Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین رابطه ایران و چین را مورد حسادت غربیها دانست و گفت: با وجود اینکه بانکهای انگلیسی و آمریکایی با ایران کار نمی‌کنند اما این دلیلی نمی‌شود که به آنها باج دهیم. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ اقتصادی صنعت، معدن و تجارت نظرات

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین امروز در نشست خبری در محل این اتاق اظهار کرد: باید روابطمان با چین به صورت درازمدت توجه کنیم و اینکه فردی در کاخ سیاه یا سفید نشسته و نتوانسته برجام را ملغی کند توجهی نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مسدود شدن برخی حساب بانکی ایرانیان در کشور چین گفت: دانشجویانی که اجازه کار تجاری ندارند نباید در حساب خود رقم بالایی داشته باشند؛ بنابراین کسانی که حسابشان به این صورت بسته شده است روال قانونی صورت گرفته است زیرا باید مالیاتشان پرداخت شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: مبادلات تجاری دو کشور ایران و چین از مرز 40 میلیارد دلار و حتی بیشتر قرار دارد و این امر باعث نگرانی برخی کشورها شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد هرچند رقبایی از جمله ترکیه و پاکستان تلاش دارند سهم بیشتری بگیرند.

عسگراولادی گفت: صادرات ایران با چین بر واردات فزونی دارد که این امر خود امتیازی بزرگ است و چین این آمادگی را دارد بیشتر از آن چیزی که به ما می‌فروشد به کشور ما کالا وارد کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه ما گله‌ای در رابطه با نفتکش سانچی از کشور چین نداریم، گفت:  باید سعی کنیم به کشور چین صادرات بیشتری داشته باشیم و سرمایه‌گذاری بیشتری از این کشور جذب کنیم.

عسگراولادی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور باعث حسادت غربی‌ها شده است که این امر برای ما قابل درک است؛ با وجود اینکه بانکهای انگلیسی و آمریکایی با ما کار نمی‌کند اما این دلیلی بر باج دادن ما به انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه همچنین از برگزاری اکسپوی 2025 در کشور روسیه با حضور ایران خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد بالای کشور چین در سال 2017 اشاره داشت و گفت: رشد این کشور در این سال 6.5 تا 7 درصد بود که در سال 2018 پیش‌بینی می‌شود که این رقم به 7 درصد برسد که این امر نشان دهنده اقتصاد بزرگ چین و اهمیت همکاری با این کشور است.

عسگراولادی افزود: صادرات ایران به کشور چین در سه بخش قرار دارد که شامل صادرات سنتی، صنعتی و معدنی است اما غالب صادرات ما به این کشور به صورت سنتی انجام می‌شود به طوری که صادرات خشکبار ما به میزان 80 هزار تن رسید اما صادرات صنعتی ما آنطور که باید باشد نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به برنامه‌ریزی برای رشد 20 تا 30 درصدی کالاهای صنعتی در سال 2018 گفت: در این سال در نمایشگاه‌های چین شرکت می‌کنیم همچنین صادرات فرش ایران به این کشور جا افتاده است و در نمایشگاه‌های این کشور عرضه می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: حجم صادرات غیرنفتی ایران در برنامه ششم براساس هدفگذاری‌های انجام شده از 40 هزار میلیارد دلار به 55 میلیارد دلار می‌رسد که چین یکی از کشورهایی است که امکان افزایش توسعه صادرات ما را فراهم می‌کند که در کنار آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز توجه داریم.

انتهای پیام/

R1342/P1012122/S7,78/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: این اجلاس با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور عضو در اتاق بازرگانی اصفهان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
امیرکشانی، این اجلاس را میزبان رؤسای ۲۵ اتاق بازرگانی و اعضای هیأت رئیسه اتاق کشور‌های آسیایی دانست وافزود:هیات‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس ۲ روزه مهمان اصفهان خواهند بود و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در این اجلاس اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی نشان دهیم، گفت: کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه گذاری، توسعه پایدار، گردشگری و فناوری و دانش بنیان از موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD است.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان توسعه پایدار را یکی از موضوعاتی اجلاس اصفهان دانست و افزود: اصفهان رشد صنعتی خوبی داشته، اما از لحاظ محیط زیستی بسیار آسیب دیده و سعی می‌کنیم این اجلاس بر محیط زیست اصفهان هم تأثیر گذار باشد هر چند نمی‌توان مشکلات محیط زیستی را در مدت ۲ روز برطرف کرد.
وی ادامه داد: با قوت و قدرت تلاش می‌کنیم که این اجلاس بین‌المللی در شهر اصفهان به طور مطلوب برگزار شود، چرا که این میزبانی یک امتیاز جهانی برای معرفی ایران و اصفهان به جهان خواهد بود.
قائم مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: هدف از این اجلاس گفتگو بین کشور‌های آسیا است که از ۴۶ کشور در این قاره، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.
سعید ابراهیمی ادامه داد: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع برای ۳۲ کشور دعوتنامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها از طریق دفاتر وزارت‌خارجه و سفارتخانه‌ها در دست بررسی است.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.
استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود.

دیگر خبرها

  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی