پوشاک و البسه کشور حاکم شده که حتی تولیدکنندگان ایرانی که محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند نیز ناچار به فروش تولیدات خود، با برچسب ها و مارک های جعلیِ خارجی ، البسه تولیدی را عرضه کنند.

«حسین» گفت: با وجود کیفیت بسیار مطلوب برخی از پوشاک ایرانی، متاسفانه تولیدکنندگان به دلیل ذائقه بازار، مجبور هستند با این عناوین، محصولات خود را به فروش برسانند که به نظر بنده بخش قابل توجهی ازاین عارضه، ریشه در نارسایی ها و مشکلات فرهنگی جامعه دارد و گویی برخی از متقاضیان خرید چنین محصولاتی، پوشیدن پوشاک و البسه ایرانی را برای خویش عیب می‌دانند.

وی، افزود: با چنین اوصافی، اتخاذ تدابیر ویژه و اصولی برای مقابله با این پدیده و همچنین ساماندهی بازار البسه و پوشاک مارک و برند، ضروری به نظر می رسد.

* ۳۰ درصد پوشاک بازار تولید داخل

رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه، نیز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت:آذربایجان غربی فاقد تولیدی های لباس است و بیشتر نیازهای داخلی استان از طریق تولیدی های تهران و تبریز برطرف می شود.

وی، با اشاره به اینکه فقط ۳۰ درصد پوشاک بازار تولید داخلی هستند افزود: مابقی ۷۰ درصد بازار و مایحتاج عموم از طریق تولیدات چینی و بخشی از آن نیز از طریق بازار ترکیه تامین می شود.

حسینی، ادامه داد: اجناس چینی به صورت قانونی ابتدا از بنادر و مرزها وارد کشور شده و سپس ازطریق مراکز پخش تهران به استان ها و بازار عرضه می شود تولیدات ترکیه نیز به صورت چمدانی از مرزهای رازی و سرو وارد کشور می شوند.

رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه، در خصوص قاچاق پوشاک اظهار داشت: میزان قاچاق پوشاک در استان کاهش یافته و قسمت کمی از بازار را در بر می گیرد چراکه به صورت چمدانی از بازارهای مرزی وارد کشور شده و موجب اعتراض بازاریان شده است.

وی همچنین افزود: ورود چمدانی اجناس از مرزهای استان موجب ضربه محکمی به اقتصاد کشور و به خصوص وضعیت معیشتی و فروش بازاریان می شود.

* فروش بازار پوشاک در نقطه صفر

حسینی در خصوص وضعیت بازاریان و صنف پوشاک فروشی عنوان کرد: فروش بازاریان و اصناف اکنون در نقطه صفر قرار دارد بازاریان نه تنها فروش نداشته و وضعیت معیشتی آنان صفر است بلکه اقدام به حراج کردن اجناس خود و ارائه آن به زیر قیمت بازار کرده اند.

* مرز رازی محدود شود

رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه، تاکید کرد: بازاریان در هفته چندین بار نسبت به امضای طومار اقدام کرده و خواستار بسته شدن مرز رازی یا محدود کردن آن در سطح مایحتاج شخصی مردم شده اند این از دست اتحادیه و اختیارات آن خارج است و نیازمند مشارکت مستقیم استانداری و سازمان صنعت و معدن هستیم.

* مالیات، کمرشکن اقتصاد

وی، یکی دیگر از مهم ترین مشکلات بازاریان را دارایی و اخذ مالیات دانست وافزود: با وجود نبود فروش در بازار پوشاک و استمرار رکود در بازار دارایی در خصوص مالیات خود تجدید نظر نکرده و همچنان نسبت به اخذ مالیات های سنگین مستمر است این اقدامبرای بازاریان، اقدامی کمرشکن است.

حسینی، ادامه داد: دست فروشان هر چه سریع تر باید ساماندهی شوند چراکه بازارهای عصرانه دست فروشان در قسمت های مختلف ضربه محکمی به صنف داران می زنند اصناف هزینه های مختلفی را به ادارات مختلف پرداخت می کنند حال آنکه دست فروشان بدون هیچ مشکل و هزینه ای در نقاط مختلف شهر برای خود بازار ساخته اند

رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه، خواستار اقدام مفید و موثر هر چه سریع تر مسئولان در بخش های مختلف صنف پوشاک و رسیدگی به مشکلات آنان شد تا رکود در بازار کمتر شود.

امید آن می رود که با برنامه ریزی صحیح و به موقع مسئولان در صدد اصلاح بازار و اقتصاد برآمده و هر چه سریع تر مشکلات متعدد بازاریان قدم در راه حل وفصل بردارد.

* گزارش: مهسا عبدی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سانچو از بازگشت به منچستریونایتد در سایه حمایت ویلکاکس؛ شرط بازگشت: خروج تن هاخ

شاید دوران وینگر انگلیسی شیاطین سرخ در تئاتر رویاها هنوز به پایان نرسیده باشد. 

با توجه به این‌که آینده اریک تن هاخ، سرمربی منچستریونایتد به طور فزاینده‌ای نامشخص است، امکان دارد دوران حرفه‌ای جیدون سانچو در منچستر احیا شود. 

طرفداری | به گزارش Pete Hall برای I Sport، پس از آن که سانچو به دنبال اختلاف نظر با تن هاخ، در ژانویه ۲۰۲۴ به طور قرضی به دورتموند برگشت، به نظر می‌رسید دوران او در اولدترافورد به پایان رسیده است. با این حال، منابع نزدیک به این بازیکن تاکید دارند در صورتی که تن هاخ در تابستان برود و مربی جدیدی بیاید، سانچو برای «شروعی دوباره» در یونایتد راغب است.

شیاطین سرخ در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای فصل آینده همراه تن هاخ هستند ولی در صورتی که نتایج ضعیف تیم در مقطع پایانی فصل هم ادامه‌دار باشد، انتظار می‌رود دوران حضور این سرمربی هلندی در اولدترافورد به سر برسد. بر اساس گزارش‌ها، رابطه بین جیدون سانچو و تن هاخ به طور قابل توجهی رو به وخامت گذاشته است و منابع داخلی این باشگاه می‌گویند که ممکن است این رابطه «غیرقابل ترمیم» باشد. این اختلاف، سایه‌ای بر آینده سانچو در این باشگاه افکنده است و برخی معتقدند بازگشت او به اولدترافورد تنها در صورتی امکان‌پذیر است که تن هاخ از این تیم جدا شود.

در حالی که آینده سانچو در منچستریونایتد همچنان نامشخص است، برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که ممکن است به او فرصتی دوباره داده شود. گفته می‌شود که جیسون ویلکاکس، مدیر فنی جدید این باشگاه، به ایده بازگرداندن سانچو به تیم تمایل بیشتری نشان می‌دهد. رئیس سابق آکادمی منچسترسیتی، کسی که جیدون سانچو را برای اولین‌بار در تیم جوانان به میدان فرستاد (این بازیکن 15 ساله در آن بازی طی پنج دقیقه دو گل به ثمر رساند)، در چندین نوبت از این ملی‌پوش انگلیسی تعریف و تمجید کرده است. منچستریونایتد همچنان در حال مذاکره با ساوتهمپتون است تا به ویلکاکس اجازه دهد در تابستان امسال سواحل جنوبی را ترک کند و به منچستر بازگردد.

با این حال، این باور وجود دارد که فروش سانچو همچنان گزینه اول باشگاه است. مالکان جدید باشگاه برای متحول ساختن ترکیب کم فروغ منچستریونایتد، در حال برنامه‌ریزی برای یک حراج بزرگ هستند و سانچو یکی از چند بازیکنی است که همچنان می‌تواند با مبلغ قابل قبولی به فروش برسد. میسون گرینوود بازیکن دیگری است که می‌تواند مبلغ با ارزشی را برای باشگاه به ارمغان بیاورد و اسکات مک تومینای، کاسمیرو، رافائل واران، آرون ون بیساکا و آنتونی هم در زمره بازیکنانی قرار دارند که می‌توان آن‌ها را به فروش رساند. 

سانچو از زمان پیوستن به دورتموند به صورت قرضی، درخششی در آلمان نداشته و در تمامی رقابت‌ها تنها دو گل به ثمر رسانده است. در نتیجه، حتی با در نظر گرفتن کاهش قیمت، ممکن است دورتموند در پایان فصل پیشنهادی نقدی برای او ارائه نکند. اگر هیچ مشتری دیگری حاضر به خریداری کردن سانچو نشود، بازگشت دوباره به یونایتد همچنان می‌تواند یک گزینه باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • تصاویر | بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • استقبال سانچو از بازگشت به منچستریونایتد در سایه حمایت ویلکاکس؛ شرط بازگشت: خروج تن هاخ
  • بازارسازی برای فروش نفت و استفاده از دستاورد‌های دانش بنیانی بسترساز رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی شد