Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهامات اخیر ترامپ به کشورش گفت: آمریکا به جای متهم کردن پاکستان، به چالش‌ها و مشکلات افغانستان بپردازد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری روزنامه 'اکسپرس تریبیون' پاکستان، خانم ملیحه لودهی در خصوص مشکلات کشورش در مقابله با تروریسم گفت: تروریست‌ها و شبه نظامیان در افغانستان نیاز به کمک مالی خارجی ندارند و می‌توانند با قاچاق مواد مخدر نیازهای خود را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خطاب به افرادی که مدعی اند پاکستان به پاهگاه امن تروریست ها تبدیل شده نیز گفت: کسانی که تصور می‌کنند شبه‌نظامیان در خارج از افغانستان مخفیگاه امن دارند باید دوباره حقایق را بررسی کنند.
خانم لودهیاضافه کرد: تاریخ افغانستان نشان می‌دهد نمی‌توان با استفاده از زور و تکیه بر قدرت نظامی مشکلات این کشور را حل کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارات توئیتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن افراطیون خشونت طلب و دروغگویی اسلام آباد تهدید کرد که کمک های خارجی به این کشور را قطع می کند.
وی در نخستین توئیت خود در سال جدید میلادی نوشت:آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک دراختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ما، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل ما نداده اند. آنها با اندکی کمک، مامنی را در اختیار تروریست هایی که ما در افغانستان شکار می کنیم، قرار می دهند.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز پس از آن اعلام کرد که کاخ سفید همه حمایت‌های مالی خود را به پاکستان متوقف می‌کند و دولت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت و میزبانی می‌کند.
شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان نیز در واکنش به سخنان ترامپ، نشست کمیته امنیت ملی این کشور و نشست کابینه فدرال پاکستان را درباره رویکرد رئیس جمهوری ایالات متحده تشکیل داد.
وی در آن نشست، اظهارات و اتهام های ترامپ را غیر قابل درک خواند و گفت: هیچ مشکلی در امنیت ملی کشور وجود ندارد.
احسن اقبال وزیر کشور دولت فدرال و وزیر برنامه ریزی و امور زیربنایی پاکستان نیز در اجلاس پلیس اسلام آباد، با انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ گفت:هیچ کس حق ندارد از پاکستان که بزرگترین اقدامات را علیه تروریسم انجام داده به عنوان دروغگو یاد کند.
وی از ملت پاکستان به عنوان مردم قابل احترام و با ارزش یاد کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد به این ملت اتهام بزند.
وزیر دفاع پاکستان نیز با شرکت در برنامه سیاسی شاه زیب خانزاده که از شبکه خبری جیو پاکستان پخش شد، گفت: همکاری بین واشنگتن و اسلام‌آباد تقریبا به پایان رسیده و نمی‌توان امکان عملیات نظامی ایالات متحده در داخل خاک کشور را پذیرفت.
خرم‌دستگیر‌خان درباره انجام عملیات نظامی یکجانبه آمریکا برای سرکوبی گروه‌های مسلح پاکستان هشدار داد و تاکید کرد: همکاری دو کشور تقریبا پایان یافته اما هنوز آمریکا 10 میلیارد دلار به پاکستان بدهکار است.
خرم دستگیر خان ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند با متوقف کردن کمک‌های مالی بر پاکستان مسلط شود.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد