Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در دیدار با وزیر بهداشت مجارستان گفت: حوزه سلامت ایران آماده تبادل علمی و دانشگاهی با مجارستان است.

ایران آنلاین / دکتر باقر لاریجانی و دکتر اونودی-سوچ وزیر بهداشت دولت مجارستان در صبح جمعه ٢٩ دی ماه، در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست و دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر لاریجانی با تاکید بر ظرفیت های نظام سلامت کشورمان گفت: نظام سلامت کشور ایران دارای سیستمی یکپارچه است و دانشگاه های علوم پزشکی در تمام استان های کشور متولی تمامی امور سلامت از جمله آموزش، پژوهش و ارائه خدمات هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طی دهه‌های گذشته پیشرفت های چشمگیری در حوزه سلامت داشته ایم و از حدود ۴ سال پیش برنامه منسجمی برای تحول در تمام حوزه های سلامت آغاز شده و دستاوردهای خوبی در استان های مختلف کشور داشته است.

در ادامه وزیر بهداشت مجارستان بر اهمیت دیدار آتی وزیر بهداشت کشورمان و تیم وزارت بهداشت از مجارستان تاکید کرد.

دو طرف با مرور برنامه های فشرده دیدار هیئت وزارت بهداشت کشورمان از مجارستان، با ذکر جزئیات ظرفیت های روابط نظام سلامت دو کشور، آمادگی کامل خود را برای گسترش روابط اعلام کردند.

در این دیدار دو طرف در زمینه اسناد همکاری نظام سلامت دو کشور بحث و توافق کردند تا از طریق سفرای دوکشور در کوتاه ترین زمان اسناد نهایی گردد و در خصوص ساز و کار همکاری دو کشور برنامه ریزی شود./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور

کاظم وطن خواه به مناسبت سی ام فروردین روز آزمایشگاهیان، گفت: این روز فرصتی است که به نوبه خود از همکاران آزمایشگاهی در حوزه‌های بهداشت، درمان، بیمارستان ها، کلینیک‌ها و سایر بخش‌های آزمایشگاهی تقدیر کنیم.  خدمات این بخش در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و باکیفیتی را برای مردم فراهم کنند. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگتر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن‌ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می‌گیرد. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت