Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:11:59 GMT

شیشه و آینه نانویی ایران به ۳۵ کشور صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۸۸۱۵

شیشه و آینه نانویی ایران به ۳۵ کشور صادر می‌شود

برترین صادرکننده نانویی کشور در سال ٩٥، محصولات خود اعم از آینه‌ها و شیشه‌های نانویی را به ۳۵ کشور جهان صادر می‌کند. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ اجتماعی علمی نظرات

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ علیرضا قربانی از مدیران گروه صنعتی دانش‌بنیانی شیشه کاوه در معرفی این گروه اشاره‌ای به کشورهای مقصد صادرات آن و اظهار کرد: آغاز فعالیت این گروه به سال 1363 بازمی‌گردد؛ هم‌اکنون پس از ٣ سال فعالیت مستمر دارای 15 کارخانه فعال صنعتی ـ تولیدی در داخل و خارج کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این گروه صنعتی تاکنون موفق به تولید محصولات نانویی شده و آنها را به 35 کشور در قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و امریکا صادر می‌کند؛ کشورهای ایتالیا، آلمان، سوئد، کرواسی، لهستان، یونان، اسپانیا، امارات، آذربایجان، آفریقای جنوبی، تانزانیا، برزیل و کانادا از جمله مقاصد صادراتی محصولات گروه صنعتی شیشه کاوه به شمار می‌روند.

این فعال حوزه دانش‌بنیان ابراز کرد: جدیدترین محصولات واحد تحقیق و توسعه این گروه صنعتی شامل Eco Gold، Eco Bronze، Eco Blue و Eco Silver است که مهم‌ترین ویژگی آنها علاوه بر ظاهر و رنگ زیبا، بازده مناسب آنها از نظر بهینه‌سازی مصرف انرژی در تمام فصول سال است؛ در این محصولات علاوه بر نانو لایه‌های فلزات مختلف، از لایه نقره نیز برای کنترل گرما و انرژی استفاده شده و همین عامل کارایی این شیشه‌ها را نسبت به شیشه‌های رفلکس معمولی ارتقا داده است.

وی خاطر‌نشان کرد: این شیشه‌ها علاوه بر دارا بودن تمام ویژگیهای شیشه‌های رفلکس، از خاصیت کنترل‌کننده انرژی و بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان نیز برخوردار هستند.

قربانی با بیان اینکه با پوشش دادن لایه‌های نانومتری فلزی و اکسید فلزی بر روی شیشه، شیشه‌هایی تولید می‌شوند که تا حد زیادی کاستیهای شیشه‌های معمولی به ویژه اتلاف و جذب انرژی حرارتی را برطرف می‌کنند، گفت: این محصولات که به شیشه‌های LOW-E موسوم هستند، با لایه نشانی لایه‌های نانومتری فلزی و سرامیکی توسط روش پوشش‌دهی کندوپاش تولید می‌شوند, این پوششها که ضخامت متوسط 30 نانومتر دارند، اجازه عبور بخشی مرئی طیف نور خورشید را می‌دهند اما طیف مادون‌قرمز (طیف حرارتی) و ماوراء بنفش (طیف مضر) را منعکس و پایش می‌کنند.

به گفته قربانی، گروه صنعتی شیشه کاوه با به‌کارگیری ذرات نانومتری ترکیبات کروم، آلومینیوم و نقره موفق به تولید آینه‌هایی با کارایی بهتر و کیفیت بالاتر شده است؛ آینه‌های نانوکرومی ساخت این شرکت مقاومت مکانیکی بسیار بالا و در کاربردهای خاص مانند کشتیها و ماشین‌آلات سنگین کاربرد دارد همچنین آینه‌های نانوذرات آلومینیوم در محیطهای خشک و گرم و آینه‌های با نانوذرات نقره در منازل، باشگاه‌ها و مغازه‌ها و دکوراسیون لوکس مانند آینه‌کاری، معماری، پتینه‌کاری و تزئینات ساختمان کاربرد فراوان دارند.

آینه‌های آلومینیومی که از اعمال یک روکش نانومتری آلومینیومی بر روی سطح شیشه تولید می‌شوند از قیمت پایین‌تری نسبت به آینه‌های با روکش نقره برخوردار بوده و برای کاربردهایی که حساسیت کاربری کمتری دارد، قابل استفاده خواهد بود.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S2,1313/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون

فرارو- رانا پلاس ارتقایافته جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی ایرانخودرو است که در بازار آزاد به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که از خط تولید کنار رفته، ۶۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴، اما گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به حساب می‌آید و این یکی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فروشنده‌های ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک یک میلیارد و ۴۰ میلیون طلب می‌کنند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

پنجم اردیبهشت 1403

ششم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

810 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی