Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: با اجرای رویکرد ایجاد عدالت آموزشی دولت برای حمایت از پیش دبستانی ها در مناطق محروم و 2 زبانه میزان تخصیص اعتبارات با 30درصد افزایش از 540 به 740 میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: هم اکنون در بسیاری از مناطق محروم و 2 زبانه بالای 90 درصد کودکان پیش دبستانی با حمایت دولت از آموزش های لازم برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیش دبستانی یک دوره رسمی آموزشی است که 20 درصد زیر پوشش دولت و 80 درصد با مشارکت مردم اداره می شود اضافه کرد: پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی در دولت تدبیر و امید به 68 درصد رسیده است که این عملکرد بسیار مثبتی برای آموزش و پرورش است.
حکیم زاده ادامه داد: همچنین براساس مصوبه ها و قوانین بالادستی درمناطق عشایری آموزش پیش دبستانی باید رایگان و در کنار دانش آموزان چند پایه به این امر پرداخته شود.
وی با اشاره به ترک تحصیل برخی دانش آموزان بویژه دختران گفت: با وجود اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی به 99 درصد می رسد ولی هنوز در برخی مناطق به دلیل مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخی از دختران مجبور به ازدواج زودهنگام می شوند که انتظار می رود با همکاری بین سازمانی و شوراها بتوان زمینه تحصیل این گروه از دانش آموزان نیز فراهم شود.
حکیم زاده درباره اهمیت مشارکت دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت: مشارکت ها نباید محدود به پشتیبانی و ساخت و ساز باشد بلکه باید همه جانبه برای هم افزایی انجام گیرد.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از انجام کارهای موازی باید با آموزش و پرورش در انجام هر چه بهتر کارها مشارکت کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد عدالت آموزشی اضافه کرد: عدالت آموزشی به معنی ایجاد عدالت در فرصت های یادگیری است ودر مناطق دوزبانه تنها با زیرپوشش قرار گرفتن همه نوآموزان در مقطع پیش دبستانی امکان پذیر است.
وی یادآور شد: براساس آمارها در مناطق 2 زبانه دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند تکرار پایه اول ندارند و این به معنی ایجاد فرصت برابر برای کودکان است.
حکیم زاده تاکید کرد: تلاش می شود در مناطق 2 زبانه و محروم کشور پوشش پیش دبستانی به 100 درصد افزایش یابد.
وی در باره آموزش دانش آموزان اتباع خارجی گفت: براساس دستور رهبر معظم انقلاب و حمایت دولت تدبیر و امید برای نخستین بار میزان پوشش تحصیلی این گروه از دانش آموزان به 11 درصد می رسد.
حکیم زاده اضافه کرد: برهمین اساس در زمان حاضر 550 هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس کشور ثبت نام کرده اند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره اهمیت شوراهای آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای نظارت و مشارکت مردم بعنوان ذینفعان اصلی به شمار می رود.
وی اضافه کرد: براین باوریم که ارتقای پیشرد اهداف آموزش و پرورش با مشارکت همه نهادها و سازمان ها میسر می شود و آموزش و پرورش باید بعنوان مساله اول هر استان به شمار رود.
حکیم زاده اطهار کرد: با نگاه جدید و فعال کردن ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش می توانیم شاهد تحولات خوبی در زمینه مشارکت و نظارت آحاد جامعه باشیم.
حکیم زاده گفت: در مقطع ابتدایی سرمایه خوبی از همکاران وجود دارند که بیشتر کمبودها را با تلاش خود جبران می کنند.
وی در مورد تامین نیروی انسانی مورد نیاز افزود: با توجه به کمبود نیرویی که ممکن است در آینده با آن روبه رو باشیم متناسب با ظرفیت ها جذب نیرو باید داشته باشیم و براساس هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 انتظار می رود در این زمینه مشکلی نداشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره اهمیت شوراهای آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای نظارت و مشارکت مردم بعنوان ذینفعان اصلی به شمار می رود.
وی در مورد آموزش زبان انگلیسی در مقطع ابتدایی افزود: در دوره ابتدایی هیچ آموزش زبان انگلیسی وجود ندارد و براساس اسناد بالادستی و سند برنامه درسی ملی برای هر دوره موضوعاتی مشخص شده است.
حکیم زاده گفت: براساس برنامه درسی مصوب کشور آموزش زبان انگلیسی در پایه هفتم باید انجام شود و جزو برنامه درسی مقطع ابتدایی نیست.
در حاشیه این آیین به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش جشنواره صنایع دستی، خرما، غذا و بازی های بومی و محلی و دستاوردهای معلمان با حضور معاون آموزش ابتدایی در دبستان سعادت بوشهر برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: در این جشنواره بومی محلی کارها، دست سازهای دانش آموزان و معلمان به عنوان وسایل کمک آموزشی و انواع غذاهای محلی استان به نمایش گذاشته شده است.
ناصر کرمی افزود: دراین جشنواره بومی محلی 120 آموزشگاه مقطع ابتدایی، 20 پیش دبستانی و چهار هنرستان دخترانه شرکت کردند.
وی اظهار کرد: همچنین دانش آموزان در این جشنواره پنج بازی بومی محلی شامل هفت سنگ، تیرامومه، هلهله گرگ چمبری وتخم مرغ رنگینه را ارائه کردند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی ‌؛ عباس بیات در آیین افتتاح معرفی نمایشگاه مشاغل در خراسان شمالی گفت: هنرستان های خراسان شمالی
زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.
وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی
وی با تاکید بر اینکه هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد .

 تحصیل ۱۴ هزار هنرجو در ۹۲ هنرستان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی هم خواستار تقویت هنرستان ها متناسب با زیست بوم استان شد تا علم و مهارت جوانان استان در مسیر توسعه استان قرار گیرد. محمدرضا حسین نژاد وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانشجو را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم‌ در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در بخش های تولید فرش و پرورش اسب پتاسیل های قابل توجهی دارد بر تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان ها و هنرجویان تاکید کرد.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، اضافه کرد: هنرستان ها و دانشگاه ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.
استاندار با اشاره به سفر رئیس جمهور و تصویب ۸ هنرستان و ارتقای آن به ده هنرستان گفت: در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام های موثری را خواهیم برداشت.

خراسان شمالی در توسعه توازن رشته ای جزو پنج استان برتر
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: کسب مهارت های لازم با نگاه عمیق مدیران هنرستان ها و توسعه متوازن رشته ای از اقدامات مهم در دو سال اخیر است به طوری که در توسعه متوازن جزو پنج استان برتر کشور هستیم که از ۳۶ درصد به ۴۴ درصد رسیده ایم .
وی افزود: توجه به هنرستان ها متناسب با رشته های بومی هر منطقه مورد توجه است.
نمایشگاه متمرکز مشاغل در ۱۴ غرفه همزمان با هفته معرفی مشاغل دست سازه ها و تولیدات هنر آموزان استان از هنرستانهای بجنورد، شیروان، فاروج، غلامان، راز، اسفراین، گرمه، مانه، سملقان و جاجرم عرضه شده است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته مشاغل نامگذاری شده است. 

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم