Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:08:26 GMT

یار غار نجفی راهش را جدا کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۸۹۷۷

یار غار نجفی راهش را جدا کرد

استعفای صالحی امیری، معاون شهردار تهران در حالی تأیید شد که برای خود شهردار هم قدری غیرمنتظرانه بود زیرا بارها نجفی با اطمینان اعلام کرده بود معاونش او را رها نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سید رضا صالحی امیری که هم اکنون معاون اجتماعی شهردار تهران است زمانی که برای انتخابات کمیته المپیک ثبت‌نام کرد گمانه‌زنی ها در مورد ماندن یا رفتنش از شهرداری قوت گرفت و شائبه دو شغله شدن آقای معاون قدری حاشیه ساز شد اما در همین اوضاع بود که شهردار تهران تاکید کرده بود: «صالحی امیری ترجیح می‌دهد در شهرداری بماند تا اینکه به کمیته ملی المپیک برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی که همزمان با داشتن عنوان معاون اجتماعی شهردار تهران برای انتخابات کمیته المپیک ثبت نام کرده بود حاشیه هایی را برای شهردار تهران بوجود آورد.

این خبر در حالی منتشر شد که نجفی شهردار تهران با صراحت و اطمینان خاطر گفته بود که وی شهرداری را رها نمی کند و همین جا می ماند.

صالحی امیری که در این روزها نسبت به موضوع رفتن یا ماندنش سکوت کرده بود در این سکوت معنادار خود گویا انتخاب اصلح خود را انجام داده است.

وی علاوه بر حضورش در هفتاد و پنجمین جلسه هیأت اجرایی کمیته المپیک، انتخابات این کمیته، معرفی اش به عنوان یکی از خبره‌های ورزشی و انتخابش سرانجام به عنوان رئیس کمیته المپیک و استعفایش، مُهر بطلان بر تمام حاشیه ها زد و تصمیمش را عیان کرد.

حتی شورای شهر هم در واکنش به وجود استفساریه‌ مجلس واکنش نشان داد و پیگیر ماجرا شده بود اما گویا اگر تمام کائنات هم دست به دست هم می دادند نمی توانستند آقای معاون را از تصمیمش منصرف کنند.

معاونت اجتماعی شهرداری تهران دارای پنج اداره کل سلامت، فرهنگی، امور بانوان، آموزش‌های شهروندی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی است؛ موضوعاتی که از ابتدای مدیریت نجفی به عنوان شهردار تهران،معاونت مهم و حساسی محسوب می‌شد چراکه وضعیت انتصابات زنان و جوانان و توجه به حقوق شهروندی از جمله موضوعات مهم و البته حاشیه‌سازی برای این مدیر جدید شده بود.

تا جایی که حتی نجفی برای انتصاب صالحی امیری به عنوان معاون اجتماعی تذکرات زیادی از اطرافیان گرفت و حالا که صحبت از ماندن و رفتن وی شده بود، شاید برای شهردار قدری رفتن معاون گران تمام شده باشد چرا که امروز خبر استعفایش تأیید شد و نجفی هم که گویا از این بابت رو دست خورده و معاون دوست‌داشتنی‌اش را از دست داده گفته که آقای صالحی امیری استعفا کرده و این استعفایش مورد پذیرش قرار گرفته است.

نجفی گفته است: ایشان در حال حاضر به عنوان مشاور شهردار در امور اجتماعی و فرهنگی به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند و برای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی چند گزینه مطرح شده و ما در حال بررسی شرایط هستیم.

این درحالی است که صالحی امیری مدعی شده بود براساس استعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دبیر کل کمیته ملی المپیک‌ بر اساس اساسنامه‌، عهده‌دار انجام وظایفی‌ خاص است‌ و رئیس‌ آن بیشتر نقش شأنیتی‌ دارد از این رو شغل محسوب نمی‌شود.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امنیت روانی استان در دادستانی تشکیل می‌شود

جلال آفاقی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امور نظارت بر ضابطین و زندان‌ها، مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان‌یافته جزو اولویت اقدامات خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اعلام اینکه شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آنها به عنوان شعار سال دادستانی اردبیل انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های عملیاتی سال جدید دادسراهای استان در سال جدید تدوین شده و بر این اساس تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل در سال جاری در دستور کار است.

آفاقی افزود: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، امور حسبی، امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت، صیانت از حقوق بیت‌المال و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به عنوان بخشی از برنامه‌های عملیاتی سال جاری در سطح استان مدنظر قرار گرفته است.

وی صیانت از حریم امنیت در تمام ابعاد آن را رسالت خطیر دادستانی دانسته بیان کرد: تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل ظرف چند روز آتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان شروع خواهد شد.

دادستان مرکز استان با اشاره مجدد به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آن، افزود: در سال جدید نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی و رصد مستمر تکالیف از حیث ترک با جدیت و بیش از پیش دنبال می‌شود.

کد خبر 6063439

دیگر خبرها

  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • اسکان ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی در قم
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • کمیته امنیت روانی استان در دادستانی تشکیل می‌شود
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • دیدار نوروزی شهردار قم با آیت‌الله اعرافی
  • دیدار مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد