Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: مهلت معافیت معاینه فنی باید با زمان گارانتی خودرو مساوی باشد تا هزینه تعویض کاتالیست برای رفع آلودگی هوا به مردم تحمیل نشود.

محمدحسین بازگیر در پاسخ به امتداد نیوز مبنی بر بالاتر بودن عمر معاینه فنی نسبت به گارانتی خودروها و تحمیل هزینه تعویض کاتالیست به مردم به جای خودروسازان تصریح کرد: در حالی که عمر گارانتی خودرو ۲ سال تعیین شده اما معافیت معاینه فنی ۴ سال است و این یعنی مالک خودرو در زمان گارانتی هرگز متوجه نمی شود که کاتالیست خودرویش از کار افتاده و خودروی او هوا را آلوده می کند تا از خودروساز در زمان گارانتی تقاضای تعویض این قطعه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینجاست که هزینه تعویض و اصلاح این مسئله به جای خودروساز به مردم تحمیل می شود.

وی یادآور شد: جالب آنجاست که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با نگاه به حمایت از مردم این قانون را اعمال کردند چرا که معتقد بودند هزینه معاینه فنی، هزینه اضافی است و بنابراین آن را تنها یک سال نسبت به سال قبل کاهش دادند اما معافیت معاینه فنی باید حداکثر مساوی با زمان گارانتی باشد و ما هنوز امیدواریم این موضوع اصلاح شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران اضافه کرد: مسئله دیگر آن است که خودروسازان استانداردها را در تست TA یعنی تست تولید درست رعایت می کنند اما اینکه این استاندارد را تا چه زمانی در خط تولید نگه می دارند مشخص نیست. توقع ما از خودروسازان آن است که بر استاندارد تولید خود پایبند و در اجرای آن پایدار باشد.

true برچسب ها : آلودگی هوا اداره محیط زیست شهر تهران خودروسازان محمد حسین بازگیر true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن مراکز منتخب معاینه فنی در تهران امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران، امروز جمعه ۱۰ فروردین ماه، مراکز معاینه فنی بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ تا ۲۲ و مراکز شقایق، امام رضا، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، آزادی از ساعت ۷ تا ۱۴ فعال هستند.

محمد مهدی میرزایی قمی افزود: این مراکز در روز ۱۲ فروردین هم فعال هستند و به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران همچنین گفت: از ۱۴ فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان هم مراکز معاینه فنی بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ تا۲۲، مراکز نیایش، الغدیر، دماوند، سراج و شهید چمران از ساعت ۷ تا ۱۷ و مراکز شقایق، خاوران، امام رضا، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، چیتگر، ابوذر، آزادی، ایران خودرو (۵۰۶۲) و همه واحد‌های سیار از ساعت ۷ تا ۱۸ فعال هستند.

محمد مهدی میرزایی قمی از شهروندان خواست با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روز‌های تعطیل برای اطمینان از آخرین وضع کاری مراکز به پایگاه اینترنتی ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران به نشانی inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • فعال بودن مراکز منتخب معاینه فنی در تهران امروز
  • ۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • این خودرو ها معاف از انجام معاینه فنی شدند
  • مراکز منتخب معاینه فنی در ۱۰ و ۱۲ فروردین اعلام شدند
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی تهران در روز‌های پایانی تعطیلات
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روز‌های ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • امسال کدام خودرو‌ها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • امسال کدام خودرو ها مشمول معاینه فنی هستند؟